Visa Avataren under Profil

Permalänk
Medlem

Visa Avataren under Profil

En väldigt liten och fjuttig grej efterlyser jag, som jag gissningsvis tror inte är så svår att implementera.
När man trycker på någons profil, antingen via namnet (som ni så snällt fixat åt mig) eller via knappen [profil] så kommer man in i vederbörandes, i brist på ord, profil. Här skulle jag gärna vilja ha en bild på avataren eftersom man oftast känner igen folk på avataren och inte alltid via nicket.
Bäste Programmerare... gör mig en tjänst och jag kommer bli en, om än omöjligt, ännu lyckligare swecare!

Tack (på) för handen!

Permalänk

Bra idee. som sagt känner jag igen de flesta på Avataren och de som inte har Avatar faller bort.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Låter som en bra idé

Det vore inte fel med meddelanderäknare under namnet när man skriver inlägg heller.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
Låter som en bra idé

Det vore inte fel med meddelanderäknare under namnet när man skriver inlägg heller.

Då kommer ju bara massa onödiga inlägg för att folk vill ha många inlägg.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Då kommer ju bara massa onödiga inlägg för att folk vill ha många inlägg.

Man kan redan se hur många inlägg man gjort under sin profil.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

en mycket bra ide som ako nu efterlyser.

samma här jag känner igen personerna på avatererna vet inte varför men antagligen kommer man ihåg bilder bättre än ord.

Permalänk
Medlem

Håller med, när man kollar på någons profil borde man se dess avatar.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orici
Håller med, när man kollar på någons profil borde man se dess avatar.

Jag instämmer! *skriver upp*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Jag håller också med, men när ni ändå meckar med det tycker jag ni kan sänka max-komprimeringen och höja max-storleken för avatars.

Ser att avatarerna verkar ligga på typ <5kB nu, lite större borde väl gå

Kan förstå om ni hade som det är nu "back in" typ 2002, men nu lär ni ju ha starkare server med större disk (plats större avatar-filer alltså). Sen körde ju folk med lägre upplösning på den tiden, så även det spelar ju in (avataren fyller större del av skärmen i lägre upplösning).

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av warfaren
Jag håller också med, men när ni ändå meckar med det tycker jag ni kan sänka max-komprimeringen och höja max-storleken för avatars.

Ser att avatarerna verkar ligga på typ <5kB nu, lite större borde väl gå

Kan förstå om ni hade som det är nu "back in" typ 2002, men nu lär ni ju ha starkare server med större disk (plats större avatar-filer alltså). Sen körde ju folk med lägre upplösning på den tiden, så även det spelar ju in (avataren fyller större del av skärmen i lägre upplösning).

Jepp lite större avatarer kan vi nog kosta på oss.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Jepp lite större avatarer kan vi nog kosta på oss.

Kul att det uppmärksammades
Uppskattar det

Vissa personer ser man inte vad dom har på avataren för att den är så liten, har visserligen imagezoom pluginet till firefox så man kan förstora upp dom enkelt... Men då har oftast jpeg komprimeringen slaktat bilden så pass att det är omöjligt att urskilja något ändå.

Ser fram emot en uppdatering iaf