Bästa spelen de senaste 5 åren?

Permalänk
Medlem

Mina topp 5 senaste 5

1: Mass Effect (squad-fps/rpg) - började spela det för en vecka sedan, blev helt såld direkt! Ashley <3
2: Mirror's Edge (Parkour) - Ett av de absolut snyggaste spelen någonsin och det första att använda PhysX på riktigt.
3: Fallout3 (futuristisk mutantslakt) - modern klassiker som med lite moddars hjälp är riktigt roligt!
4: GRAW2 (taktiskt squad-fps) - slår vegas-spelen med hästlängder!
5: Company of Heroes (ww2 strategi) - Störtsköna bataljer, underbart tidsfördriv.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk

Turok
soldier of fortune 3 : payback
medal of honor airborne
hitman 4 blood money
lost planet : extreme condition
Mercenaries 2 : World In Flames
kane and lynch : deadmen

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk

1. Fall Out 3
2. Fahrenheit - Indigo Prophecy
3. Oblivion
4. Call Of Duty 4
5. Battlefield 2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qwarkman

Flatout 1&2 (Muskelbil på liten grusväg)

NFSU2 (Fortfarande det roligaste i serien)

WarCraft3 (episk strategi)

word på dom spelen går dessutom att lira på en något äldree dator.. speciellt flatout tror både första o andra spelet är lite underskattat sen så har jag aldrig mött en person som spelat det förutom du som nämde det.

som sagt stor muskelbil på liten grusväg äger! lite som typ folkrace känsla man kan vara ganska brutal mot bilen ;). andra spelet är lite klurigare än första...

kan iaf stoltsera med att jag köpte mitt flatout 2 i italien bara för att jag var på semester där och inte hittade spelet i sverige... alla mina euro gick typ men det är ju ett minne för allt står på italienska i manualen tur spelet är på engelska iaf ;)...

Permalänk

Okami

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusnns
Okami

Tror vi inriktar oss på datorspel.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk

eeh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid
World of Warcraft
Everquest 2
Call of Duty 4
Crysis
Half Life 2
Skate 1
Skate 2
Street Fighter 4
Fallout 3

inriktningen ska vara datorspel...

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Age of Conan: Hyborian Adventures
The Elder Scrolls IV: Oblivion
Gears of War
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
Star Wars: Battlefront II

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Jag började lira på en ny dator för lite över en månad sedan. Har testat de flesta av spelen som nämns i denna tråd. Dessvärre har jag inte fastnat för något förutom Wc3/dota (vilket knappast kräver en bra dator) och Age of Conan (där går det dock fläska på med höga inställningar). Crysis orkade jag spela i en timma innan jag tröttnade, visst är det snyggt men knappast underhållande utan mest jobbigt. Fallout 3 var väldigt kul i början men jag tröttnade snabbare än blixten. GTA4 har jag inte köpt än men det blir ett inköp så småningom (har testat dess föregångare på konsol men blev knappast imponerad), har inte så höga förväntningar där heller.

Två spel som fungerar att spela någon timme då och då är Left 4 dead och Killing floor, de är även relativt billiga så det är bara att köpa och börja skjuta zombies i grupp!

World of warcraft VAR bra, en gång i tiden, nu har det dock förvandlats till en sandlåda för casuals. Undvik detta spel.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem

Hl2 + ep1 och 2
NFS most wanted
Portal
S.T.A.L.K.E.R.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Oblivion hade fått vara med på min lista om det inte vore för ett TOTALT trasig lvl-up system.. (fast det kanske fixades med patchar senare..?)

I övrigt så har de bästa spelen gjorts för mer än 5 år sen. Starcraft, FF7, Halflife, quake1, etc.. Men okej, sista 5 år:

BF2
Beyond Good & Evil (håller med Qwark här.. mest underskattade spel på länge)
Left4Dead

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wato
vi får dock inte glömma wc3 och DOTA

LÄS TRÅDEN! WC3 är lite äldre en 5 år lille vän.

Permalänk
Medlem

CIV 4
THIEF 3
dessa två måste man ha spelat tycker jag.

CRYSIS
GTA IV
GTA SAN ANDREAS
HL2 borde ju komma med på denna lista men ja tyckte orginalet var bra jävla segt dock så var expansionerna riktigt bra!
COD 4 har mycket kort men rolig singleplayerkampanj
FarCry 2 och TF2 är båda riktigt underhållande i multiplayer (single player i fc2 är dock bland det sämsta jag spelat)

Permalänk

Re: eeh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusnns
inriktningen ska vara datorspel...

Alla spelen utom skate 1 och 2 finns eller kommer till pc.

Permalänk
Medlem

Tja det bästa spelet på länge är ju helt klart Red orchestra om du gillar ett mer realistist krigs spel.Ta då hem spelet via Steam och ladda hem Darkest Hour det får man gratis.

Permalänk
Medlem

Warhammer 40.000 Dawn of War
Call Of Cthulhu: Dark Corners of the Earth
Call of Duty 4

Är väl en del på min lista jag kan få fram ur skallen just nu som jag spenderat en längre tid på pc

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Svårt att nämna ett par spel, så jag tar mig den liberala friheten att nämna ett par utvecklare istället som har något jag gillar i spelväg.

2K Boston
Bioware
CCP
Creative Assembly
Gas Powered Games
Massive Entertainment
Stardock
Relic
Ubisoft
Valve

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Inaktiv

BF2 (Fortfarande bästa MP)
Cryostasis: Sleep of Reason
F.E.A.R. + expansioner
F.E.A.R. 2
S.T.A.L.K.E.R. SoC och CS
Condemned: Criminal Origins
Red Alert 3

De flesta har nämnts redan, men lika bra att visa att jag gillar dem med

Permalänk

Jag tycker Cryostasis och FEAR 2 project origin är rena skräpet
överhypade och med förlegad grafik (FEAR 2) + att det var linjärt så det var rakare än en skollinjal

cryostasis
återupprepning av texturer till absurdum (varrenda dörr, rum såg likadant ut)

2 spel som jag hade förväntat mig mer av men som tyvärr blev skit...

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk

Trine.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Team Fortress 2 tycker jag är väldigt skoj, många timmars spelglädje där.

Finns inget roligare än att som spion hugga en medic i ryggen för att sedan ge sig på hans heavy-polare, för att sedan bara försvinna

>.<

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk

Grand Theft Auto: San Andreas.
Call of Duty: 4 Modern Warfare.
The Elder Scrolls IV: Oblivion.

Finns säkert fler.

EDIT: Glömde ju GTA IV va fan!

Visa signatur

Fiskpinnar?

Permalänk
Medlem

lägger till ett till:

Call Of Juarez: Bound in Blood

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Sötast
Permalänk
Medlem

BF2
HL2
ArmA2
Civilization 4 + alla expansioner
GRAW2

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Command & Conquer alla titlar.
Alla Cod
Starwars Battle Ffront 1-2
Act of War
Universe At War Earth Assault
BF-2
Varav jag kör mest Red alert.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem

Tar emot men..

world of warcraft

Kanske e lite äldre men

Dawn of war I (2:an sög getapung) Jag lirade faktiskt DOW1 en hel del med polare på LAN också, va riktigt roligt när vi hittade ett svenskt kompisgäng online att lira emot. Skulle GÄRNA ta upp det spelet igen om man hittade någe sjysst gäng att lira med. Slutade dock för wow, sista tiden lirade jag mest full/bakis ensam online

Battlefield vietnam - riktigt bra. Lagom balans på vapnen osv, krävs lite skill jämfört med efterföljarna.

Andra bra spel är

Settlers 2,3,4

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av igulfast
Half-Life 2 + Eps
Team Fortress 2 bästa MP på länge.

Dessutom vafan, Crysis är nog det mest överskattade spelet under min livstid.
Visst det är otroligt snyggt, kul en stund men optimeringen är ju horribel.

Tycker spelet var optimerat väldans bra..flytit skitbra på alla datorer jag installerat det på, med grafikinställningarna givetvis anpassade efter hårdvaran:)

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]

Permalänk
Medlem

Ingen speciell ordning;

Bioshock (superbt spel, ett av de bästa jag någonsin lirat. Storymässigt that is)
WoW
L4d
COD4 & även 5 (ja jag gillade även femman...!)
Crysis
Total War - Medeival

är de jag kommer på så här på rak hand.

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Medlem

ETT spel räcker ..och det är company of heroes! att så få människor ha nämnt det spelet?

Sist jag spela ett spel så mycket så var det bf1942...vilket jag iofs fortfarande kör mycket

Visa signatur