Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whiip:

Vad gör BC2 till en "konsolport"? Ordet missbrukas nåt så in i helvete these days.

-Du kan inte ligga ner längre eller låsa så du slipper hålla ner knappen när du ska ducka.
-Du kan inte separat ändra sens på fordon/flyg/infanteri
-Du kan inte skapa dedikerade servrar och inte lira costum maps.
-Det kom inget Demo till PC.
-Dom ända reviews som fanns ute vid realese var på konsol versionen och på vissa sidor om man valde PC versionen och kollade review så var det ändå konsol versionen som visades hos t.ex IGN.

Det var bara några av sakerna jag störde mig på och fick mig att inte köpa spelet när det släpptes. Lånade en kompis BC2 och spelade igenom campaign delen och provade demot lite på PS3 men det var inget för mig. Grund idén i med campaign var ju bra men tyckte AI betedde sig lustigt och orealistiskt. Visst BF är MP men ska dom ha med single delen så får dom väl göra den ordentlig eller inte ha med den alls.

Jag skulle i alla fall blivit rätt besviken om jag köpte spelet och inte hade internet till min PS3/360. Gillade BF2 väldigt mycket dock men sen dess så har inte BF varit något utöver det vanliga. Har alltid ogillat MoH/CoD och nu är typ BF samma skit(mindre maps och mer infantry baserat) eftersom att det måste släppas till konsol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

-Du kan inte ligga ner längre eller låsa så du slipper hålla ner knappen när du ska ducka.

Jodå, det går att låsa, dock inte ligga ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av olycka:

Jodå, det går att låsa, dock inte ligga ner.

Det går inte att ligga ner i cs

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fearnox:

nu är typ BF samma skit(mindre maps och mer infantry baserat) eftersom att det måste släppas till konsol.

Coolt att du vet det när det finns så lite information om BF3 ute. insiderkontakter antar jag?

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Coolt att du vet det när det finns så lite information om BF3 ute. insiderkontakter antar jag?

Dom två senaste spelen har varit så. Så om jag skulle ha skrivit i klartext så att "du" förstår så skulle det ha stått: Dom senaste 4 åren så har BF serien varit mer konsol inriktad och antagligen pga det så har tillverkaren valt att ha mindre banor som är mer infanteribaserade. Då har dom kunnat ha så bra grafik som möjligt på konsol. Jag har då också antagit att konsolernas minne kan vara en begränsande faktor för stora banor med bra grafik. Känner ingen på Nvidia/ATI eller DICE som jag kan fråga dock :s Två andra spel som jag inte gillar är COD och MOH som kör vad jag skulle kalla en liknande stil.

Så min så kallade rädsla är att BF3 kan råka ut för nåt liknande. DICE har snackat lite skit, tagit bort feutures från serien etc. Alltså vågar jag inte lita på dom längre för att det känns som kvaliten sjunker med varje spel, iaf från 2an och framåt. Nu känns det som det handlar det mer om vad som ska vara kvar och inte vad som är nytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Dom två senaste spelen har varit så. Så om jag skulle ha skrivit i klartext så att "du" förstår så skulle det ha stått: Dom senaste 4 åren så har BF serien varit mer konsol inriktad och antagligen pga det så har tillverkaren valt att ha mindre banor som är mer infanteribaserade. Då har dom kunnat ha så bra grafik som möjligt på konsol. Jag har då också antagit att konsolernas minne kan vara en begränsande faktor för stora banor med bra grafik. Känner ingen på Nvidia/ATI eller DICE som jag kan fråga dock :s Två andra spel som jag inte gillar är COD och MOH som kör vad jag skulle kalla en liknande stil.

Så min så kallade rädsla är att BF3 kan råka ut för nåt liknande. DICE har snackat lite skit, tagit bort feutures från serien etc. Alltså vågar jag inte lita på dom längre för att det känns som kvaliten sjunker med varje spel, iaf från 2an och framåt. Nu känns det som det handlar det mer om vad som ska vara kvar och inte vad som är nytt.

Tänk på att Bad Company-serien har varit en utstickare jämfört med tidigare Battlefield-serien, hoppas att de går tillbaka till hur det var innan Bad Company.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Tänk på att Bad Company-serien har varit en utstickare jämfört med tidigare Battlefield-serien, hoppas att de går tillbaka till hur det var innan Bad Company.

Blir spelet så bra som det var för mycket länge sen och att dom släpper en vettig review på PC så kommer jag köpa det helt klart... Men hur mycket går det att göra med konsol minne? BF2 storlek med förstörbara miljöer och minst bra 720p grafik låter lite för bra för att vara sant? iofs så kanske dom håller vad dom lovar och förslagsvis gör samma maps bara att konsol versionerna får 16 eller 24 spelare medans PC versionen får 64 version av mappen.

Hur som helst så har jag svårt att se att dom skulle släppa en helt annorlunda version till PC pga tillverkningstid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Blir spelet så bra som det var för mycket länge sen och att dom släpper en vettig review på PC så kommer jag köpa det helt klart... Men hur mycket går det att göra med konsol minne? BF2 storlek med förstörbara miljöer och minst bra 720p grafik låter lite för bra för att vara sant? iofs så kanske dom håller vad dom lovar och förslagsvis gör samma maps bara att konsol versionerna får 16 eller 24 spelare medans PC versionen får 64 version av mappen.

Hur som helst så har jag svårt att se att dom skulle släppa en helt annorlunda version till PC pga tillverkningstid.

De har ju gått ut och sagt att de ska göra två olika versioner, en till PC och en till konsolerna.
Antar att det blir fler spelare, större maps "riktiga" dedikerade servrar osv till PC, detta är nog DICE's sista chans att visa oss PC-lirare vems sida de står på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

De har ju gått ut och sagt att de ska göra två olika versioner, en till PC och en till konsolerna.
Antar att det blir fler spelare, större maps "riktiga" dedikerade servrar osv till PC, detta är nog DICE's sista chans att visa oss PC-lirare vems sida de står på.

Var har du läst att de ska göra två olika versioner?

Permalänk
Medlem

"Furthermore, DICE has hinted that they want to adjust Battlefield 3’s multiplayer player count from that of Bad Company 2. "For Battlefield it's bandwidth; we are bandwidth capped on the consoles,” said senior game designer Alan Kertz to a fan inquiring about Bad Company 2’s lowered player count. “For PC, I'd like to get back to big scale 64 player,” he said in regards to Battlefield 3."

låter ju bra, tror nog dice kommer lyckas göra en värdig bf2 uppföljare till pc men tvivlar på att det blir bra på konsol.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Konsolerna har för gammal hårdvara för de nya spelen . Såg BB2 på en "bra" dator och på xbox360 och det är en enorm skillnad som man kan förstå.

Permalänk
Medlem

Mag klarar ju 256 spelare =D
Tänk stora mapar + destruction 2.0/ev 3.0(frostbite) och 256 spelare till pc, det är ett äkta battlefield =D

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuskobot:

Mag klarar ju 256 spelare =D
Tänk stora mapar + destruction 2.0/ev 3.0(frostbite) och 256 spelare till pc, det är ett äkta battlefield =D

Haha det skulle vara najs det

Permalänk

16 September får vi förhoppningsvis veta mer om spelet om inte se en lite teaser

"According to joystiq, EA will be planning to make many game announcements at this year's Tokyo Game Show which starts on September 16."

"One day before this year's Tokyo Game Show kicks off on September 16, Electronic Arts will hold its "EA Tokyo Showcase 2010" in the Shinjuku ward of the Japanese capitol. Nothing too exciting in that news alone but, as noted on the invitation it sent out today, the publisher plans to make "several all new game reveals and announcements" at the event."

Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90
http://www.sweclockers.com/galleri/5337-hylla-bli-skrivbord

Permalänk
Skrivet av Fuskobot:

Jag har bestämt mig, i7/i5 + 5870(eller nvidias liknade) när bf 3 kommer ut ^^
får hålla ut med bc2 till ps3

Lagom smart att bestämma sina framtida hårdvaru inköp sisådär över ett år innan spelet släpps

Skrivet av Aphex:

Förstår inte hur man orkar vara så otroligt negativ hela tiden. Med en bra pilot och en bra gunner är apachen grym, med countermeasures och en engineer ombord kan man dominera länge. För övrigt spränger man tanks även med oguidad hellfire, krävs bara lite träning och lågflygande.

Så om det är tillräckligt lätt att få många kills och dominera med ett fordon så är det per automatik ett bra fordon med bra känsla etc etc?
Förstår inte varför folk ens snackar om helikoptern i BC2, helikoptern är ett stort SKÄMT, det är faktiskt komiskt, sämre skit får man leta efter.
Fyfan alltså vad alla spel blir sämre och sämre med tiden, fan jag undrar hur jävla dåliga alla spel kommer vara om 20 år, törs inte ens tänka på det.

Jag tror att det stora problemet är att alla är så in i helvete tävlingsinriktade, skit i känslan, skit i själen, skit i allt, bara panga på och döda så många så fort som du bara kan, kill kill kill. Man kunde lika gärna kunna lägga in 32 spelare i en 4x4m stor bur där alla försöker få så många kills som möjligt, sätt in en helikopter också så att man har ett fordon som man kan DOMINERA med, DoMinATioN ftw!!1!!!!1 w0000t.
Spelföretagen borde anställa 50% tjejer så vi kommer bort från den här jäkla tävlingsgrejen.

Det finns sååååååå jäkla många likadana spel som BC2, alltså såna där spring i en 10x10m stor bana och döda allt och alla som du ser spel.

Får hoppas att BF3 inte tar efter BC2 så mycket i spelstilen, att DICE eller vilket företag det nu är som har gjort BC2 inte kopierar stora delar av BC2 till BF3 för att BC2 har varit en sån framgång.

Har världens ångest över att jag köpte skitspelet BC2 och därmed stöttar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Man kunde lika gärna kunna lägga in 32 spelare i en 4x4m stor bur där alla försöker få så många kills som möjligt, sätt in en helikopter också så att man har ett fordon som man kan DOMINERA med, DoMinATioN ftw!!1!!!!1 w0000t.

Welcome to Modern Warfare 2.

Permalänk
Skrivet av Fredmannen:

Welcome to Modern Warfare 2.

Just det.. lol, glömde att modern warfare 2 är precis ett sånt spel. Vafan det finns till och med artilleri i MW2 om jag minns rätt.

Permalänk
Medlem

Jag har fått ett sjukt irriterande och konstigt problem med mitt BC2 konto. När jag går in och lirar idag så har ALL min xp försvunnit och alla unlocks likaså. Jag är tillbaka på level 1. Så jag provade att starta om spelet, då när jag kom in var jag level 2. Grymt irriterande eftersom jag var på level 34.

Det har hänt något liknande förut, när jag var på level 39 och var precis påväg att bli level 40, då när jag har spelat klart på en server och går ur den, så har jag sjunkit till level 31 igen. SJUKT irriterande, men jag kunde leva med det.

Nån som har en lösning på detta, eller måste jag börja om från början?

Visa signatur

Intel Core i5-3570K @ 3.40Ghz / 16 GB ram / 120 GB SSD / 1 TB HDD / Geforce GTX 580 / Acer s273HL 27" LED

- Windows 8? Avgå!

Permalänk
Skrivet av hemfrid:

Jag har fått ett sjukt irriterande och konstigt problem med mitt BC2 konto. När jag går in och lirar idag så har ALL min xp försvunnit och alla unlocks likaså. Jag är tillbaka på level 1. Så jag provade att starta om spelet, då när jag kom in var jag level 2. Grymt irriterande eftersom jag var på level 34.

Det har hänt något liknande förut, när jag var på level 39 och var precis påväg att bli level 40, då när jag har spelat klart på en server och går ur den, så har jag sjunkit till level 31 igen. SJUKT irriterande, men jag kunde leva med det.

Nån som har en lösning på detta, eller måste jag börja om från början?

Fel forum...

Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

-Du kan inte skapa dedikerade servrar och inte lira costum maps.
-Dom ända reviews som fanns ute vid realese var på konsol versionen och på vissa sidor om man valde PC versionen och kollade review så var det ändå konsol versionen som visades hos t.ex IGN.
.

-detta är bad company inte BF så prone är borta plus jag tycker spelet blev bättre utan alla prone spammers och grenadespam
- du kan visst skapa dedikerade servrar och CUSTOM maps fanns inte i bf2 heller? och om det fanns var det nån kinesisk server med 2000ping
-det kom en beta däremot som alla kunde delta i och spela multiplayer
- det vet jag inget om då jag inte bryr mig om reviews"reklam"

Permalänk
Avstängd

BF3 lär rocka.

BC2 äger med carl gustav, aldrig fått så många chat spams som berömmer en för noob, etc..
typ kan du bara använda cg?

men ser man spelet som helhet så är BC2 ingen höjdare men det ger en bra inblick till BF3.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Lagom smart att bestämma sina framtida hårdvaru inköp sisådär över ett år innan spelet släpps

Hehe ^^ *letar frenetiskt vart i tråden kommentaren kommer ifrån*

Så länge de ökar mp cap från 32 till 64+ så blir jag nöjd.

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk
Skrivet av Flopper:

BF3 lär rocka.

BC2 äger med carl gustav, aldrig fått så många chat spams som berömmer en för noob, etc..
typ kan du bara använda cg?

Återigen.. så spelet äger bara för att man får en massa kills..

Permalänk

Tycker det är kul när folk tror att Battlefield: Bad Company-serien är samma serie som Battlefield-serien...

Jag tycker btw att BC2 har as bra känsla och realism... men det kanske bara är jag?

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Skrivet av Jooh4n:

Tycker det är kul när folk tror att Battlefield: Bad Company-serien är samma serie som Battlefield-serien...

Jag tycker btw att BC2 har as bra känsla och realism... men det kanske bara är jag?

Folk tror inte att det är de utan dom har bestämt sig för de... Vilket är synd eftersom det inte är de som du sa

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av 1guy:

helikoptern är underpowered.
kan ta ner en heli helt ensam med en tracer + rocketlauncher.

missilerna skadar knappast någon alls, krävs två direkta träffar för att döda infantry.
blackhawken är seg, lätt att träffa, skotten sprider sig som tusan, och dödar på ~5 hits på hög höjd, 4 på normal.

gunner seat är inte direkt overpowered heller, duglig at it best.

Heli vs Heli battle är väl bland det tråkigaste och mest frustrerande som finns.
inte alls actionfyllt, utan sker på 3 mils avstånd oftast där man ska skjuta emot varann tills någon väljer att komma närmre och då ofta träffas och stryker med.

hellfire missiles är värdelöst emot allt utom tank, och då endast när den är tracead, hellfire borde man ha oavsett ifall man har alt fire eller inte, däremot borde inte gunner ha tracers utan alt fire.

imo borde man kunna tracea väggar så man kan spränga en vägg med en person bakom.

osv osv.

helikoptrar är uselt balanserade på BC2, förstår inte hur man kan säga annorlunda.

Det är alltid en balansgång mellan realism och bra gameplay, skulle allt vara realistiskt så skulle attack helis vara helt överlägsna allt annat. Bara att ligga på 3-4km avstånd och skjuta prick mot trupp med 30mm, raket/missil mot tunga fordon. Hur kul vore det? Redan som det är nu så händer det ju alldeles för ofta att man bilr TK'ad av nån idiot som vill ha helikoptern.

Och tanks skulle vara helt överlägsna mot allt förutom attack helis. BC2 är ingen strids simulator, det finns flera andra spel som är det däremot om du föredrar det. Skulle det vara riktigt realistiskt så skulle man i princip aldrig se fienden.

I mitt tycke är BC2 ett riktigt bra spel, realismen är riktigt bra vad gäller ljud, bulletdrop etc. Jag känner inte till något spel som ens är i närheten vad gäller realistiska ljudeffekter osv.

Det jag uppskattar med BC2 är att teamplay lönar sig, även om folk basecampar osv. Har man bra teamplay i sitt lag så vinner man på det.

Permalänk
Skrivet av jacke0247:

Folk tror inte att det är de utan dom har bestämt sig för de... Vilket är synd eftersom det inte är de som du sa

Jaa, känns ju som att folk tror att det är en direkt uppföljare till BF2 vilket det helt klart inte är... SÅ jämför dom med fel spel :/

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Permalänk
Medlem

bf3 borde släppas till pc som bf2 gjorde. bfbc var ju gjord för konsol endast från början, vara lite exklusive för konsol så att säga som bf2 o dom tidigare spelen i serien var för pc. men visst..tider ändras

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

1. Att inte kunna ligga ner har inget med konsoler att göra, Dice sa att det var inte ett sådant gameplay de letade efter.

O jag kan förstå vad dom menade, som det är nu så är minst en tredjedel av laget snipers som inte jagar M-Coms, hade det funnits en ligg funktion så hade siffran nog varit uppe i 50%

Det är ett snabbt o kaotiskt spel, så liggfunktionen är inte helt nödvändig, även om jag hade föredragit att ha den.

2. Det kom en beta, alltid något, och jag är inte säker men jag tror att konsolerna bara hade en "time-limited" demo version. (utöver betan då)

Men visst är det lite av en konsol port, det stör mig inte då saker o ting fungerar alldeles prima ändå.

Visa signatur

| CPU R7-9800X3D | Mobo MSI MAG X670E Gaming Plus WIFI | Ram 32Gb DDR5 6000MHz CL30 | GFX RTX 4080 Super | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."