Frågor vid köp av begagnad Macbook pro

Permalänk
Medlem

Frågor vid köp av begagnad Macbook pro

Hej!

Jag ska ska köpa en begagnad Macbook pro och behöver lite råd.
Jag har fått ett bra pris på en värstingversion av Macbook pro, den från hösten 2006 och framåt.
Alltså:

Intel Core 2 Duo 2.33 GHz
2 gb ram
160 gb hårddisk
Ati Radeon x1600 256 MiB

Min fråga är, hur står sig grafikkortet i dagens spel. Det är inte så att jag spelar ofta men vi lanar ibland och jag undrar om jag ska kunna spela de flesta dagens spel på low-med med låg upplösning, bara för att kunna spela med dom andra.

Mvh

Albin

Permalänk

de beror ju på vilka spel?

Visa signatur

sdkghjdkghkj

Permalänk
Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem
Citat:

Varför postar du den länken? Absolut ingen koppling till den här tråden.

OnT: Jag vet att t.ex Team Fortress 2 flyter ganska bra på låga inställningar på den mbpn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zawamura

OnT: Jag vet att t.ex Team Fortress 2 flyter ganska bra på låga inställningar på den mbpn.

Det är väl relevant om det rör sig om samma dator? Kan ju få TS att tänka till så att han/hon slipper bli lurad.

Visa signatur

[Fractal Design R5] [Intel i7 4790k + CM 212 Evo] [8Gb DDR3] [Asus Z97-A] [MSI GTX 970]
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[Samsung Chronos 7] Intel i5-3210M (2,5Ghz), 6Gb DDR3, 1Tb, nVidia GT 640M 1024Mb GDDR5

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zawamura

Tror att han postade denna länk för att trådskaparen ska vara försiktig om han köper datorn via nätet, finns många bedrägerier med Macbook och Macbook pro datorer på nätet just nu.
Man ska alltid använda internetgirot när man köper dyrare saker begagnat på nätet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calsoe
Det är väl relevant om det rör sig om samma dator? Kan ju få TS att tänka till så att han/hon slipper bli lurad.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patrik91uk
Tror att han postade denna länk för att trådskaparen ska vara försiktig om han köper datorn via nätet, finns många bedrägerier med Macbook och Macbook pro datorer på nätet just nu.
Man ska alltid använda internetgirot när man köper dyrare saker begagnat på nätet.

Exakt! ville bara göra han uppmärksam på att en annan hade blivit lurad när han köpt en begagnad Macbook..
tyckte kopplingen var ganska bra då det rör sig om köp av begagnade macbooks...

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem

Jag hade instegsversionen av samma modell, 2.16Ghz, 120GB disk och 128MB grafikkort.

Jag bytte typ tre batterier och tre superdrives på garantin.

Batterierna tappade kapacitet och började också rapportera fel kapacitet till OSet trots att jag kalibrerade. Den kunde t.ex säga "en timme kvar" som fulladdad, men den kunde gå typ 45 minuter till EFTER att os x hävdade att det var 0% kvar. Nästa batteri var tvärtom - den dog trots att OSet hävdade att det var en halvtimme kvar etc.

När jag fick tillbaks den från service sista gången gick jag direkt till en affär som handlar med begagnat och bytte den mot en splitterny macbook, utan att öht testa datorn. Nästa dag ringde han, den splitternya superdriven läste inte datorns egen installations-dvd.

Så tja, jag skulle undvika den revisionen av MBP.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perc
Jag hade instegsversionen av samma modell, 2.16Ghz, 120GB disk och 128MB grafikkort.

Jag bytte typ tre batterier och tre superdrives på garantin.

Batterierna tappade kapacitet och började också rapportera fel kapacitet till OSet trots att jag kalibrerade. Den kunde t.ex säga "en timme kvar" som fulladdad, men den kunde gå typ 45 minuter till EFTER att os x hävdade att det var 0% kvar. Nästa batteri var tvärtom - den dog trots att OSet hävdade att det var en halvtimme kvar etc.

När jag fick tillbaks den från service sista gången gick jag direkt till en affär som handlar med begagnat och bytte den mot en splitterny macbook, utan att öht testa datorn. Nästa dag ringde han, den splitternya superdriven läste inte datorns egen installations-dvd.

Så tja, jag skulle undvika den revisionen av MBP.

Det låter som man ska hålla sig borta från en sån alltså, någon som vet om nästa revision är bättre, den med 8600gt?

Citat:

Tack!

Nej jag vill kolla med personen först och testa grejerna, det fick jag lära mig när jag köpte en iphone på tradera, jag betalade och fick telefonen, men när jag fick den upptäckte jag att wlanet inte funkade. Jag har testat återställa den helt också vidare men inget har hjälpt, så hädan efter vill jag testa sakerna innan jag köper dom.

Permalänk
Medlem

Jag har haft den versionen med 8600GT. Polare hade med X600. Vi gjorde inga vetenskapliga mätningar. Men min var avsevärt snabbare.

Sen är det många som vill köpa bootcamp och köra spelen därifrån. Då rekomenderar jag bara nVIDIA kort då deras BIOS är samma som PC maskinenrna. Du kan alltså köra ForceWare på en mac i Bootcamp och få de senaste drivrutinerna med inställningar. ATI korten är speciella mac instruktioner så du måste köra med drivrutinerna från Apple själva. Dom är äldre. Mera buggar och har färre inställningar.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs