Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk

Skrivare via router...hur?

Hur får jag min dator med vista att hitta min skrivare som är ikopplad i min routerns usb?
Usb ingången på routern är på och jag har provat att gå till start-nätverk och lägg till en skrivare guiden utan resultat. Hade Xp -07 och det funkade med en gång jag kopplade i skrivaren i routerns usb.

Mvh / Johan

Permalänk
Medlem

Står i manualen på routern hur man hittar skrivare som är inkopplade till den.

Visa signatur

Chewbacca <3

Permalänk

Ja att jag ska klicka i on för usb funktionen vilket var det första jag gjorde. Har även gått igenom allt med routersupporten och allt stämde, har nyaste drivrutiner där även nyaste drivrutiner för skrivaren. Lenovosupporten har ingen support på mjukvaran och microsoft ska ha 2400kr för hjälp då dom säger att Lenovo ansvarar för vista som levereras med datorn. Har även sökt på många forum och det verkar som många har problem med vista men att det funkar utan problem med xp precis som för mig, har dock inte hittat något svar. Det måste väl vara något man ska göra i vista för att datorn ska hitta skrivaren?

Skulle vara mycket tacksam för hjälp då jag försökt det mesta nu kan jag väl påstå.

Mvh / Johan

Permalänk

Ingen som vet?? Är det min router jag måste byta ut jag byta ut för att funka med vista?

Permalänk
Medlem

Det står fortfarande i manualen till routern.

Har du kvar XP så kan du se vad för port skrivaren är ansluten till, förmodligen Standard TCP/IP. Skapa då en likadan port i vista med samma inställningar och installera skrivaren. Låt inte vista detektera PnP-skrivare utan välj manuellt skrivare och port.

Eftersom du vägrar uppge vad det är för router kan dessa instruktioner vara helt rätt eller fullständigt felaktiga.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

Ursäkta...det är en siemens gigaset se551. Har inte XP här nu. Hur skapar jag en port? Skulle behöva en mer utförlig förklaring då jag inte ens vet var jag ska börja.

Permalänk
Medlem

Hur du skapar en port börjar på sida 112 i manualen. http://shc-download.siemens.com/repository/1309/130996/A31008...
Skärmdumpar från XP, men i princip likadant i Vista.
kör själv englesk vista så översättningarna kan vara felaktiga)
Kontrollpanelen > skrivare > Lägg till skrivare > Lokal skrivare > Skapa ny port (standard TCP/IP Port) > Namen eller IP (192.168.2.1 (routerns IP)) > ... Där kommer jag inte längre, men det motsvarar s.114 i manualen.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

Tack så mycket för hjälpen...funkar det inte nu får jag ge upp tills jag köpt ny router. Kommer givetvis skriva ifall de funkar eller ej.

Permalänk

Hade redan gjort detta 2 ggr innan utan att veta till 100% vad jag gjorde men nått måste vara fel då när man ska skriva ut test utskriften så kommer inget...datorn hittar inte skrivaren. Men du ska ha STORT tack iaf Hardwere guy.