Permalänk
Medlem

Datorkommunikation (lite frågor)

Hej

har ett litet projekt som jag ska redovisa och behöver lite "olika" svar från personer. kommer självklart redovisa så mycket svar jag kan.

vad anser ni vara det viktigaste området för datorkommunikation? motivera gärna

Vilken uppfinning anser ni vara den viktigaste för datorkommunikationens utveckling?

När kommer ni själva i kontakt med datorkommunikation i ert dagliga liv? Typ en liten förteckning över olika användningsområden för datorkommunikation idag.

tackar

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|77S95D QD-OLED|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Medlem

Vilken uppfinning anser ni vara den viktigaste för datorkommunikationens utveckling?

Arpanet och webläsaren Mosaic

Permalänk
Medlem

tack, några fler som har något annat att säga? kanske lite svar på de andra frågorna?

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|77S95D QD-OLED|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Medlem

Re: Datorkommunikation (lite frågor)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gilgamesh

Datorn

Permalänk
Medlem
Citat:

vad anser ni vara det viktigaste området för datorkommunikation?

Överföring av budskap, dvs brev och nyheter.

Citat:

Elektronröret

Citat:

När kommer ni själva i kontakt med datorkommunikation i ert dagliga liv?

Telefonsamtal via mobiltelefon, läsande av nyheter via tidningars webbsidor, utförande av ekonomiska transaktioner via internetbank.

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Medlem

När kommer ni själva i kontakt med datorkommunikation i ert dagliga liv? Typ en liten förteckning över olika användningsområden för datorkommunikation idag.

Kontouttag, samtal genom telefon.. nästan allt har en dator någonstans i systemet.

Permalänk
Medlem

HAHA! onlinespel, de omfattar flera hundra miljoner människor 24/7

Permalänk
Medlem

Ethernet

Permalänk
Inaktiv

elektricitet

Permalänk
Medlem

4chan

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem

vad anser ni vara det viktigaste området för datorkommunikation?
Just den snabba sättet att förflytta information skulle jag säga, world wide.

Kanske inte direkt uppfinning men just kunskapen att bemästra den. Det är inte "bara" elektriska signaler vi talar om här

Lite svårspecifierad fråga men som guvvan sa, så fort man har ett bankärende eller ska ringa ett samtal. Men jag skulle så fort jag behöver ta till mig eller förmedla information.

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk

Vad anser ni vara det viktigaste området för datorkommunikation?
Globalt och snabbt.
Får väl vara tråkig och säga ethernet.
Nyhetsflöde, bankärende.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"