Problem med JKDefrag!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt

1: VAD händer när din kusin försöker spela film och musik? Vet inte, snackade med honom på msn bara. Det löste sig med systemåterställning
2: HUR märker din Mamma & Pappa av att datorn blir seg? Den går knappt att surfa på, den startar segare, den öppnar mappar segare.
3: Vad händer om du avinstallerar JKDefrag? På kusinens dator löste det sig med systemåterställning. Men verkar som att vi får formatera om hårddisken på gammeldatorn och sen sälja den tror jag.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Nu ska jag försöka säga detta så enkelt som möjligt till alla som inte förstod första gången jag postade.

Om nu det är bekymmer på någotvis i samband med defragmentering så är det inte program varan JKdefrags fel. Då är det en brist i windows egna API för defragmenterings funktioner vilket är just vad JKdefrag använder.

Bara det att programmet ger oss ett annat GUI som är smidigare och mer enklare att använda. Samt ett mer avancerat CLI variant för den som vill använda det.

Själv använder jag CLI då jag tycker det är snabbt och drar minimalt med resurser.

sedan lite OT:

När ska folk sluta säga att det "laddas" upp saker på The Piratebay ?

Inte ett jota laddas upp där förutom *.torrent filer.
filerna som torrent meta data pekar till finns sedan på diverse datorer hos fildelarna inte på TPB servrar. Försök förstå skillnaden.

Sorry om jag tar i men anser att skillnaden är viktig att förstå.

Trevlig helg.

p.s: Jag kan ha fel ibland, men det är väldigt sällsynt

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem

Det lät märkligt, Har använt JKdefrag i ett år typ, och vi använder det på jobbet konstant, har alldrig varit med om nått fel. Att du skulle få fel på flera datorer samtidigt oxå. Vad jag vet så ska det vara bland de mest säkra defrag programmen, det använder vanliga microsoft defrag API.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Re: VARNING!!! JKDefrag!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
VARNING!!!

Detta program sabbar datorer! Min kusins dator kunde inte spela upp mediafiler, vart allmänt jättelångsam och nästan oanvändbar!!!

Min andradator är extremt långsam och går knappt att surfa på. Den har klarat det i flera år utan problem och nu senaste veckorna har den segat ner sig.

Dessa datorer som är drabbade har XP. Skriv gärna om ni har problem med detta program.

Jag har upptäckt i princip samma sak när det gäller att diskarna blir grymt slöa med JkDefrag.
Alla diskar förutom systemdisken ligger på max 3 megabyte / sekund i överföring efter att ha använt JkDefrag.

Visa signatur

Its not the fart that kills, its the smell....
(Det är inte farten som dödar, det är smällen....)