Permalänk
Medlem

Tycker inte spelet var bra... Hade väntat mig mer! Men men.

Visa signatur

╠═►MSI GX660 15,6'' 1920x1080 ╠═►Intel i5-450m ╠═►4GB ╠═►500GB ╠═►ATI HD5870 1GB ╠═►HDMI ╠═►BT╠═►W7HP

Konsole ╠═► Ps3 Slim 120G

Permalänk
Medlem

Hu många banor finns det? Känns som att spelet borde ta slut snart men det kommer bara fler å fler banor.

Permalänk
Medlem

6 acter = för kort spel

Permalänk
Medlem

Ok då är det snrt slut för min del då.

Nja tycker nog inte att det är för kort, men det beror väl på hur mycket tid man har att spela också.

Permalänk
Medlem

Inte köpt RE5 men tänkte höra om Versus är något kul och är det bara upp till 2vs2?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Versus är enligt mig skitkul om man kör med en polare. och det är bara upp till 2vs2.

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair RM850x V3 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Medlem

RE5 är ett bra spel. Har bara två jätte stora fel. 1. Det är svin kort. 2. Det är det mest oläskiga skräck spel.

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara hur man får Exchange Points? Jag vill köpa unlimited ammo till min feting magnum men Exchange Pointsen räcker inte (har 17500 men behöver 20000).

Permalänk

Du får Exchange Points varje gång du spelat igenom en akt.
Du får mer poäng på högre svårighetsgrader, och ju högre betyg du har fått (C,B,A elller S)

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Pro V2 / AMD Ryzen 9 5900X / Kingston 3200MHz 4x16GB / Gigabyte GeForce RTX 3060 Gaming Rev2 OC / Fractal Design Edison M 750W / Kingston M.2 960GB / Cooler Master Hyper 212 Black Edition / Corsair 4000D Airflow / Win 10

Permalänk
Medlem

Man får även Exchange points av The Mercenaries...

Permalänk
Medlem

I Versus också...

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair RM850x V3 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Medlem

nån som införskaffat den första expansionen "Lost In Nightmares" och kan berätta om det är värt nått?

Tror nog jag kommer införskaffa detta ändå eftersom jag är ett stort RE fan och det kostar ju bara 4,95€ på PSN.

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
nån som införskaffat den första expansionen "Lost In Nightmares" och kan berätta om det är värt nått?

Tror nog jag kommer införskaffa detta ändå eftersom jag är ett stort RE fan och det kostar ju bara 4,95€ på PSN.

Gillade det
Tog ca 1timme och 30min att spela igenom första gången på näst svåraste och lite kortare andra gången på svåraste, om man gillar springa runt och leta emblems också

Gillade verkligen denna dlc för den gick tillbaka till de gamla goda som lutar mer mot skräck/survival än ren action

Följer även med Merceneries Renuion (? ) som innehåller extra karaktärer, dock gillar jag inte det spelläget så mycket så körde det bara nån enstaka gång med en kompis

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth

DLCs är väl aldrig värt sitt pris, tycker jag i alla fall.
Det är grymt kort men det har sin egen lilla känsla. Är du ett fan och tycker att 4,95€ är en struntsumma så är det klart att du ska köpa det. Det är några nya saker med
Nya Mercenaries är samma banor i stort sett, några små förändringar bara.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D - Arctic Liquid Freezer III 280 - ASRock B850 Steel Legend - G.Skill 64GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 - Gigabyte RTX 5080 Aero SFF - Corsair RM850X ATX 3.1 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

när jag spelade igenom DLC'n så kom jag ihåg om vad våldsam screentearing det var i spelet. Under "filmerna" så la man märke till den ordentligt men inte under tiden man sprang runt.
Nu däremot när jag spelade igenom lite i "vanliga" singleplayer coop så märktes screentearing t.o.m under tiden man själv spelade

Såg att det inte blev lika farligt om man ställer ner till 720p (kör 1080p)

Är 360 versionen jag har och vet att folk hade liknande problem i Darksiders. Men ej på PS3 versionen som uvecklarna fixade iaf med en patch vad jag läst.

Är verkligen Capcom så lata?

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Tankar ner båda expansionerna nu: Lost In Nightmares och Desperate Escape så ikväll blir det att lira lite när tanten skall upp till jobbet tidigt imorgon och jag är ledig!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510