Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

vill ha tv i datorn!!!!

hej!

jag har kabeltv hemma hos mig men nu så måste man ha en digitalbox för att se kanalerna 3, 5, 6, etc. och med det tänkte jag köpa ett tv-kort till datorn men då kommer problemet. jag vill ha det så billigt som möjligt och då har jag kollat på ett kort men det är så att för att få kanalerna så måste man ha sitt kort i(iallafall på den boxen man fick när dom bytte) men kan man se kanalerna även fast man inte har något kanalkort i?

annars så måste man köpa en kortläsare och en s.k. cam som man stoppar kortet i för att det ska passa boxen som läser av kortet. och då undrar jag om det finns något tv-kort(intärnt) som man kan stoppa i ett kanal-kort i under 800kr?

M.V.H.

Permalänk
Medlem

ingen som vet???

Permalänk

Oj, hur ska du få in tv'n i datorn ? Hoppas att du isf har en liten TV (eller en stor dator). Min 50" bjäss skulle aldrig rymmas!
Tänkte jag när jag såg topicen

Du kan ju köpa ett DVB-T tv-kort och se på de fria marksända kanalerna. Dvs. SVT, TV4, TV6 och kanske nån lokal kanal.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

De flesta TV kort har en S-Video ingång, har du en utgång på boxen kan du ju använda den och helt enkelt byta kanal med boxkontrollen.

Permalänk

Jag har ett tv kort i min dator och jag kan kolla på alla kanaler dom andra i huset kan kolla på.
Vi har haft massa olika kanaler förut på prov och jag behövde inget kort för att kolla på dom då:) Vet dock inte vad för slags tv kort de är...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Super_snubben
Jag har ett tv kort i min dator och jag kan kolla på alla kanaler dom andra i huset kan kolla på.
Vi har haft massa olika kanaler förut på prov och jag behövde inget kort för att kolla på dom då:) Vet dock inte vad för slags tv kort de är...

Fast du bor väl i ett hus med analog kabeltv ? Comhem ? Och kanalerna kan du också se i en vanlig tv UTAN box, eller hur ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

det är så här att jag bor i villa(kedjehus) och dom har stänkt av tv6 på vanlig nätet(!!!) och det gör mig förbannad för det är typ där allt bra går men jag har fortvarande 1, 2, 4 och finska så tv3 och tv6 har försvunnit och det värsta är att dom klippte fan mitt i ett simpson avsnitt:P men jag har provat att söka om men jag får inte in någon tv och tv företaget är "kabel-tv" och på "stora" tvn i vardagsrummet så har vi redan fått en box och då MÅSTE man ha kortet i för att se 3an och 6an!

M.VH..

Permalänk

TV6 kan man se med en s.k. fribox, eller med ett DVB-T tvkort. Till TV6 behöver du inte något abbonemang eller kort, däremot TV3 måste du ha någonsorts abbonemang till. Kanske går det att skaffa ytterligare en box från den ni har nu ? Annars finns ju boxer

Visa signatur

Permalänk
Permalänk
Medlem

aaa vi kan få en till box men det är skönt att ha tv:n i datorn men som att det värkar bli strul med att ha ett tv-kort i så får det vara tills vidare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av berra200
aaa vi kan få en till box men det är skönt att ha tv:n i datorn men som att det värkar bli strul med att ha ett tv-kort i så får det vara tills vidare.

Antar att det är ett box för Comhem eller Tele2vision det handlar om ? Dvs. ett DVB-C box, isf. är det bara fixa ett sånt men istället för att använda den så kan använda kortet som kommer med boxen tillsammans med ett DVB-C tv-kort till datorn.

Men billigast o enklast är det ju helt klart att hoppa erbjudandet som nämns här ovanför. Då får du ju iaf in SVT, TV4 och TV6.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

det är ett företag som heter "kabel-tv" som levererar boxen:P

men jag tar erbjudandet med ny box/en till från dom då det blir samma kanaler som på den andra tv:n i huset dvs att vi får välja i familjen vad vi vill ha och så får både jag och vardagsrums tv:n dom kanalerna.

Permalänk
Medlem

Vet inte om du har inhandlat kortet än, och jag har inte läst hela tråden men kan tipsa om att här hittar du alla TV-kort som kan ha CA kort. (heter det så?)

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 32 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

det finns fler kort än dessa på listan. Alla är ju inte med på prisjakt.
För övrigt, så skulle jag inte rekommendera Twinhan korten. Väldigt dålig support från tillverkaren.

FireDTV-C och KNC1 TVStation DVB-C är annars bra kort.
Lite prisskillnad, men KNC1 kortet kan du bygga ut med CI-modul senare, om du vill.

Visa signatur

AeroCool Bolt, Gigabyte X570 Aorus Pro, Ryzen7 3700X, Corsair Force MP600, Powercolor RX580, Corsair DDR4 3600MHz Vengeance RGB Pro AMD 16Gb.