Permalänk

Electrokit.se

Hej!

Är det någon av er som har handlat tidigare hos Electrokit? Vad är er erfarenhet?

Vet ni någon annan online-butik där man kan köpa elektronik för lite småskaliga hobby projekt?

Tack på förhand!

P.s. Om ni tycker att den här frågan hör i avdelningen Konsumenträtt så får ni gärna flytta den dit då. Jag tycker att den passar bättre här då den inte riktigt passar in under kriteriet "Datorrelaterade frågor om konsumenträtt, butiker, utlandsköp med mera".

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk

Jag har handlat från dem ( Electrokit) och lawicel senast i år: http://www.lawicel-shop.se/shop/ (glöm ej att lägga till momsen)

Det var snabb leverans från båda ställen(skickad dagen efter) och inga problem. Nu fanns allt i lagret och det var dessutom få saker som jag beställde.

*edit*
Ej glömma http://www.kjell.com/ som också har lite. Dock så butiken mycket större. Jag hatar att beställa från småbutiker, då man aldrig kan vara riktigt säker, men ibland så tvingas man ändå...

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Jag har handlat från dem ( Electrokit) och lawicel senast i år: http://www.lawicel-shop.se/shop/ (glöm ej att lägga till momsen)

Det var snabb leverans från båda ställen(skickad dagen efter) och inga problem. Nu fanns allt i lagret och det var dessutom få saker som jag beställde.

*edit*
Ej glömma http://www.kjell.com/ som också har lite. Dock så butiken mycket större. Jag hatar att beställa från småbutiker, då man aldrig kan vara riktigt säker, men ibland så tvingas man ändå...

Thanks Bud!

Jag ska lägga till Lawicel i mina bokmärken. Lawicel finns tydligen i Tyringe, medan Electrokit finns i Malmö. Den 14/4 (i förrgår alltså) har de flyttat in till Västkustvägen 7 i Malmö, men jag antar att de även tidigare har varit belägna i Malmö bara det att de har bytt adress nu.

När handlade du senast från Electrokit? Var det innan eller efter att de flyttade till den nya lokalen på Västkustvägen 7? De har tydligen samlat på sig en massa ordrar nu under påskdagarna och när de haft stängt så att min leverans kommer nog dröja ett bra tag.

Citat:

Vi är nu på plats i våra nya lokaler och arbetar för högtryck med att behandla de order som kommit in under påskhelgen och de dagar vi haft stängt. Då det är många order som kommit in så kan det dröja några dagar innan vi kommit i fatt.

Källa: http://www.electrokit.se/

Jag försöker vara tålmodig, men jag behöver få grejerna så desperat. Men det verkar inte bli av förrän nästa vecka och ordern la jag den 12/4.

Handlade du via deras Webbplats eller direkt i butik? Vad jag förstått så ska de även ha en fysisk butik där man kan handla av de direkt över disk, alternativt avhämta grejerna där.

En av de främsta anledningarna till att jag valde Electrokit framför ELFA var för att ELFA har svindyr frakt. I mitt fall var det 127 kr för postpaket, och 75 kr för brev. Hos Electrokit kostar det alltid bara 29 kr. Det lönar sig inte att handla av ELFA om frakten kostar mer än produkterna tillsammans eller om den kostar en tredjedel av summan. (Jag handlade för 434,80 kr av (exkl. frakt och avgifter men inkl. moms) Electrokit.)

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElectroGeeza
Thanks Bud!

Jag ska lägga till Lawicel i mina bokmärken. Lawicel finns tydligen i Tyringe, medan Electrokit finns i Malmö. Den 14/4 (i förrgår alltså) har de flyttat in till Västkustvägen 7 i Malmö, men jag antar att de även tidigare har varit belägna i Malmö bara det att de har bytt adress nu.

När handlade du senast från Electrokit? Var det innan eller efter att de flyttade till den nya lokalen på Västkustvägen 7? De har tydligen samlat på sig en massa ordrar nu under påskdagarna och när de haft stängt så att min leverans kommer nog dröja ett bra tag.Jag försöker vara tålmodig, men jag behöver få grejerna så desperat. Men det verkar inte bli av förrän nästa vecka och ordern la jag den 12/4.

Handlade du via deras Webbplats eller direkt i butik? Vad jag förstått så ska de även ha en fysisk butik där man kan handla av de direkt över disk, alternativt avhämta grejerna där.

En av de främsta anledningarna till att jag valde Electrokit framför ELFA var för att ELFA har svindyr frakt. I mitt fall var det 127 kr för postpaket, och 75 kr för brev. Hos Electrokit kostar det alltid bara 29 kr. Det lönar sig inte att handla av ELFA om frakten kostar mer än produkterna tillsammans eller om den kostar en tredjedel av summan. (Jag handlade för 434,80 kr av (exkl. frakt och avgifter men inkl. moms) Electrokit.)

Jag har bara handlat via webbplatsen för de båda, beställningen till electrokit var vid runt nyår, så det var nog innan flytten.

Ja elfa är helt galna när det gäller varupriserer och frakt. Annars är jag en sådan som gärna lägger på en extra krona för att beställa ur någon riktigt stor välkänd butik, men det måste finnas gränser i överpris. (sedan kan man ej lita på de stora heller, ty gamla datorbutiken)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Jag har bara handlat via webbplatsen för de båda, beställningen till electrokit var vid runt nyår, så det var nog innan flytten.

Ja elfa är helt galna när det gäller varupriserer och frakt. Annars är jag en sådan som gärna lägger på en extra krona för att beställa ur någon riktigt stor välkänd, men det måste finnas gränser i överpris.

Jag beställde 10 produkter av Electrokit för summan 434,80 kr. Från ELFA däremot så får jag 2 produkter (som kan helt ersätta de 10 från Electrokit) men för priset 443,00 inklusive moms och frakt (127 kr postpaket). De avrättar folk med dessa fraktpriser. Jag fattar inte att en så stor leverantör som ELFA inte har enhetsfrakt.

Den närmaste ELFA butiken för mig är den i Linköping och det är inte lång väg dit men det gäller att ta sig dit. Vare sig man åker kollektivt eller tar bilen så kostar det pengar, och bilen går ju inte på vatten precis (speciellt inte orenat vatten för rent vatten kostar pengar det också). Sedan är det en fråga om tid också, det gäller att ta den här tiden från något annat. Allt detta krångel bara för att få köpa några små elektronikprylar.

Jag har tidigare inte beställt något från ELFA, men om jag ska någonsin köpa något av dem så blir det nog till att handla direkt i deras butik i Linköping när jag har vägarna förbi.

Kjell & Co är inte någon typisk butik som säljer elektronikkomponenter och dylikt, men jag måste hålla med dig där om att de har ett mycket bra sortiment, mycket roliga och intressanta elektroniklabbar bl.a. och det finns ju en Kjell butik här i stan. Men de hade tyvärr inte allt det jag letade efter.

Ja, då hade du tur. Ja, alltså, jag tänkte bara höra om det var någon mer här av oss SweC medlemmar som har handlat hos Electrokit för att kolla av om det är en seriös butik. Jag har nämligen ännu inte fått något svar (via e-post) på frågan hur långt de har kommit med min order. Jag utgår från att de är för upptagna med att leverera just nu så att de inte hinner kolla sin e-post. Att ringa och fråga känns omotiverat då det inte är så alarmerande (ännu). (Jag hade redan ställt frågan via e-post innan jag såg deras meddelande på Webbplatsen.) Men det blir nog bra det här.

Visa signatur

Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk

Hej! Jag tänkte bara tillägga här att jag per den "2009-04-16 17:50" har fått svar från Electrokit (samma dag som jag skapade den här tråden alltså).

Citat:

Hej,

Din order är nu på väg med det fraktsätt du valt.

Om den skickats som paket eller postförskott får du ett separat mail från unifaunonline.se med spårningsinformation. Försändelser som sänts som brev kan inte spåras.

Tack för att du handlar hos oss.

Hälsningar,

Electrokit

PS!
P.g.a att vi flyttat till ny adress har vi haft stängt ett par dagar i anslutning till påskhelgen.
Vår nya adress är Västkustvägen 7, 21124 Malmö

Så allt är i sin ordning än så länge! Jag hoppas på att få prylarna redan imorgon. Jag återkommer med fler detaljer när jag har fått allt.

Visa signatur

Sweclockers BB kod
0101001101000111