Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Skrivet av Burks:

Kontrollpanelen eller direkt via musen?

Jo, jag sänkte DPI, funkar också.. fast det är ju iofs bättre att sänka sensen direkt.

Permalänk
Medlem

vilka tider har folk fått invite på? kan man få mailet när som helst på dygnet?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Ni som spelar alphan, hur funkar det här med suppressive fire? Är det en cool feature eller bara störigt? Har det stor betydelse rent strategiskt?
(Vill också spela nuuuuuu!!)

Visa signatur

7800X3D | Asrock B650m pg riptide | Kingston 32GB Fury Beast 6000MHz | Asus RTX 4070 Dual | Corsair RM750x 750W | Fractal Design Meshify 2 Mini

Permalänk
Medlem

Suppression är inte alls så jobbigt av mina erfarenheter än så länge. Effekten liknar den du får om du är skadad dvs. lite blur runt skärmkanterna (är lättad över att det inte är en "Bloody screen" så fort man blir träffat också).

Permalänk
Avstängd

Jäklar vad ostabilt det är, krashar stup i kvarten

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Subscribade till deras newsletter jag med. Trodde att jag hade gjort det men tydligen inte. För övrigt räknas expansions till veteran status.

Har veteran 2. Ångrar att jag inte köpte road to rome osv

Visa signatur

Citera för att jag ska hitta tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pocke-boy:

Subscribade till deras newsletter jag med. Trodde att jag hade gjort det men tydligen inte. För övrigt räknas expansions till veteran status.

Har veteran 2. Ångrar att jag inte köpte road to rome osv

Nix expansioner räknas icke till veteran statusen.
"THE EXPANSIONS, BOOSTERS, DEMOS AND BETAS BELOW DON'T ADD TO YOUR VETERAN RANK."

Permalänk

Jag kan säga att jag har veteran 2 och signade upp för newsletter. Jag fick aldrig någon invite på mailen, jag testade bara att logga in på bf3alpha sidan och då kunde jag det tydligen, så klickade jag vidare där bara så fick jag min "cd-key" och en step-by-step guide hur man skulle göra. Tog ~40min att göra klart allt, inkl. nerladdning och installation av spelet, har spelat nu i flera timmar utan några som helst problem, inte krashat en enda gång.

Permalänk
Medlem

Fått invite nu också satt och spelade precis,påminner rätt mkt om BFBC2 samt synd att man inte kan ändra något alls i princip . och att det är alfa och min hänger sig hela tiden random. annars verkar det ballt

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Jäklar vad ostabilt det är, krashar stup i kvarten

För mig har det varit väldigt stabilt, både spelet och battlelog. Buggar till tusen, men stabilt.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Skrivet av Fredmannen:

Nix expansioner räknas icke till veteran statusen.
"THE EXPANSIONS, BOOSTERS, DEMOS AND BETAS BELOW DON'T ADD TO YOUR VETERAN RANK."

Vafan, skrev jag det ändå

Skrev det först och bestämde mig för att radera det eftersom jag kom på att det var så, men måste ha glömt bort det! Sorry

Visa signatur

Permalänk

Hur får alla invite egentligen? Bara signa för newsletter och vänta? Har gjort det och testat på alpha-sidan minst 4 ggr men icke =(
Bara att vänta och hoppas antar jag...

Visa signatur

7800X3D | Asrock B650m pg riptide | Kingston 32GB Fury Beast 6000MHz | Asus RTX 4070 Dual | Corsair RM750x 750W | Fractal Design Meshify 2 Mini

Permalänk
Skrivet av pollywoog:

Hur får alla invite egentligen? Bara signa för newsletter och vänta? Har gjort det och testat på alpha-sidan minst 4 ggr men icke =(
Bara att vänta och hoppas antar jag...

Join the club.

För betan, är det bekräftat att det räcker med en vanlig version av Medal of honor?

Visa signatur

[Intel i5 2500K][Corsair 1600 Mhz][EVGA GTX 780][Corsair TX750][WD Black 750GB][Intel 510 SSD 128GB][Lian Li PCV-1020A][ASUS PB278Q]

Permalänk
Medlem

skönt och se alla som bryter mot NDA här i tråden.. hopps EA kollar igenom och sen stämmer skiten ur er som skriver och lägger ut bilder..

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

skönt och se alla som bryter mot NDA här i tråden.. hopps EA kollar igenom och sen stämmer skiten ur er som skriver och lägger ut bilder..

visst bör man hålla sig till de regler man skriver under . samtidigt tror jag inte dice/ea skulle skicka ut invites så här random om de ville hålla vattentätt.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Kom kanske in för sent för samtalet.
Men hur kan ni föredra HC framför reg?
I HC handlar det Endast om vem som ser vem först, inte vem som har bäst aim.
Frågar ni mig så är det viktigast av de två.

Angående det grafiska. Lita inte på siffrorna som folk postar.
Det verkar ju uppenbarligen som att de optimerat det ordentligt, men lita inte på att siffrorna som vissa kommer med är lika dana ens vid Betan.. Alltså inget man bör gå efter tycker jag..
Ska man kunna köra BF3 i 70-80 FPS, med ett 6970? inte på långa vägar..
(i runda slängar samma prestanda som nedanstående).

Skrivet av Fredmannen:

Jag spelar på high @ 1920 x 1080 och det rullar på i runt 70-80 fps i snitt, dock känns det snarare som 40-50. :-s
i5 750 @ 3,6 GHz, 8GB ram & 5850 CF.

(skriver det eftersom vissa verkar räkna med att deras nuvarande burkar kommer klara det snyggaste FPS-spelet hittills problemfritt med sina nuvarande riggar när sanningen kan vara en annan. Fortf Alpha).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anzen:

Det verkar ju uppenbarligen som att de optimerat det ordentligt, men lita inte på att siffrorna som vissa kommer med är lika dana ens vid Betan.. Alltså inget man bör gå efter tycker jag..

(skriver det eftersom vissa verkar räkna med att deras nuvarande burkar kommer klara det snyggaste FPS-spelet hittills problemfritt med sina nuvarande riggar när sanningen kan vara en annan. Fortf Alpha).

Precis, high i alfan säger egentligen ingenting. Har ingen aning om hur det är med AA och AF eftersom man kan bara välja mellan low, medium och high. Men förmodligen är väl high här i alfan runt medium med halvdana inställningar på AA och AF i det slutgiltiga spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anzen:

problemet med normal kommer när man ska försöka ta ner flera samtidigt , tycker att det är svårare att göra en individuell insats med enbart intensivt strid.

det är som att man har 500 hp. dödar man en i strid så kanske han fick ner dig till 100 hp, och vips så kommer en nykläckt soldat med 500 färska , då blir det tungt. , det här är från betan , vilket är lite värre än vad det är nu , men du hajjar nog vad jag talar om

pga det föredrar jag hc , men det finns nackdelar och fördelar med bägge.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av iNfragiq:

För mig har det varit väldigt stabilt, både spelet och battlelog. Buggar till tusen, men stabilt.

Samma här, har hunnit spela nu i några timmar och få vapen etc.
Visste redan från början att jag skulle gilla Support klassen men shit, även bara om det är Alpha så har det redan överträffat vad jag hade i tankarna.
Att springa fram till sin grupp, lägga sig ner och sen sätta upp sitt vapen och sen bara spraya mot fienderna så ens grupp kan ta sig fram <3<3

Supressive Fire och blända med flashlight/red fungerar superbt med

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Anzen:

Som många sagt tidigare är alphan låst till medium eller liknande.
Sen, så måste du vara väldigt dålig om du tycker att HC är "den som ser först vinner" eller så kör du med 50dpi.
Det om health tycker jag nog är det viktigaste, för kom igen, alla vet ju att Battlefield är bäst spelat tillsammans med vänner, och då kan man ju ha teamwork osv.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Spelet har fyra olika inställningar man kan ställa in low, medium, high och auto för mig spelar det inge roll vilken jag väljer har en ping på 45-85.
Tror det är svårt att få en bild av hur spelet kommer flyta på, för just nu är det verkligen inte färdigt om man säger så det märks verkligen att det är alpha

Ping, inte fps?

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

problemet med normal kommer när man ska försöka ta ner flera samtidigt , tycker att det är svårare att göra en individuell insats med enbart intensivt strid.

det är som att man har 500 hp. dödar man en i strid så kanske han fick ner dig till 100 hp, och vips så kommer en nykläckt soldat med 500 färska , då blir det tungt. , det här är från betan , vilket är lite värre än vad det är nu , men du hajjar nog vad jag talar om

pga det föredrar jag hc , men det finns nackdelar och fördelar med bägge.

Klart, det ska vara svårt att ta flera samtidigt. Inge kul med ett lätt spel. Det är utmaningen man mot man jag gillar mer i non HC.

Skrivet av MrAdde:

Som många sagt tidigare är alphan låst till medium eller liknande.
Sen, så måste du vara väldigt dålig om du tycker att HC är "den som ser först vinner" eller så kör du med 50dpi.
Det om health tycker jag nog är det viktigaste, för kom igen, alla vet ju att Battlefield är bäst spelat tillsammans med vänner, och då kan man ju ha teamwork osv.

Jag skrev det med grafiken eftersom vissa verkade tro att det var den här prestandan som gäller..
Tänk dig att du går runt ett hörn i HC, så sitter en dålig jävel o kampar just det hörnet, vad är då bäst?
Att han one-shottar dig eftersom han sitter o väntar eller att du har en chans att ta ner honom, eftersom du har ett bättre aim än honom?
Utmaningen i non HC, där man vet att kommer man man mot man med någon måste man vara bättre för att klara sig. Ska inte hjälpa att hoppa likt en kanin o köra spray&pray som en livrädd nio-åring.

Vad jag menar med "ser först" är att den som ser den andre först skjuter antagligen först, o den som skjuter först i HC dödar även först. spelar ingen roll om man är crappy på aim eller inte.

Permalänk

Hur använder man flashlight och den där röda lamp saken?

Permalänk
Medlem

Damn, ingen invite än.

Hoppas de släpper flera nästa vecka!

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.3 GHz| Asus Geforce GTX580 DUII OC 930MHz | Asus P8P67 LE | 4GB RAM | Win 8.

Permalänk

Vad jag har sett folk skriva på ett annat stort forum, somethingawful.com så har EA slutat släppa nycklar till alphan nu. Det enligt supporten som folk där varit i kontakt med där. Tråkigt, men vi får väl se hur det ligger till om folk börjar få nycklar igen. Den supporten sa också att nycklarna delas ut random men man är tvungen att ha någon form av veteranstatus. De personer med 0 veteran har ingen chans att få en nyckel.

Men som sagt, vi får se vad som händer

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av flaxehytt:

Hur använder man flashlight och den där röda lamp saken?

"T"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anzen:

Vad jag menar med "ser först" är att den som ser den andre först skjuter antagligen först, o den som skjuter först i HC dödar även först. spelar ingen roll om man är crappy på aim eller inte.

Är väl lika mycket "skill" ändå, ser jag nån först är det väl klart att jag ska döda den personen först, spelar ingen roll om det är HC eller inte. Sen om du vill ha dispens för att du inte har koll omkring dig är en annan sak men jag tycker verkligen inte HC är mindre "skill". Sen dör folk i HC inte på 1 skott heller...

Verkar som det enda du tycker betyder något är aim? Position och uppsikt är väl också en bra förmåga, eller?

Sniper tycker jag dock är väldigt ruttet, men det tycker jag i alla spel...folk som bara sitter i en buske hela jävla matchen och skjute på det som rör sig 1km bort...

BF är så mycket mer än aim, jag har ännu inte lärt mig hur man ska spela korrekt men jag har förstått iaf!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Är väl lika mycket "skill" ändå, ser jag nån först är det väl klart att jag ska döda den personen först, spelar ingen roll om det är HC eller inte. Sen om du vill ha dispens för att du inte har koll omkring dig är en annan sak men jag tycker verkligen inte HC är mindre "skill". Sen dör folk i HC inte på 1 skott heller...

Verkar som det enda du tycker betyder något är aim? Position och uppsikt är väl också en bra förmåga, eller?

Sniper tycker jag dock är väldigt ruttet, men det tycker jag i alla spel...folk som bara sitter i en buske hela jävla matchen och skjute på det som rör sig 1km bort...

BF är så mycket mer än aim, jag har ännu inte lärt mig hur man ska spela korrekt men jag har förstått iaf!

Har du mött mig ing i något spel? :/
Det verkar vara roligt att säga att någon är dålig när man aldrig möt personen ing här, får ju en att uppskatta tankebanorna på detta forumet.
Tur inte alla är sådana utan de flesta förstår vad man menar och är inte så cyniska, även om ordvalet var lite väl hårt.

Nej jag tycker inte allt är aim, och ja, det är viktigt med uppsikt.
Kör själv blandat, för att hålla lugnet när man kör matcher.
Men non HC är enligt mig svårare, och mer skicklighetsbaserat än HC. Kan man smyga har man vunnit i HC, i non behöver du behålla lugnet o kunna sikta bra, samtidigt som du ska ha ryggen fri.

Sniper har jag också svårt för. Folk som kör som sniper, helt solo, o bara sitter är något som gör mig så psykotiskt arg.

Permalänk
Medlem

JAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Hur jag gjorde,

Subbade Newsletter (Länk finns på www.zhrooms.com)
Hade Rank 0 Veteran, även fast jag hade BC2, BF2 och Heroes, försökte regga resten av spelen men funkade inte, lyckades med Vietnam dock då blev ranken 3, tog kontakt med EA Support, då hjälpte dom så jag fick 8. Frågade Supporten om jag hade subbat till Newsletter, och han confirmade.
Laddade ner Origin, loggade in och fixade profilen, reggade BC2.
Subbade Newsletter en gång till fast på www.battlefield.com/battlefield3

Detta var Fredag 06.00-12:00, jag fick Alpha invite Fredag 16:00

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anzen:

Har du mött mig ing i något spel? :/
Det verkar vara roligt att säga att någon är dålig när man aldrig möt personen ing här, får ju en att uppskatta tankebanorna på detta forumet.
Tur inte alla är sådana utan de flesta förstår vad man menar och är inte så cyniska, även om ordvalet var lite väl hårt.

Nej jag tycker inte allt är aim, och ja, det är viktigt med uppsikt.
Kör själv blandat, för att hålla lugnet när man kör matcher.
Men non HC är enligt mig svårare, och mer skicklighetsbaserat än HC. Kan man smyga har man vunnit i HC, i non behöver du behålla lugnet o kunna sikta bra, samtidigt som du ska ha ryggen fri.

Sniper har jag också svårt för. Folk som kör som sniper, helt solo, o bara sitter är något som gör mig så psykotiskt arg.

Du uppfattade mig väldigt fel om du trodde att jag sa att du var dålig, har aldrig vad jag vet spelat med eller mot dig så har ingen aning om det, inget jag har sagt heller, ville bara bekräfta om du tyckte skill = aim, sorry om det lät som jag kastade skit på dig Tack för att du förklarade bättre för på din första post lät som att du tyckte skill var = aim.

Tycker båda lägena har fördelar och nackdelar, men just nu har HC fallit mig mer i smaken. Är man bra på något av dom är man bra på det andra också, tror inte det är så stor skillnad helt ärligt, men finns många saker man skulle vilja ändra på i båda lägena