Permalänk
Medlem

jepp, saknade pusslen verkligen... undrar varför de inte implementerade lite sådant..

Permalänk
Medlem

Jag tycker det var hur kul som helst! Blev aldrig uttråkad! Spelade i 6 timmar igår nonstop Som andra säger, lite fler pussel hade varit kul men inget som direkt drar ner spelet något nämnvärt!

8.5/10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Eftersom du är lika gammal som jag så minns du säkert den goda tiden när RS1 kom ut och man satt i mörkret och nästan sket på sig när zombies hoppade fram!

Oj vilka rysningar man får:
http://www.youtube.com/watch?v=jDIboq67I_A&feature=related

Skall iväg och köpa detta spel idag jag med!

haha... det vill jag lova.
Undrar hur dom som är i den åldern vi var då reagerar på dom nyare skräckspelen nu. Känns som dom inte lyckas skrämmas lika bra längre även om dom har SÅÅÅ mycket bättre grafik/teknik idag.

Visa signatur

Asus P6X58D-E | Core i7 950 | 12GB Corsair XMS3 | 120GB OCZ Vertex 2 ssd | Zotac GTX480 | Corsair 750W HX | Antec P183 | Cooler master V8 |

Permalänk
Medlem

Kom nyss hem med RE5, tror dock jag skall spela genom Metal Gear Solid 4 idag så startar jag med RE5 och några bärs imorgon!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0773
haha... det vill jag lova.
Undrar hur dom som är i den åldern vi var då reagerar på dom nyare skräckspelen nu. Känns som dom inte lyckas skrämmas lika bra längre även om dom har SÅÅÅ mycket bättre grafik/teknik idag.

Ja det kom jag med ihåg 1997 drog jag hem till en polare o lirade spelet.
Allt var läskigt tyckte jag. Introt(som jag idag tycker är något av de värsta som jag någonsin sätt), första zombien!.. lätt kändaste sekvensen i hela resident evil serien. men jag gillade faktist inte 1:an så mkt, pga bristen på skott.

Men det var med 2:an jag var frälst... sen dess har jag alltid varit ett Resident evil fan. RE2 är bästa spelet som någonsin har gjorts i mitt tycke.
aja nu har man fått hem RE5! DAGS ATT SPELA!

Permalänk
Medlem

fan ta fredagen den 13 han bara komma hem och sätta på krysslådan innan man mötes av en error code och ett pulserande blinkade det var den resident evil 5 helgen det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tehlamah
fan ta fredagen den 13 han bara komma hem och sätta på krysslådan innan man mötes av en error code och ett pulserande blinkade det var den resident evil 5 helgen det

min började med att skumma. precis när jag möter sheva i introt så stannar bilden, men undertexten rör på sig o det är fortfarande ljud.
Såg iaf om det nu, vart ett litet lagg på det stället

Dum som man är så surfar man runt lite o kommer in på gametrailers.
Klickar sen vidare på resident evil 5 cheats.
O nu vet jag massa saker som jag inte bör veta! varför läste jag det där lilla!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phobiiz
jepp, saknade pusslen verkligen... undrar varför de inte implementerade lite sådant..

Hade kanske varit lite negativt om man sitter och spelar co-op online
Ena går bara afk och låter den andra lösa pusslet

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Alltså det här spelet har gått från det bästa jag spelat på ps3 till det sämsta någonsin! Är på Chapter 4 med alla trappor och skit som ska åka upp och ner och det känns mer som att spela nåt jävla Tomb Raider än RE!!

Sjukt jävla tråkigt. Är resten av spelet såhär?

Permalänk
Medlem

Haha ja jag tänkte oxå på tomb raider när jag spelade den biten. känns verkligen inte som RE

Permalänk
Medlem

Riktigt gött spel, körde igenom 2:an förra helgen för retrovärdets skull. håller än idag!

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

roligt spel än så länge, motorsågskillarna är dock jobbiga:/

sen så MP5 kan man uppgradera kapaciteten på billigt till en början, likadant med vanliga puffran, gratis skott ingår vid varje uppgradering^^

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Finns det mycket vapen?

Visa signatur

| Asus M2N | AMD x2 6000+ 3.0ghz | Gainward 8800gt 512mb Golden sample |2GB RAM ddr2 | ViewSonic VA902 |
| Xbox360 Premium, 120GB hårddisk, Headset, 9 spel, LIVE: MercT01 |

Permalänk
Medlem

Nån mer som har problem med att spela co-op online? Tappar anslutningen mest hela tiden när jag försöker spela.

Har PS3

Visa signatur

[b]Non illigitamus carborundum [/b]

Permalänk
Medlem

Ligger på kap 3 nu tror jag, stör mig en hel del på vissa monster.
Visst, man kanske ska snåla en del med ammon, men när man bränner all sin ammo på en och samma fiende och det fortfarande inte räcker kan jag tycka att det är ovettigt. Hade varit bättre om man ex behövde skjuta på ett visst ställe (endast huvudet) eller så.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Victor.H
Finns det mycket vapen?

http://www.wikicheats.com/index.php/Resident_Evil_5_-_PS3_XB3...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
Ligger på kap 3 nu tror jag, stör mig en hel del på vissa monster.
Visst, man kanske ska snåla en del med ammon, men när man bränner all sin ammo på en och samma fiende och det fortfarande inte räcker kan jag tycka att det är ovettigt. Hade varit bättre om man ex behövde skjuta på ett visst ställe (endast huvudet) eller så.

Lustigt med folk som gnäller över ammon! Du ska skjuta dom i huvudet så dör de direkt typ (vanliga gubbar) sen finns ammo överallt. Bara leta i tunnor/krukor osv. Finns även bland melonerna på ett ställe.

Halva grejen är ju att det inte ska finnas mycket ammo.

Permalänk
Medlem

Brorsan och jag lirar Co-op.
Men funderade på en sak.
Jag spelar Sheva, jag kan ju inte köpa items, varför? :/
Bara Chris som får göra det jämt?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eptk
Brorsan och jag lirar Co-op.
Men funderade på en sak.
Jag spelar Sheva, jag kan ju inte köpa items, varför? :/
Bara Chris som får göra det jämt?

Ja det undrar jag med. Jag kommer inte ens över till Shevas meny.

Permalänk
Medlem

köp saker med chris ge dom sedan till Sheva via organize menyn, lr ingame med fyrkantsknappen:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
köp saker med chris ge dom sedan till Sheva via organize menyn, lr ingame med fyrkantsknappen:)

Ja men jag fattar inte varför man inte kan göra nått i den andra menyn.
Går ju när man kör själv

Permalänk
Medlem

Detta spel är skit skoj!

Har lirat en hel del men har inte kommit genom det ännu, ända jobbiga hittills är motorsågs killarna som någon nämnde.

Ammo brist, njaa. Man brukar vanilgen ha så det räcker till stormen som kommer sedan brukar man hitta mer.
Skulle dock vilja ha lite ammo till min Magnum!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

har varvat spelet och är inne på att klara det på amatör nu o plocka alla emblems, har oändligt med skott till vanliga pistolen och magnumen med, håller på och uppgraderar dunder magnumen med:p

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Jag har köpt och uppat alla vapen till max...
tog kanske 1,5 timmar att fixa pengarna till det...

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair AX 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guffen86@hotmail
Jag har köpt och uppat alla vapen till max...
tog kanske 1,5 timmar att fixa pengarna till det...

vilken bana kör du då?:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

jag gav min polare 45 st rotten egg. Sen lämnade jag gamet och sparade inte min inventory. Men det gjorde han. Efter det hade vi båda 45st rotten egg. När han hade 1000 ägg så bytte vi. 1000 rotten egg är värde 2000. Så vi fick ihop 2 miljoner var.

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair AX 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guffen86@hotmail
jag gav min polare 45 st rotten egg. Sen lämnade jag gamet och sparade inte min inventory. Men det gjorde han. Efter det hade vi båda 45st rotten egg. När han hade 1000 ägg så bytte vi. 1000 rotten egg är värde 2000. Så vi fick ihop 2 miljoner var.

Jag fattar ingenting av vad du menar här,
och ja, jag har spelat spelet...

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Medlem

någon som vet ifall det är någon skillnad i storyn när man spelar som Sheva?:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

Härligt spel, jag och en kompis satt och spelade det i 30h i sträck, klarade alla svårighetsgrader =D Dock förstår jag inte hur man skulle kunna spela spelet i single player på professional, eftersom man dör på bokstavligt 1 slag av vad som helst (t.o.m. ormarna). Det enda tråkiga med spelet var att det bara fanns ett pussel och knappt någon panik-känsla i det :\

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
någon som vet ifall det är någon skillnad i storyn när man spelar som Sheva?:)

Varför skulle de vara skillnad?
dem hänger ju ihop hela tiden. Det är ju inte direkt som Resident evil 2.