Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

Ringde Länsförsäkringar för första gången idag för att kolla om jag hade betalat olycksfallsförsäkringen eller inte.
Betalat hade jag och så nämnde jag att jag ramlade i trappen i början av februari, besöka akuten, vårdcentralen och en bilfärd på cirka 6mil.

Då sa han direkt att jag får 511:-

Inte mycket men räcker ju för kostnaderna för läkarbesöken så glad blev jag för det.

Permalänk
Medlem

fyfan vad jag hatar allt orkar inget vill inget alla blir bara arga på mej
tror jag ska ta och slölsa bort alla pengar så jag inte kan köpa mat

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Xellofan:

fyfan vad jag hatar allt orkar inget vill inget alla blir bara arga på mej
tror jag ska ta och slölsa bort alla pengar så jag inte kan köpa mat

Den första meningen kan jag hålla med om ibland. Antar det ska vara en punkt efter "på mej" iaf.
Andra delen verkar bara dum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xellofan:

fyfan vad jag hatar allt orkar inget vill inget alla blir bara arga på mej
tror jag ska ta och slölsa bort alla pengar så jag inte kan köpa mat

Vad får dig att tänka såna tankar?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Den första meningen kan jag hålla med om ibland. Antar det ska vara en punkt efter "på mej" iaf.
Andra delen verkar bara dum.

Jo vet ju det men då bevisar jag ju hur dålig jag är på riktigt.

Skrivet av Ala_95:

Vad får dig att tänka såna tankar?

Vet inte, vill liksom inte göra något och vill inte vara någonstans och känns som jag gör alla arga på mej.

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xellofan:

Jo vet ju det men då bevisar jag ju hur dålig jag är på riktigt.

Vet inte, vill liksom inte göra något och vill inte vara någonstans och känns som jag gör alla arga på mej.

Så dåligt kan det inte vara. Låter som att du är rätt så nere, testa på något nytt

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Xellofan:

Jo vet ju det men då bevisar jag ju hur dålig jag är på riktigt.

Vet inte, vill liksom inte göra något och vill inte vara någonstans och känns som jag gör alla arga på mej.

Du låter lite deprimerad. När jag känner så brukar jag tänka på att det bara är något knas i huvudet och jag inbillar mig att saker är värre än de är, vilket i princip alltid är sant. Förr eller senare händer något som får en på bättre tankar/humör och saker känns inte så hemskt längre.

Att få dig att vilja göra saker kan jag inte göra, det måste du nog inse själv. Allt folk kan göra är att ge dig möjligheten till att göra saker om du inte hittar på saker själv.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Xellofan:

Jo vet ju det men då bevisar jag ju hur dålig jag är på riktigt.

Vet inte, vill liksom inte göra något och vill inte vara någonstans och känns som jag gör alla arga på mej.

Känner mig också väldigt ner och i vissa fall precis som du gör nu. Vilket man egentligen inte borde.
Du har ingen i din omgivning eller nåt du kan göra som får dig att må bättre? Ibland har jag det ibland inte.

Permalänk
Medlem

Får se hur det är imorgon, blir väll kanske bättre av att sova lite.

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Medlem

F*rbannade skitbilar... får snart spader på en av bilarna jag har, har förbaske mig gått igenom allt (mig vill veta) men liks förbenat vill inte bilh*lv*tet gå som den ska (främst då den är kall). Fundera allvarligt på å dumpa bilen på soptippen.
Till de positiva, nån verkar tycka att den verkar vara intressant projekt så kommer en spekulant imorgon *knack* *knack* ta i trä

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Igår hämtade jag syrrans 2 söner på dagis.. Jag vart kär :/ Dom hade tammetusan världens vackraste kvinna som dagisfröken fyfan så fin!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Skrivet av MyRus:

Igår hämtade jag syrrans 2 söner på dagis.. Jag vart kär :/ Dom hade tammetusan världens vackraste kvinna som dagisfröken fyfan så fin!

Otroligt, på dagiset där min lillebror går finns bara en massa skrynkliga, rökande 50plussare....

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Innebandyturnering på skolan.
Började med att möta en klass från räddningsgymnasiet där alla är tre år äldre än mig, ett halvt huvud längre och vältränade sportfånar allihopa. Åkte på förlust där och gick inte att vinna närstrider mot dom jättarna.
Sedan mötte vi en annan klass från räddningsgymnasiet, fast dom var ett år yngre då, men fan fortfarande jättar allihopa och den matchen var vi nära på att vinna, men förlorade med 3-1. Vi hade en i laget som kunde spela (hockeyspelare) och resten inklusive mig var typ noobs. Dessutom var vi 6 pers medan alla andra lag var 10+ typ.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Fick ett paket från coolingsstuff, tänkte yes mina nipplar! men det var visst felskick : )

Om någon Emil från luleå saknar sin singlebay reservoir från XSPC så är den påväg, skulle få en fraktsedel skickad av Artur.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Innebandyturnering på skolan.
Började med att möta en klass från räddningsgymnasiet där alla är tre år äldre än mig, ett halvt huvud längre och vältränade sportfånar allihopa. Åkte på förlust där och gick inte att vinna närstrider mot dom jättarna.
Sedan mötte vi en annan klass från räddningsgymnasiet, fast dom var ett år yngre då, men fan fortfarande jättar allihopa och den matchen var vi nära på att vinna, men förlorade med 3-1. Vi hade en i laget som kunde spela (hockeyspelare) och resten inklusive mig var typ noobs. Dessutom var vi 6 pers medan alla andra lag var 10+ typ.

VI VANN VI VANN VI VANN HELA SKITEN!

Permalänk
Medlem

Kan inte hämta ut mina paket innan pappa kommer hem! Såklart jobbar han till imorrn också

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

VI VANN VI VANN VI VANN HELA SKITEN!

Inte mot lärarna, sopor. Sen har ju ni kurt och alla andra bandyproffsen.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Vilket lyckorus... efter att ha tagit civilingenjörsexamen i slutet av Januari har jag gått arbetslös. Ingen längre tid jag vet, men det har ändå tagit på psyket..

Har åkt till Göteborg 2ggr för att gå på intervju till ett jobb i Oslo.. har även gått på 2 intervjuer här nere i Lund för jobb i trakten. Fick idag reda på att de ville anställa mig i Lund. Ringde norrmännen och sa att de hade 24h på sig att bestämma sig då jag hellre ville ha den tjänsten.
Fick precis besked att jag fick den.. Projektingenjör i Oslo HERE I COME!

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Inte mot lärarna, sopor. Sen har ju ni kurt och alla andra bandyproffsen.

äh

Permalänk
Medlem

Min skoter har regnummer SSD. Kanske därför den är så snabb?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

rip swebits:(

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig igentligen att det finns 4 sidor herrmode, medans det finns 36 sidor tjejmode i dessa kataloger man får hem ? Gillar inte vi killar kläder som tjejer, eller vad ?

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

Hur kommer det sig igentligen att det finns 4 sidor herrmode, medans det finns 36 sidor tjejmode i dessa kataloger man får hem ? Gillar inte vi killar kläder som tjejer, eller vad ?

Inte i samma utsträckning, ser jag det som.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av akka:

rip swebits:(

mm.. rip swebits

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Inte i samma utsträckning, ser jag det som.

Vi killar är ju lika mycket i behov utav plagg, kläder som vad tjejerna är. Så det finns därför ingen som hellst anledning till som det är i dag. Men så har det alltid varit. Funnits 4-5 sidor för oss killar, för att sen finnas 30-35 sidor för tjejer. Så det är väl inte undra på att man kan känna sig påsidosatt.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

Vi killar är ju lika mycket i behov utav plagg, kläder som vad tjejerna är. Så det finns därför ingen som hellst anledning till som det är i dag. Men så har det alltid varit. Funnits 4-5 sidor för oss killar, för att sen finnas 30-35 sidor för tjejer. Så det är väl inte undra på att man kan känna sig påsidosatt.

Jo, vi behöver ju också kläder ja. Men tjejer är väl över lag mer intresserade av mode än vi killar?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Testa att fråga 100 tjejer respektive 100 killar vad de tycker om att shoppa kläder. Lovar att svaren där kommer ge ett svar på varför det finns så många fler sidor för damkläder

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Jo, vi behöver ju också kläder ja. Men tjejer är väl över lag mer intresserade av mode än vi killar?

Det tror jag inte ett ögonblick på. Men det kan vi snacka någon annan gång om.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Skrivet av liv&helvete:

Det tror jag inte ett ögonblick på. Men det kan vi snacka någon annan gång om.

Helt orelaterat men jag ville bara säga till dig Jörgen att hemsidan såg riktigt bra ut, jäkligt inspirerande.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Skrivet av ManBearPig:

Helt orelaterat men jag ville bara säga till dig Jörgen att hemsidan såg riktigt bra ut, jäkligt inspirerande.

Roligt att höra. Det tackar jag för.
Har därimot planer på att göra om sidan så att den får mer svärta i dom svarta partierna. Hoppa över allt vad färg heter. Göra den helt i svart och vitt.

Tror att det kan bli riktigt snyggt.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10