Dragon Age: Origins

Permalänk
Medlem

Re: kan bara spela om jag tar bort firewall, vad gör jag åt det?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HenrikBergander
Hej!

Jag kan inte köra spelet om jag inte kopplar bort min brandvägg och det vill jag inte göra. Det verkar som om spelet vill kunna verifiera de nedladdningsbara filerna innan man startar eller laddar. Vad ska jag göra för att köra spelet utan att behöva ta bort brandväggen i windows vista? Kan någon vänlig och datakunnig person kanske kasta lite ljus över detta?

/Henrik

Själv kör jag bara med brandväggen i min router, den i windows har jag stängt ner.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Re: kan bara spela om jag tar bort firewall, vad gör jag åt det?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HenrikBergander
Hej!

Jag kan inte köra spelet om jag inte kopplar bort min brandvägg och det vill jag inte göra. Det verkar som om spelet vill kunna verifiera de nedladdningsbara filerna innan man startar eller laddar. Vad ska jag göra för att köra spelet utan att behöva ta bort brandväggen i windows vista? Kan någon vänlig och datakunnig person kanske kasta lite ljus över detta?

/Henrik

http://www.howtogeek.com/howto/uncategorized/how-to-create-ex...
Ser ut som det skulle kunna vara något, annars rekommenderar jag starkt google

Permalänk
Medlem

Störande att ens egen magi skadar de egna, finns många besvärjelser som gör det, man måste springa runt och ställa sig på mycket ostrategiska sätt för att kasta många av dem. Inte för att man kan ha så många besvärjelser men många av de valbara tycks fungera så...

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
Störande att ens egen magi skadar de egna, finns många besvärjelser som gör det, man måste springa runt och ställa sig på mycket ostrategiska sätt för att kasta många av dem. Inte för att man kan ha så många besvärjelser men många av de valbara tycks fungera så...

Det gör ju spelet bara roligare... hjärndöd spell casting hade ju varit hur tråkigt som helst

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Uppe i 40h speltid nu och jag har inte kommit till Denerim än... o.O
Försöker göra allt jag kan innan jag åker till den staden.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Spelade just klart det, tog runt 60 timmar skulle jag säga. Uberskoj spel, snacka om att de skapat ett stabilt IP.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | RTX 3070 | 2x32GB DDR5-5600 | B650M Pro RS WiFi
Define R5 Blackout | Noctua NH-U14S | EVGA G2 SuperNOVA 850W
G502 Proteus Spectrum | Vortex Pok3r RGB

Permalänk
Medlem

Har det inte kommit moddar ännu? Har letat men lyckades inte hitta några...man förväntade juu att se naken moddar direkt efter mod verktyget hade släppts

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zetruz
Spelade just klart det, tog runt 60 timmar skulle jag säga. Uberskoj spel, snacka om att de skapat ett stabilt IP.

Du kan kolla exakt hur länge du har spelat genom att trycka på "C" och sen knappen ovanför "Level Up".

Visa signatur

<AMD R9 7950X3D> <Asus RTX 4090 ROG Strix OC> <ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIF> <G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5> <Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 4TB> <ASUS ROG Loki 1000W SFX-L> <Lian Li O11 Dynamic XL ROG Certified Silver>

Permalänk

Re: kan bara spela om jag tar bort firewall, vad gör jag åt det?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HenrikBergander
Hej!

Jag kan inte köra spelet om jag inte kopplar bort min brandvägg och det vill jag inte göra. Det verkar som om spelet vill kunna verifiera de nedladdningsbara filerna innan man startar eller laddar. Vad ska jag göra för att köra spelet utan att behöva ta bort brandväggen i windows vista? Kan någon vänlig och datakunnig person kanske kasta lite ljus över detta?

/Henrik

Ptja, du skulle t.ex. kunna ta bort brandväggen i Vista. Eller ställa in den så att den släpper förbi Dragon Age. Är du så paranoid att du inte tänker göra varken eller så rekommenderar jag att köpa en massa aluminiumfolie att göra en hatt av.

Permalänk

Jag har ett problem i Dragon Age.
När jag försöker att skapa min karaktär i början så syns inte karaktären, endast menyerna.
Resten blir svart.

Någon som vet vad felet kan vara?

Förresten, kör forceware 195 beta, kan det vara den tro ?

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zarnexx
Har det inte kommit moddar ännu? Har letat men lyckades inte hitta några...man förväntade juu att se naken moddar direkt efter mod verktyget hade släppts

finns redan
men vet inte var en polare tog ner den iaf gör underkläderna genomskinliga...

helt meningslös anser jag...

ganska mycket kul moddar till spelet finns på denna sidan iaf möjlig att den finns där men inte helt 100% då jag inte orkar leta efter den då jag inte kommer ihåg namnet på den

http://social.bioware.com/browse_bw_projects.php

kan rekomendera
http://social.bioware.com/project/396/

fixar så att inte ranged får blodsplatter på sig trots att dom står 4 mil från gubben dom slår på samt att redused blod splatter på melee gubbarna blir inte helröda av blod bara lite på halsen och bröstet typ vapen och shöldar

och jag tror på denna CO-OP mod om dom lyckas få det att fungera
http://social.bioware.com/project/602/

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zarnexx
Har det inte kommit moddar ännu? Har letat men lyckades inte hitta några...man förväntade juu att se naken moddar direkt efter mod verktyget hade släppts

http://www.damods.com/forums/index.php?PHPSESSID=9a85d1ff4471...

Visa signatur

<AMD R9 7950X3D> <Asus RTX 4090 ROG Strix OC> <ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIF> <G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5> <Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 4TB> <ASUS ROG Loki 1000W SFX-L> <Lian Li O11 Dynamic XL ROG Certified Silver>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Det gör ju spelet bara roligare... hjärndöd spell casting hade ju varit hur tråkigt som helst

Du kan ju pausa i detta lir så man har ju egentligen hur mycket tid på sig som helst men jag tycker det förstör känslan och då kan det bli lite bråttom ibland om man vill få till allt. Framförallt just att inte skada de egna. Å andra sidan har jag nyligen börjat så har inte blivit så snabb som man kan vara ännu men.. att ta hand om 4 pers och inte aoe'a egna...

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Avstängd

ngn som vet hur man får till det med extra materialet man skall kunna ladda ner dvs rustningen och sten gubben.

Har knappat in koden man fick med i fodralet men inget syns sedan i spelet.

Spelar ingen roll att man trycker på update i download sektionen i spelet. inget händer.

har provar att skriva in koden igen men då står det att den redan är använd vilket i o för sig stämmer då jag har skrivit in den och då var den godkänd men som sagt, inget att installera.

Permalänk
Medlem

Någon som vet när man kan förvänta sig att någon multiplayer mod är klar? Är så sjukt sugen på att spela med en kompis :(!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
Du kan ju pausa i detta lir så man har ju egentligen hur mycket tid på sig som helst men jag tycker det förstör känslan och då kan det bli lite bråttom ibland om man vill få till allt. Framförallt just att inte skada de egna. Å andra sidan har jag nyligen börjat så har inte blivit så snabb som man kan vara ännu men.. att ta hand om 4 pers och inte aoe'a egna...

Just i detta fall så ska du dra till dig fienden, skicka fram den som har mest liv, eller en magiker, skut en gång, då följer en eller kanske flera, spring tillbaka till det ställe du känner dig mest säker att slåss i (jag brukar föredra dörröppningar då kan bara en eller två fiender komma igenom), sedan så står du redo med alla aoe spells. Jag brukar normalt använda Iskonen (som träffar flera så de blir till is), sedan Forked Lightning och slutligen en poison flaska, de brukar kunna ta ganska stora grupper direkt, sedan så ska man ha en tank med Taunt och använda mycket frost för att slippa bli skadad.

Tycker det annars är bra att man inte kan skjuta runt hur som hellst med magier. Magier är väldigt starka i spelet men kräver också att man kontollerar dem korrekt.

PS. FYFAN vad bra spelet är. Fuck va kul. Seriöst bästa rpg jag nånsin spelat. Bättre än Baldurs Gate tom!

Permalänk
Medlem

Kan man ändra på de items som man får som tack av alvledaren när man dödat vargen ? Jag fick en yxa som enbart greywarden kan använda, men jag är magiker! :/

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Hur unlockar man blood mage och arcane warrior?

Det finns väl mer än ett sätt på vardera?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bingobelle
ngn som vet hur man får till det med extra materialet man skall kunna ladda ner dvs rustningen och sten gubben.

Har knappat in koden man fick med i fodralet men inget syns sedan i spelet.

Spelar ingen roll att man trycker på update i download sektionen i spelet. inget händer.

har provar att skriva in koden igen men då står det att den redan är använd vilket i o för sig stämmer då jag har skrivit in den och då var den godkänd men som sagt, inget att installera.

Gå till mappen där spelet är installerat. I bin_ship hitta filen daupdater, tryck på select DAZIPs och lägg till filerna du laddat ner. Markera alla och install selected. Walla, nu har du dem i ditt spel.

Visa signatur

<AMD R9 7950X3D> <Asus RTX 4090 ROG Strix OC> <ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIF> <G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5> <Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 4TB> <ASUS ROG Loki 1000W SFX-L> <Lian Li O11 Dynamic XL ROG Certified Silver>

Permalänk
Medlem

En fråga, finns det singleplayer läge i spelet eller är det endast online?

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M89
En fråga, finns det singleplayer läge i spelet eller är det endast online?

Endast singelplayer tyvärr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M89
En fråga, finns det singleplayer läge i spelet eller är det endast online?

Öh... du har nog missuppfattat... det är inte online alls i dagsläget... enbart single player

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omen
Endast singelplayer tyvärr

Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Öh... du har nog missuppfattat... det är inte online alls i dagsläget... enbart single player

Tack för svaren, blir nog att prova ändå

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Carliz
Gå till mappen där spelet är installerat. I bin_ship hitta filen daupdater, tryck på select DAZIPs och lägg till filerna du laddat ner. Markera alla och install selected. Walla, nu har du dem i ditt spel.

Tack så mycket, skall genast prova.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Carliz
Du kan kolla exakt hur länge du har spelat genom att trycka på "C" och sen knappen ovanför "Level Up".

Jo, men jag har liksom klarat ut det... svårt att trycka C när credits rullar förbi.:p

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | RTX 3070 | 2x32GB DDR5-5600 | B650M Pro RS WiFi
Define R5 Blackout | Noctua NH-U14S | EVGA G2 SuperNOVA 850W
G502 Proteus Spectrum | Vortex Pok3r RGB

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zetruz
Jo, men jag har liksom klarat ut det... svårt att trycka C när credits rullar förbi.:p

Ladda en save från precis innan du klarade spelet då..?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jag undrar egentligen hur DA:O skulle vara i multiplayer
Striderna kan jag räkna ut men resten av spelet?

Spelade aldrig Baulder's Gate och NWN online (om det ens fanns möjligheten vet jag inte) men kan tänka mig att det blir i någon stil med:

Spelare A: "Men säg åt kärringen att dra åt helvete så vi kommer här ifrån"
Spelare B: "Näe men kom igen, vi hjälper henne"

och

Spelare A: "Vi bangar bruden"
Spelare B: "Näe, vi bangar mannen"

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Keeper of Traditions

eller som dom har lagt up det i det nya star wars MMO'et, där båda spelarna sköter varsin del av konversationen, det hade varit fräckt

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd

Kan inte se ngn vits med mp i detta spel. tycker att mp inkräktar för mycket för att det skall gå o göra en spännande och rolig historia i spelet som man verkligen är med i o inte bara finns i bakgrunden.

Spel som cod eller quake tycker jag är en helt annan sak. då är det mp som gäller för hela slanten eller nästan i alla fall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
Kan man ändra på de items som man får som tack av alvledaren när man dödat vargen ? Jag fick en yxa som enbart greywarden kan använda, men jag är magiker! :/

ANVÄND SPOILER TAGGARNA!!

Snälla gott folk

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)