Michael Jackson död 25/06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sheep
Kan dock inte säga att jag känner någon sorg för hans bortgång. Effekten blir nästan den motsatta när man ser de sjuka rubriksättningarna och sorgestunderna världen över.

Tänk om du skulle dö, se ner från himmlen och ingen bryr sig ett skit om att du har dött och alla är bara glada av bortgången?

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Tänk om du skulle dö, se ner från himmlen och ingen bryr sig ett skit om att du har dött och alla är bara glada av bortgången?

Du menar att Michael Jackson borde bli ledsen över Sheeps död om det var vänt på andra hållet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Du menar att Michael Jackson borde bli ledsen över Sheeps död om det var vänt på andra hållet?

/facepalm

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo

Du menar som det är för den gemene Svensson?
Inte skrivs det i tidningarna om alla okända som dött av hjärtattacker el. liknande.

Och man kan inte se ner från något som inte finns, visst himlen finns ovanför oss mellan atmosfären och marken, men det är bara syre och vattenpartiklar och iskristaller(moln)...inget annat.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Helt blåst alltså.

Why?
För att jag tycker det är ett freak mindre på jorden?

Jag har ALDRIG brytt mig om hans musik, de enda bra har varit Beat it och Black and white, men det beror på att Van Halen och Slash har spelat i de båda.

Blev han bättre som vit, eller lät det lika som när han var svart?

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk
Medlem

Det är en jäkla skillnad på att inte bli saknad och att någon är glad för att personen i fråga har gått bort. Nu säger jag inte att någon har sagt att denne blir glad, jag vill bara påpeka det.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Sötast

Efter alla plastikoperationer, har familjen jackson ännu inte bestämt om det blir en begravning eller ett Tupperware party....

Permalänk
Medlem

Kan vi fortsätta med diskussioner och skita i chattandet?
tekwar, till exempel, du anser att ditt inlägg tillför mycket till diskussionen?
Lägg ner.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Axne^^ I förra tråden skrev jag inget om att HAN var pedofil utan jag skrev någon snubbe. Skrev inlägget eftersom någon sa något om pojkar och Darkstormz skrev "Har han någonsin blivit dömd?"
Typ som att någon skulle mörda någon men inte bli dömd för mord vilket gör att han inte är någon mördare pga att han inte blev dömd.

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bonno
Axne^^ I förra tråden skrev jag inget om att HAN var pedofil utan jag skrev någon snubbe. Skrev inlägget eftersom någon sa något om pojkar och Darkstormz skrev "Har han någonsin blivit dömd?"
Typ som att någon skulle mörda någon men inte bli dömd för mord vilket gör att han inte är någon mördare pga att han inte blev dömd.

Jaha okej, så inlägget har inget med MJ att göra då? Känns klyftigt att skriva det då.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Citat:

Nu förstår jag inte riktigt hur du tänker. Om man blir friad från misstanke om brott eller om åtal läggs ner kan man knappast anses vara skyldig?

Sedan kan man alltid tycka att det är ok att säga vad man vill i en fråga på ett forum då dessa trots allt är till för att folk ska få framföra sina olika åsikter. Men att timmar efter att denna ikon avlidit sitta och säga något i stil med "skönt att freaket är borta" tycker jag är väldigt omoget och framförallt mycket osmakligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av puffes
Nu förstår jag inte riktigt hur du tänker. Om man blir friad från misstanke om brott eller om åtal läggs ner kan man knappast anses vara skyldig?

Sedan kan man alltid tycka att det är ok att säga vad man vill i en fråga på ett forum då dessa trots allt är till för att folk ska få framföra sina olika åsikter. Men att timmar efter att denna ikon avlidit sitta och säga något i stil med "skönt att freaket är borta" tycker jag är väldigt omoget och framförallt mycket osmakligt.

om du läser dom 2 första inläggen innan mitt första i denna tråden så tror jag du förstår

EDIT: glömde länk http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=86146...

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem
Citat:

om du läser dom 2 första inläggen innan mitt första i denna tråden så tror jag du förstår

EDIT: glömde länk http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=86146...

Ja, då blev det ju plötsligt solklart. Förstår inte hur jag kunnat missa att han våldtagit ett 20-tal småpojkar inför publik och sedan kommit undan med det...
Poängen var att jag inte riktigt köper att ditt sätt att dömma människor utifrån de andra-, tredjehandsuppgifter media i regel förmedlar.

Permalänk
Medlem

Syftade mest på att när han sa att Jackson inte blivit dömd så lät det som att jackson omöjligt kunde vara pedofil eftersom han inte blev dömd. Även om han inte blivit dömd så kan han fortfarande vara pedofil, eller hur?

För att klargöra lite till så var det inte Jackson jag drog i exemplet utan en påhittad snubbe...

Visa signatur

Hej

Permalänk

Michael Jackson gjorde bra musik, det gjorde han. Men personligen tycker jag han sjöng för skrikigt och brydde sig för mycket om utseendet. Lämna pipandet åt damerna, MJ.

Jag menar inget illa mot honom eller hans fans, jag utrycker bara MIN åsikt om att han sjöng som en tjej. Jag respektrerar alla som tycker om honom.

Och, hur illa han än sjöng, har en jävel på musik gått bort.

RIP

Permalänk
Medlem

Snor en rad nån amerikanare sa utanför sjukhuset...

Micheal är inte död, det är bara showen som är slut.

Peddo eller inte, han gjorde något enormt med musiken. Hans musik får gå hela dagen idag, betald genom reklammedel från Spotify.

Undrar vem som äger hans rättigheter nu....hade någon att vinna på hans bortgång?

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Han var onekligen en ganska stor människa, musikaliskt.

Lyssnade aldrig värst aktivt på hans musik för störde mig lite på sättet han framförde den på, men moonwalken var häftig och det går ej att förneka att killen hade rytmen i blodet.

Angående rykte så påminns jag av en nyliga Rocky,
http://www.pastan.nu/sharedmedia/pastan/blog/72/18/43/104/200...

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Jag har noterat ett ganska underligt beteende från media, när någon dör ska allt possitivt som personen gjort och dennes påverkan på världen överdirvas å det grövsta samtidigt som allt negativt ska sopas under mattan så gått det går. Så även i detta fallet.

I övrigt har jag inte mycket mer att säga än so what. Oavsett om anklagelserna om sexövergrepp är sanna eller inte så har Michael Jackson inte gjort något vettigt på 15 år. Tro inte att jag hatade honom för det gjorde jag inte. Hans musik (och musikvideor) på 80-talet var faktiskt ganska bra nu när jag tänker efter men hans död är inte av någon nämnvärd betydelse.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Jag har noterat ett ganska underligt beteende från media, när någon dör ska allt possitivt som personen gjort och dennes påverkan på världen överdirvas å det grövsta samtidigt som allt negativt ska sopas under mattan så gått det går. Så även i detta fallet.

I övrigt har jag inte mycket mer att säga än so what. Oavsett om anklagelserna om sexövergrepp är sanna eller inte så har Michael Jackson inte gjort något vettigt på 15 år. Tro inte att jag hatade honom för det gjorde jag inte. Hans musik (och musikvideor) på 80-talet var faktiskt ganska bra nu när jag tänker efter men hans död är inte av någon nämnvärd betydelse.

Och du bortser från den massiva skara fans han hade runt om på jorden. Jag är inget fan av M.J. men en av vår tids största artister som går bort är av nämnvärd betydelse.

Sedan, på din minnesstund när du har dött, vad vill du att man tar upp? Allt dåligt eller allt bra du åstadkommit?

Permalänk
Medlem

Jag kan inte säga att jag bryr mig. Världens mest överskattade artist efter Elvis dör, so what? Alla dör vi någon gång.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hkman
Och du bortser från den massiva skara fans han hade runt om på jorden. Jag är inget fan av M.J. men en av vår tids största artister som går bort är av nämnvärd betydelse.

Sedan, på din minnesstund när du har dött, vad vill du att man tar upp? Allt dåligt eller allt bra du åstadkommit?

Nu menade jag inte att han helt ska ignoreras utan bara lite balans i rapporteringen, både vad gäller mängd och innehåll.

Michael Jackson's familj får bestämma själva precis vad dom vill säga på begrvningen/minnesstunden. Massmedia däremot, vilket uppenbarligen var vad jag pratade om, bör sluta upp med att hylla alla som dör specillet när det enda dom rapporterat om gällande personen det senaste deceniet har varit anklagelser om barnvåldtäkt.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

kan inte heller säga jag bryr mig, visst man lyssnade på honom när man var mindre men när det blev känt att han förgrep sig på små barn och alla dom andra sjuka saker så började man avsky han.

Permalänk
Medlem

Jag tror att han tog en överdos.

Edit: Ja det var det ju såg jag på aftonbladets hemsida.. Men det tänkte jag redan i morse när jag läste metro.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

RIP Michael. Han var ju min barndomsidol, och han skapade underbar musik. Hans musikvideor var alltid en fröjd att se också. Ingen som skapar såna videos idag. En sann entertainer!

Och för denna diskussionen om han var en pedofil eller inte; Seriöst, vem fan bryr sig? Hur kan man bry sig så mycket om något sånt? Jag skiter i vafan han tände på. Finns folk som tänder på att äta bajs, men det är fan deras ensak. Det är en skillnad att vara pedofil och att VÅLDTA ETT BARN. Lär er skillnaden.

Och även om han våldtog ett barn, bryr jag mig? Absolut inte. Inte ett skit, hans musik är lika bra för det.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

Ok jag bara måste... Rest In Pieces.

Visa signatur

stay true to yourself and stay the course

Permalänk
Medlem

R.I.P är allt jag kan säga....

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Musikälskare
Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Om det nu var en hjärtattack så skulle det inte vara direkt otroligt med sina skulder, suttit i rätten och skriverier senaste årent.

R.I.P MJ musikern däremot som människa i allmänt var han rätt skum.

Permalänk

Visa respekt! Fattar inte hur vissa kan skriva : "ääh, var väl lika bra att han är död, jävla pedofil är han!" Finns inga bevis vad jag vet.
Vad hade ni som säger så, sagt om vi sa det om en död vän/släktning till er?

Hursomhelst så gjorde han underbar musik som människor över hela världen lyssnade/lyssnar på fortfarande, han spred glädje/kärlek/hopp via musiken, man ska komma ihåg musiken han gjorde, inte rykterna/spekulationerna folk sa. Han är en legend inom musik. Och en bra dansare.

R.I.P Michael Jacksson.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Jag kan inte säga att jag bryr mig. Världens mest överskattade artist efter Elvis dör, so what? Alla dör vi någon gång.

+1

Är det inte en större nyhet att miljoner människor tex dör av fattigdom/våld/dödskjutning mm än att en person dör?

snedvriden värld vi lever i iaf

Visa signatur

I am Extrazz.