Permalänk
Medlem

Brottsregister

Hej

Jag undrar om någon vet vart man ska vända sig för att få ett brev hemskickat där det står om man förkommer i brottsregistret och där det står klart och tydligt vad man är dömd för?

MVH
Mike

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6K Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk

Gå till polisen och fråga, då ska de hjälpa till med allt. Har du blivit dömd för något så går det väl få utdrag från tingsrätten? För polisen dömer väl inget själv?

Annars för arbete etc så länken nedan och det är vad som står där som är det viktiga.
http://www.polisen.se/inter/nodeid=3606&pageversion=1.jsp

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Haha, det lustiga är att jag vet att jag är dömd och ringde precis tingsrätten, men de hittade ingenting alls på mig. Det var ju en positiv överaskning kanske, hehe. Säkert nå fuffens bara. Tackför hjälpen

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6K Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk

De kanske råkade skriva fel personnummer så en annan fick straffet, lätt hänt
Nej men det dröjer säkert lite, du borde få ett brev hem om beslutet. Ett rekommenderat brev skulle jag gissa på, så att man inte kan säga att man inte har mottagit brevet.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Re: Brottsregister

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MikteN
Hej

Jag undrar om någon vet vart man ska vända sig för att få ett brev hemskickat där det står om man förkommer i brottsregistret och där det står klart och tydligt vad man är dömd för?

MVH
Mike

Du ska kontakta polisen för att få något sådant hemskickat till dig. En del ställen som man arbetar på kräver detta. Du får då hem ett brev som du kan se ifall du förekommer i straffregistret.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MikteN
Haha, det lustiga är att jag vet att jag är dömd och ringde precis tingsrätten, men de hittade ingenting alls på mig. Det var ju en positiv överaskning kanske, hehe. Säkert nå fuffens bara. Tackför hjälpen

Hur länge sedan blev du dömd då? Det gallras från registret efter en viss mall.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem

Bara nyfiken, men heter det inte belastningsregistret?

hittade en länk också.

http://www.polisen.se/inter/nodeid=3606&pageversion=1.jsp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
Bara nyfiken, men heter det inte belastningsregistret?

hittade en länk också.

http://www.polisen.se/inter/nodeid=3606&pageversion=1.jsp

Jo det är så det heter. Jag antar att om man säger brottsregistret så menar man även misstankeregistret också. Men den korrekta definitionen är givetvis belastningsregistret.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"