Cooler master cosmos 1000 VS Antec P182!

Permalänk
Medlem

Cooler master cosmos 1000 VS Antec P182!

Vilken av dem rekommenderar ni? Kommer köpa ett ny core i7 dator snart, och är nu inne på vilket val av chassi, skulle vilja veta vad ni tycker ang dessa chassi eller finns det andra som konkurerar ut dessa?

Tack på förhand!

Permalänk

vad ska du ha för grafik kort? ska du köra sli eller crossfire eller bara 1 graffe?
vill du ha ett tyst eller stort?
lite mer info tack
mvh b00mb1ast3r

Permalänk
Medlem

Tänkte köra på ett p6t deluxe moderkort med ett 4870x2 grafikkort, men samtidigt vill kunna lägga till en till 4870x2 kort senare.

Vill helst ha ett kyligt, tyst chassi men samtidigt stilrent. Cosmos känns mer som ett lan chassi men har bara hört bra om den. Samtidigt e det inget fel på 182.

Tack för hjälpen b00mb1ast3r!

Permalänk
Medlem

Med ett HD4870X2 kommer ljudnivån tyvärr bli sekundär såvidare du inte ska ha vattenkylning. Lådorna är likvärdiga om du inte ska ha massvis av diskar då de blir varma i Cosmos 1000.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

När jag tänker på det, så spelar inte tystandet någon roll för mig faktiskt, bor själv i en stor lägenhet, har skrivbordet i hallen, kan egentligen låta det låta hur högt som helst.

Det jag prioterar är kylning och framtida bygg, men speciellt kylning. Vilket kommer hålla längre i längden?

Vill kunna sätta in två 4870x2 kort i framtiden också..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alvin_86
När jag tänker på det, så spelar inte tystandet någon roll för mig faktiskt, bor själv i en stor lägenhet, har skrivbordet i hallen, kan egentligen låta det låta hur högt som helst.

Det jag prioterar är kylning och framtida bygg, men speciellt kylning. Vilket kommer hålla längre i längden?

Vill kunna sätta in två 4870x2 kort i framtiden också..

Crossfire stödjer max 4 kärnor har jag för mig så 3 HD4870X2 är inte möjligt i dagsläget. För två HD4870X2 kommer du behöva rejält med kylning och kanske borde titta mer åt Antec Twelvehundred och Coolermaster HAF även om jag tycker iden inte är värst bra då det inte finns några prestandavinster med två HD4870X2 idag.

Med ett kort klarar sig P182 och Cosmos 1000 utmärkt. Samtliga lådor jag nämnt är high end lådor och kommer räcka långt framöver sålänge du inte tröttnar på dem.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk

jag skulle nog välja cosmos då det är större och får plats med långa grafikkort utan att ta ut något..

Permalänk
Medlem

eller varför inte kliva upp ett steg till cosmos s, mycket god kylning. Finns recension under arkiv, sök under chassin

Permalänk
Medlem

Jag röstar definitivt på Cosmos 1000. Kika på Cosmos S också:)

Visa signatur

Antec P180B | Corsair HX620W | Asus P5P55D | Core i7 860 | 4Gb Corsair Dominator 1600mhz | 1TB Seagate 7200.11 | GeForce GTX285 |
Vattenkylning: MCR220, MCR320, MCP355 (XSPC-top), DD Dual-bay Res | EK Wave, EK S-max NB | MCW60

Permalänk
Medlem

Cosmos S är inte att rekommendera om du har en true cpu kylare.. och im jag inte minns fel gäller samma för Noctua 1336

Visa signatur

i7 940 @ 3,5Ghz | Asus Rampage II extreme | 3x2gb 1600Mhz DDR3 | Radeon HD 4870 1Gb | 2Tb HDD | Cosmos 1000 | Windows 7

Permalänk

du kan ju alltid ta bort sidofläkten fast jag vet inte om det får plats iaf

Permalänk
Medlem

Har ett CM cosmos 1000 och mitt 4870x2 är totalt överhettat, oclockat.
Nådde till och med 103'c på minnena när jag lirade så det blir vattenkylning för min del om ett par dagar.

Jag hade kört på antec twelve hundred så får du extremt bra kylning för dom korten om du ska köra "Quadfire ;)"
Varför jag själv inte köpte antec twelve hundred var för att jag vill ha en extremt tyst dator.

Du kan utesluta Cosmos 1000 för det är ett rätt varmt chassi om man nu inte sitter på ett sketet 9600gt. Dock tystast på marknaden skulle jag tro.

Cosmos S kan dock vara något, har aldrig sett tester på det.