Windows dator till MAC-

Permalänk
Medlem

Windows dator till MAC-

Eftersom jag nu känner några som har Windows som operativ-system(XP) och gärna vill ha något bättre, deras virus skydd slukar rätt mycket av deras RAM minne.

Att anävnda datorn utan antivirus kanske inte vore vara det bästa. De spelar inge spel, sitter och skickar mail samt lite sidor, räkningar och musik via spotify.
Därför ska jag nu hjälpa dom att fixa en så snabb dator som möjligt, men de går ju som det går...
Med MAC kan man inte få virus (ryktet sprids), och det går heller inte att spela massa riktigt snygga spel. Men spelen klarar de sig utan.

Så jag undrar nu om det går att byta operativsystem från XP direkt till MAC utan att ändra en massa grafikkort, moderkort, processor eller hDD.

Givetvis kommer det att fixas windows skin, eftersom MAC är så fult...

FLAME, ON!

Permalänk
Hedersmedlem

FALME, ON?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Menas diskutera...

Permalänk
Medlem

Mac är inget operativ system. Operativ systemet som apple använder heter OS X och får inte installeras på något annat än apples egna datorer.

Jag personligen använder inte ett virus program. Söker igenom datorn lite då och då och har aldrig haft problem med virus.

Om du oroar dig så mycket så kan du installera linux åt dem. Inga virus problem där inte.

Permalänk
Medlem

Du kommer inte kunna installera Mac OS X särskillt bra eller enkelt på en vanlig PC då det inte är tänkt fungera.

Tycker du ska installera Ubuntu (Linux) åt dem istället, det fixar allt du begär.. möjligtvis måste Spotify emuleras genom Wine eller dylikt.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Hedersmedlem

Frågan i sig bryter mot §7 så...
* Tråd låst *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.