Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Skrivet av Printscreen:

Haha vad har du för flintstones-kartor Min garmin hittar allt
Åkte till Norge i helgen och den hittade nån liten jävla håla mitt ute i ingenstans. Den frågade om jag ville ha snabbaste eller kortaste rutten.

Uppdatera kartorna, sverige ser inte likadant ut som det gjorde för fem år sen

Jag tror det var en Navigon, men han som äger den hade aldrig uppdaterat den över nätet, så kartorna var lite gamla. Dock missade den bara en enda fartkamera under 57 mil

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

R.I.P
Natt tråden.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Mår tamefan dåligt av att se vad som händer i Libyen, rena rama massmord som pågår där.
Stridsflyg som bombar sina egna, helikoptrar å tanks som skjuter mot allt som rör sig.
Libyens regering har tappat kontroll över flera städer varav deras huvudstad Tripoli.
Presidenten har tydligen sagt till armen att använda all möjligt makt för att få kontrollen tillbaka.

ALL kommunikation med landet är avstängt, flygplatser är ur funktion (ingen som är i tornen)
Internet å telefoni är ur funktion.

http://english.aljazeera.net/watch_now/

Är bara en tidsfråga innan utomstående land/länder får ta till våld för att stoppa vansinnet.

Ja det är förjävligt, det får inte hålla på sådär!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Bloopy:

Mår tamefan dåligt av att se vad som händer i Libyen, rena rama massmord som pågår där.
Stridsflyg som bombar sina egna, helikoptrar å tanks som skjuter mot allt som rör sig.
Libyens regering har tappat kontroll över flera städer varav deras huvudstad Tripoli.
Presidenten har tydligen sagt till armen att använda all möjligt makt för att få kontrollen tillbaka.

ALL kommunikation med landet är avstängt, flygplatser är ur funktion (ingen som är i tornen)
Internet å telefoni är ur funktion.

http://english.aljazeera.net/watch_now/

Är bara en tidsfråga innan utomstående land/länder får ta till våld för att stoppa vansinnet.

USA är nog snart där också, och det är väl lika bra så någon hjälper dom stackarna som hamnar imellan allt, har FN några planer?

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Skrivet av ManBearPig:

R.I.P
Natt tråden.

tycker med det är lite tråkigt... suck..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

tycker med det är lite tråkigt... suck..

Ni använder ju natt-tråden till vanliga konversationer.. Varför inte använda irc istället?

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Skrivet av Skuttokova:

Ni använder ju natt-tråden till vanliga konversationer.. Varför inte använda irc istället?

Jag var iofs aldrig med i just den nattråden men ändå. tycker att den borde fått vara aktiv under småtimmarna.. ger ju trotts allt lite reklamvisningar för swec så.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av Skuttokova:

Ni använder ju natt-tråden till vanliga konversationer.. Varför inte använda irc istället?

För att irc klienten avinstallerade jag för 100 år sedan. Sen är det en stor skillnad på hur man diskuterar i forum och på irc... Även om ämnet kanske är samma så är det en helt annan form av diskussion.. Vill inte ha program gående i bakgrunden.. Kanske får lägga in en irc klient på min server och sen göra någonting för att enkelt kolla in på den istället..

Hursomhelst, jag saknar tråden.. Well, då är det väl bara att gå vidare då...

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk

Aww, en polare till mig är i USA och...... JAG ÄR AVUDSJUK! Jag blir snart grön. Jag vill också utomlands :/

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Skrivet av Mikael_Berglund:

För att irc klienten avinstallerade jag för 100 år sedan. Sen är det en stor skillnad på hur man diskuterar i forum och på irc... Även om ämnet kanske är samma så är det en helt annan form av diskussion.. Vill inte ha program gående i bakgrunden.. Kanske får lägga in en irc klient på min server och sen göra någonting för att enkelt kolla in på den istället..

Hursomhelst, jag saknar tråden.. Well, då är det väl bara att gå vidare då...

Du kan ju antingen som du sa använda irssi på din server och ssha till den(använd screen så kan du alltid vara online) eller använda webirc - http://webchat.quakenet.org/

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem

Jordbävning i Nya Zeeland igen. Har en vän just i Christchurch och han och hans familj hade tydligen klarat sig bra. Men frågan är om alla på hans skola (som är en av mina skolas partnerskolor) har klarat sig... Såg någon video därifrån förut idag och det ser ju rätt så kaotiskt ut på vissa ställen :S

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Jordbävning i Nya Zeeland igen. Har en vän just i Christchurch och han och hans familj hade tydligen klarat sig bra. Men frågan är om alla på hans skola (som är en av mina skolas partnerskolor) har klarat sig... Såg någon video därifrån förut idag och det ser ju rätt så kaotiskt ut på vissa ställen :S

Såg bilder därifrån också, alltid lika obehagligt.
Polaren har släkt och vänner som bor där, och hon är ju naturligtvis orolig som tusan nu eftersom de inte kan få tag på några av sina vänner.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

Såg bilder därifrån också, alltid lika obehagligt.
Polaren har släkt och vänner som bor där, och hon är ju naturligtvis orolig som tusan nu eftersom de inte kan få tag på några av sina vänner.

Nä, hörde från en av mammas vänner som bor där nere att telefonnätet är typ nere.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Mikael_Berglund:

För att irc klienten avinstallerade jag för 100 år sedan. Sen är det en stor skillnad på hur man diskuterar i forum och på irc... Även om ämnet kanske är samma så är det en helt annan form av diskussion.. Vill inte ha program gående i bakgrunden.. Kanske får lägga in en irc klient på min server och sen göra någonting för att enkelt kolla in på den istället..

Hursomhelst, jag saknar tråden.. Well, då är det väl bara att gå vidare då...

Skrivet av Skuttokova:

Du kan ju antingen som du sa använda irssi på din server och ssha till den(använd screen så kan du alltid vara online) eller använda webirc - http://webchat.quakenet.org/

Saken är den att det är en annan stämning på forumet. man har en annan gemenskap här imellan medan på irc är det inte lika många som hänger och det vattnas rätt snabbt ut det mesta. är nästan mer aktivitet på forumet sent på natten än vad det är på irc ibland.

Det värsta är att ju mer kanaler jag sitter i desto mindre skriver jag överlag i de. blir för jobbigt att hålla reda på allting. men här på forumet så känner man igen personerna till största delen på avatarerna.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Sov ca 4h inatt. Sen upp kl 6 och halv 8 börja bila mot Uppsala som är runt 25-30 mil enkel resa.. Lasta liten lastbil och åka tillbaks igen huja Hjälpt morbror flytta men det gick ganska fort att last av allt som tur är^^

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem

Tror minsann att det är högtid för en kaffe paus. Men säg, det är det väl alltid ?

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk

Har sjukt stor ångest över slutprovet på fredag, jag har verkligen inte gjort mitt bästa igenom denhär kursen, hoppas verkligen att jag klarar det.

För övrigt har jag bidragit sweclockers.com med 1365kr nu genom annonser, 91 annonser gånger 15kr priset, intressant.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Torskade big-time på tyskaprovet idag. Aja, hoppas jag får godkänt på det iaf, det är mitt mål med kursen att gå ut med ett G...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Hittar ju inga bilar jag vill köpa på blocket alla är sönderkörda ju... men överpris

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

kommer jag med mina kärleksproblem igen men ni är så bra på råd här:) e så jävla ledsen eller inte ledsen mest arg och känner mig så sviken. har blivit tsm med en underbar kille i början (snart två mån allt gick fort och han var verkligen intresserad och brydde sig o han kände mig knappt för han pratar knappt engelska o ja e lite rostig på holländskan men jag kan prata o skriva.

sen nu har allt bara vänt började förra veckan då han inte hörde av sig vi ses bara på helger, för han bor långt bort.

o sen helgen då ja va med han sist ville han knappt ha det mysigt eller så ja ni fattar.

ja har haft jobbigt tidigare med mitt ex och så vidare för han gick bakom ryggen och svårt att lita på killar. o i helgen när vi gick ut träffade han en tjej han umgåtts med innan han blev tsms med mig. o så skicka han på facebook wall flirtiga meddelanden o ville se henne denna helg

o ja fråga han om det o han sa det var en kompis. o ja förklara allt om mitt ex ingen reaktion alls förutom ska sova smsar imorgon (idag) ingeting

så ja mitt humör e inte på topp så killar vet ni varför han rå dissar mig???

ja har inte vad jag vet gjort nått. bara varit ärlig.

Permalänk
Medlem

Visst är det alltid lika roligt när det händer. Man ska in på apoteket för att hämta ut ett recept. Kommer in på aptoeket. Är hur mycket folk som hellst som väntar. Får en kötid på 30 minuter. Blir tillslut ens tur. Kommer fram. Ska till och betala, då man ser att man inte har VISA kortet med sig. Blir tvungen att gå hem. Hittar kortet. Går åter till apoteket. Kommer in och får se att det nu har blivit ennu mer folk än vad det var i från början. Tar en ny kölapp. Beräknad väntid, 35 minuter. Blir åter min tur. Kommer fram till apotekaren, säger vad jag ska ha. Betalar.

Men inte gör det mig något. Jag som har all tid i världen.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk

Fan vilken dålig vägdag det har varit i dag. Har glidit in i säkert 5 snödrivor.
Har även räknat fram att allt jag vill fixa på bilen kommer landa på ungefär samma siffra som bilen kostade -.-
Hade inte bilen vart så fin undertill hade jag gjort mig av med den snarast

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

johanna_l
En som ser till annan part å framförallt tappar intresse är ett väldigt klart svar på vad han/hon är för nåt.
Dumpa å leta efter en som delar dina tankar å idéer än att anpassa dig till idioter.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Skrivet av anton_mjor:

Fan vilken dålig vägdag det har varit i dag. Har glidit in i säkert 5 snödrivor.
Har även räknat fram att allt jag vill fixa på bilen kommer landa på ungefär samma siffra som bilen kostade -.-
Hade inte bilen vart så fin undertill hade jag gjort mig av med den snarast

Kanske dags att lära dig köra bil eller skaffa ett par rediga dubbdäck?

Har återigen ringt på en bil man är lite intresserad av men verkar som den med är borta

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Inte många timmar kvar tills det är dags att lira innebandy, fyfan vad jävla skoj det ska bli Ja jag var TVUNGEN att göra 2 smileys

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Kanske dags att lära dig köra bil eller skaffa ett par rediga dubbdäck?

Har återigen ringt på en bil man är lite intresserad av men verkar som den med är borta

Jag behöver nya vinterdäck
Men det var nåt special special med vädret igår. Det måste ha varit det, för jag gled rätt åt helvete på alla ställen där jag vanligen gör skitsnygga sladdar

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Skrivet av anton_mjor:

Jag behöver nya vinterdäck
Men det var nåt special special med vädret igår. Det måste ha varit det, för jag gled rätt åt helvete på alla ställen där jag vanligen gör skitsnygga sladdar

Då kan du passa på att köpa ett par till mig med
Börjar spinna lite för lätt ibland. Fast skoj när man kan ligga på redigt i svängar eller sicksacka på någon öde väg. sliter dubb gör det men fäste har man.
Lite jobbigt om man står i en korsning och det lutar uppåt och man har lite problem med att komma iväg. spec när min bil bara driver på ett hjul i princip.

Fast tråkigt nog är vintern snart över här utan att ens ha varit ute på isen.. suck.. är för dåliga isar här för att jag ska våga köra. hoppas bara man kan hitta en bra bil nu som kan ta över nuvarande.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Vurpade med cykeln och har en rejäl bula på ögonbrynet. Orkar verkligen inte göra läxor

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Lite lack då jag köpte en mbp 13" för ett halvårs sedan och fick ett bra pris på den. Lämnade dock tillbaka den då jag kände att jag kunde vänta på nästa gen(satt en c2d propp i den) + att jag inte skulle haft många ören kvar efter köpet. Nu ångrar jag att jag inte behöll den då dagens uppdatering blev en besvikelse, då de har valt att skippa Nvidia grafiken mot Intel crap.
SUNK!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Fattar inte varför man måste integrera språkpaket till installationen för att kunna välja språk för windows hm..