Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Kostar det 165 kr/år det ju inte så farligt, borde man väl kunna skaka fram.:)
Jag kör helt utan mouseacc och alltid samma sens oavsett vapen eller zoom. Spelat så från början så det har väl fastnat kan jag tänka mig.

Vad är det utvecklarna bode göra annorlunda?

Importera fler kartor, fixa defrag, fixa promode. Se till så att det går att vota efter en match har börjat, se till så att det går att tempbanna folk från servrar. Finns hur mycket som helst som dom kan göra för att förbättra.

Permalänk
Medlem

299kr/år kostar det ungefär för PRO. Fan helt okej ju, det ska jag nog skaffa mig ändå.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Hade varit trevligt om dom hade Paysafecard som betalnings alternative,just nu är det väll Mastercard,Visa,American Express..

Sedan 300kr är inte så farligt specielt inte för ett helt år

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Nä faktiskt inte, fått för mig att det var 600 eller något. 300 får jag pröjsa fram sen för jag saknar en hel del RA maps som fan.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem

ska iallafall punga dom 300 vid nästa lön..skönt och ha 2v lön =P

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Låter gött indeed. Ska fixa det snart också, har lite övriga kostnader på bil etc som får gå först dock men sen så

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem

prioritera annat än bil? ;P

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

prioritera annat än bil? ;P

Kan inte göra det just nu :). Ekonomin är inte så himla ljus för tillfället och måste ha så jag kan ta mig till och från jobb.
Men den 25e kanske man kan dra en PRO subscribe

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Vad snackar du om? Så är det ju fortfarande!

Då måste jag ha söpe sist jag spelade så om jag inte minns fel så hade folk de. Nåja.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Om ni inte behöver kunna starta egna servrar så skippa pro och kör premium istället. Halva priset

Permalänk
Medlem

Gjorde ett acc i lördags. Har spelat totalt 7 timmar och misstänker att det kommer bli måånga till! Förstår inte varför jag inte fixade detta tidigare? Nickar BesteN.

Kan man förresten ladda in sin gamla CFG fil på något sätt? Har en liggande från RA3 tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av HMB:

Om ni inte behöver kunna starta egna servrar så skippa pro och kör premium istället. Halva priset

gjorde precis det.
159kr/år....

Verkligen inga pengar

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

gjorde precis det.
159kr/år....

Verkligen inga pengar

Låter lockande som fan, måste dock vänta till måndag :(.
Fan vad jag ska nöta Overkill då!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem

Jag har gjort mig ett nytt konto nu för att ha samma namn som jag hade tiden då jag lirade massa RA3.
Så adda mig gärna om ni vill spela någon gång.

ID: development
Kör CA samt Instagib FFA/CTF

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem

hmm vettefan vad som har hänt, började bra men verkar som att ju mer jag spelar det ju sämre börjar jag spela.. Gick från ca 1.25 k/d rating (+ - 5) till 1.09 k/d rating med 555 kills 509 death brukade ligga på minst dubbelt så många frags som death de games jag spelade men nu ser det ofta tvärtom ut..
Har inte ändrat några inställningar eller något.. Lite halvt frustrerande

Permalänk
Medlem

Börjar bli gammal och gaggig? :S

Nae men vet hur det är.
Har sunkiga stats jag med, bättre när man lirade "vanliga" Q3.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Tror att vi som lirat sjukt mycket Q3 har lite jobbigare än de som bara lirade "lite" Q3 (då menar jag vi som inte spelade på seriös nivå) eftersom att styrning etc är helt annorlunda i QL än Q3.

För mig går det oftast bra, ligger nästan alltid på fler frags än deaths iaf i CA och i Instagib brukar jag vinna eller komma top #3 i FFA samt få top #2 i flest score i Instagib CTF. Dock rankas ju inte Instagib vilket är lite synd

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem

Börjar bli gammal och gaggig ?! x) Skapade mitt acc för ca 1-2 veckor sedan, är under den tiden jag börjat bli sämre
Förr när jag spelade Ra3 så låg jag på runt 2.5-3 K/d ratio på servern jag brukade spela på om jag inte missminner mig, dvs var en Ra3 nörd
Förväntade mig inte att jag skulle ha kvar så vidare mycket "skills" men det är så skumt för det började bra sen har det bara gått utför:P

Startade förövrigt Ra3 för någon dag sedan för att se vad det var för skillnad folk klagade på .........shit vilken skillnad det var, känns som man rör sig långsammare och jag kunde knappt rocketjumpa efter det att man kört quake live xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Börjar bli gammal och gaggig ?! x) Skapade mitt acc för ca 1-2 veckor sedan, är under den tiden jag börjat bli sämre
Förr när jag spelade Ra3 så låg jag på runt 2.5-3 K/d ratio på servern jag brukade spela på om jag inte missminner mig, dvs var en Ra3 nörd
Förväntade mig inte att jag skulle ha kvar så vidare mycket "skills" men det är så skumt för det började bra sen har det bara gått utför:P

Startade förövrigt Ra3 för någon dag sedan för att se vad det var för skillnad folk klagade på .........shit vilken skillnad det var, känns som man rör sig långsammare och jag kunde knappt rocketjumpa efter det att man kört quake live xD

Precis, det är en riktigt stor skillnad faktiskt, jag har börjat vänja mig vid QL nu dock så nu rullar det på bra.
Mal på bara så kommer du upp form igen.-

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Precis, det är en riktigt stor skillnad faktiskt, jag har börjat vänja mig vid QL nu dock så nu rullar det på bra.
Mal på bara så kommer du upp form igen.-

Får göra det, har dock haft några grymma games där både folk från mitt och motsatta laget var impade "holy shit Besten" var det någon som sa när jag ensam kvar tog 4 motståndare så vi vann, då hade jag 20 - 5 i k/d matchen efter gick det så dåligt att jag leftade med 3 - 7 och det var med samma spelare. Verkar gå väldigt upp och ned.

Kör förövrigt bara CA kanske skulle testa något annat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Får göra det, har dock haft några grymma games där både folk från mitt och motsatta laget var impade "holy shit Besten" var det någon som sa när jag ensam kvar tog 4 motståndare så vi vann, då hade jag 20 - 5 i k/d matchen efter gick det så dåligt att jag leftade med 3 - 7 och det var med samma spelare. Verkar gå väldigt upp och ned.

Kör förövrigt bara CA kanske skulle testa något annat?

Jo när man plockar ett lag själv är jäkligt nice, händer då och då.
Att variera kan vara sig bra ja, fast jag varierar som sagt endast med Instagib och det är för att jag är äckligt snabb med railgun och jag vill hålla det uppe, då det är en bra sak att vara snabb med i CA även, så testa det och se om du gillar det. (det är orankat också så spelar ingen roll vad för K/D du får).

Vet inte vad du kör med för sens osv men jag kör FoV 130 (field of view) och 13.39 i sens, rätt högt enligt många (standard är väl typ 4?) men det är för jag föredrar att vara lätt på handen och kunna röra mig snabbt (rocketjumps etc) och samtidigt ha koll på läget, också väldigt bra när man ska placera rails och rockets i luften.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Hedersmedlem

När jag körde förr på 4:3 skärm hade jag 120 i fov, vad kan det tänkas motsvara på en 16:9?
La precis in spelet igen och testade, kom snabbt fram till att det är dags att öva lite...

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Kör pinsamma 4 i sens, har kört för många "långsamma" FPS misstänker jag, måste börja vänja mig vid högre men tycker LG blir så skakig då X) 120 i fov, känns alldeles lagom i mitt tycke

Permalänk
Medlem

Körde alltid 120 i Q3, men i QL tycker jag att 130 är ett måste (kör 24" skärm).
Långsamma FPS är jag också van vid förutom Quake, typ Bad Company 2, när jag spelar det efter ett par rundor Quake går de inte spela

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kör 2 i sens med min MX518 @ 1800 dpi och har inte ändrat slidern under musinställningar i windows.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Köpte preium igår och testade Theatre of pain med botar, jösses vad kul vad det var. Synd att de ändrat banan lite men helt klart full poäng ändå! Testade även Thunderstruck och Evolution, de var nog mer lika original-banorna än Theatre of pain..?
Någon som är sugen på lite kul ikväll? Är ju helt ringrostig så räkna inte med något motstånd att tala om.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Köpte preium igår och testade Theatre of pain med botar, jösses vad kul vad det var. Synd att de ändrat banan lite men helt klart full poäng ändå! Testade även Thunderstruck och Evolution, de var nog mer lika original-banorna än Theatre of pain..?
Någon som är sugen på lite kul ikväll? Är ju helt ringrostig så räkna inte med något motstånd att tala om.

Jag lirar mer än gärna med dig, men dock inte premium och kan inte spela ikväll, men jag lirar nästan varje dag annars.
Adda mig in-game så kan vi lira nån dag

ID: development

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Hedersmedlem

ilstallione nickar jag

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Jösses vad j*vla roligt det är då! Ska se om jag kan sätta upp servrar på något sätt så vi har lite roliga egna swecservrar att spela på.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Spelade mina första 10 matcher idag - endast FFA än så länge. Fan så skoj det är.. länge sedan man lirade ett "riktigt" FPS.

era909 är jag.