Permalänk
Robot

Min Thermalright true. FINALLY

Äntligen har jag fått tag på en backplate till mitt moderkort, så jag kan montera den. lite kasst att man inte får med en backplate med i kittet men de löste sig. min gamla cpu-kylare satt monterad med push-pins, så alla ni som funderar på en true black. se till så att ni inte har push-pins, då är de kört!

De flesta Gigabyte moderkort kör med de, så... har du ett gigabyte med AM2 socket, fixa en backplate, innan du köper true. eller köp en Ultra 120 extreme för am2

Besök albumet: Min Thermalright true. FINALLY av Fixz92

Permalänk
Medlem

man får visst med en backplate?

Permalänk
Medlem

Det var verkligen stor tempskilned, vad använde du för program för att kolla tempen?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||

Permalänk
Sötast

Alltså... den svarta... ringen runt cpu-sockeln..... är ju fastskruvad i backplaten...

Så utan en backplate... så hade du inte kunnat ha orginalkylaren.
Med andra ord så satt backplaten monterad på moderkortet

Permalänk
Sötast

Hur lyckas du med 24C idle? Det är ju mindre än vad rumstemperaturen är nu sommartid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Alltså... den svarta... ringen runt cpu-sockeln..... är ju fastskruvad i backplaten...

Så utan en backplate... så hade du inte kunnat ha orginalkylaren.
Med andra ord så satt backplaten monterad på moderkortet

cpu'n var monterad med push-pins, därav kunde jag inte skruva fast true'n

Visa signatur

Fractal Design Define R3 ~ Asus M4A78-E ~ Powercolor HD5850 1Gb ~ AMD Phenom II 965 ~ Thermalright True Black ~ Corsair XMS2 @ 1066mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LillFredde
man får visst med en backplate?

inte med black'en, bara till Intel Socket... kan bevisa't

Visa signatur

Fractal Design Define R3 ~ Asus M4A78-E ~ Powercolor HD5850 1Gb ~ AMD Phenom II 965 ~ Thermalright True Black ~ Corsair XMS2 @ 1066mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av awqawq
Det var verkligen stor tempskilned, vad använde du för program för att kolla tempen?

jag kollade först i Bios, där var CPU-temp 24* speedfan säger 21, men de låter ju inte så troligt, ska kolla coretemp

EDIT: Coretemp säger 21 också

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fixz92
jag kollade först i Bios, där var CPU-temp 24* speedfan säger 21, men de låter ju inte så troligt, ska kolla coretemp

Bifoga gärna screen på coretemp och realtemp, 21 låter föga troligt. (Såvida du inte har fönster och dörrar uppe och bor i Kiruna).

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Bifoga gärna screen på coretemp och realtemp, 21 låter föga troligt. (Såvida du inte har fönster och dörrar uppe och bor i Kiruna).

NON-BELIEVER! fattar inte varför coretemp tycker att jag har 2 kärnor, har ju tre :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Polarn min köpte en black, och fick till 775 och AM2 iallafall.

Permalänk
Medlem
Citat:

cpu'n var monterad med push-pins, därav kunde jag inte skruva fast true'n

push pins hos AMD nu har jag missat något :S

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av storkeen
push pins hos AMD nu har jag missat något :S

gigabyte my friend inte amd

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

gigabyte my friend inte amd

ja men tror inte det endå jag har också ett gigabyte moderkort och inga pushpins här inte.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

ja men tror inte det endå jag har också ett gigabyte moderkort och inga pushpins här inte.

helt säker på de? kolla runt kransen runt cpu'n

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

helt säker på de? kolla runt kransen runt cpu'n

http://www.flash-group.hu/shop/kepek/alaplapok/ma790x-ds4.jpg

å stupid ja själva fästet runt sockeln sitter kanske med någon slags push pins men du fick det att låta som intels kylare med push pins

skit samma

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

http://www.flash-group.hu/shop/kepek/alaplapok/ma790x-ds4.jpg

å stupid ja själva fästet runt sockeln sitter kanske med någon slags push pins men du fick det att låta som intels kylare med push pins

skit samma

då ursäktar jag för de men varför skulle jag ljuga om en sån sak?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LillFredde
Polarn min köpte en black, och fick till 775 och AM2 iallafall.

åå fan, jag fick inte vart skulle den ligga i sånna fall?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

åå fan, jag fick inte vart skulle den ligga i sånna fall?

man får ingen backplate till am2+, bara till 775

och det sämsta med true är att man endast kan sätta den på det sättet du gjort så den täcker upp två minnesslots
OBS gäller am2, am2+ och am3.

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Hur lyckas du med 24C idle? Det är ju mindre än vad rumstemperaturen är nu sommartid.

Beror ju på vart man bor... Dessutom AC finns på marknaden.

Permalänk
Medlem
Citat:

http://pici.se/thumbs/t_uENKYyILJ.gif

NON-BELIEVER! fattar inte varför coretemp tycker att jag har 2 kärnor, har ju tre :/

Har du kollat bios om alla tre kärnorna är aktiverade? min Quad när jag köpte den hade bara 2 aktiverade på mitt moderkort, fick sätta igång alla 4.
Kan dock bero på att jag gick från Dual till Quad, bios knas.. ingenaning.
Kolla iallafall.

Permalänk
Medlem

Alla sidor jag har kollat så står det att där är backplate till både 775 och am2, du hade kanske otur och fick en utan :/

Jag fick båda med, men det var ingen black.

Visa signatur

| AMD 8350 8-Core || Asus R9 270X ||
Corsair 8Gb 1866MHz || Asus Sabertooth 990FX R2.0 || Corsair CS750M ||
Windows 8.1 x64 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knegil
Alla sidor jag har kollat så står det att där är backplate till både 775 och am2, du hade kanske otur och fick en utan :/

låter skummt, varken jag eller min kompis fick en backplate vi köpte båda från inet. dom kanske sitter och ruvar på nåra, SPANK ÅT INET!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knegil

precis vad ja har skrivit

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jesusbarnet
man får ingen backplate till am2+, bara till 775

och det sämsta med true är att man endast kan sätta den på det sättet du gjort så den täcker upp två minnesslots
OBS gäller am2, am2+ och am3.

så länge man inte kör dominator eller några andra "höga" minnen så går de in under true'n så de e chill

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Citat:

http://pici.se/thumbs/t_uENKYyILJ.gif

Hahahahaha. Du tror att coretemp visar rätt temp, när det inte ens visar rätt antal kärnor? GLHF med att få proppen till 21 grader idle lappa och underklocka is the shiet Möjligen att IHS är 21 grader, men kärnorna är det inte. For the record, det är skillnad på "CPU"- och "Core"-temp. Nu använder du ju CoreTemp som inte visar "CPU"-temp, men.

EDIT: Efter att ha tittat på bilden kan jag konstatera det att CoreTemp absolut inte visar rätt, då den endast läser av EN kärnas "temperatur" (högst troligen inkorrekt).

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av menigen
text..

EDIT: Efter att ha tittat på bilden kan jag konstatera det att CoreTemp absolut inte visar rätt, då den endast läser av EN kärnas "temperatur" (högst troligen inkorrekt).

jag lade märke till samma sak, det där skulle jag nog inte lita alltför mkt på.

Kan du inte lägga handen på kylaren precis längst ner mot prollen, och se vad du tycker. Eftersom din hand är 37 grader så borde ju en prolle på 21 grader uppfattas som svinkall?

Eller tänker jag fel nu?

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem

Detta står tom på thermalrights hemsida:

Citat:

(TRUE Black 120 do not include a backplate for AM2&AM2+ systems. If your motherboard is equipped with plastic backplate, you need to replace it with our AM2 metal backplate.)

Vad tråkigt problematiska dom ska vara för folk med am2+.

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ph33r
Detta står tom på thermalrights hemsida:

Vad tråkigt problematiska dom ska vara för folk med am2+.

Jo, men med de flesta am2/am2+/am3-mobos så kommer det med en backplate från början. Dock så verkar gigabyte lite speciella.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av menigen
Hahahahaha. Du tror att coretemp visar rätt temp, när det inte ens visar rätt antal kärnor? GLHF med att få proppen till 21 grader idle lappa och underklocka is the shiet Möjligen att IHS är 21 grader, men kärnorna är det inte. For the record, det är skillnad på "CPU"- och "Core"-temp. Nu använder du ju CoreTemp som inte visar "CPU"-temp, men.

ja antagligen
men bios säger 24 skumt vet dock inte om man ska lita på de heller, kan ju inte lita på nåt

Visa signatur