riktigt låg fps i gta iv

Permalänk
Medlem

riktigt låg fps i gta iv

Tjena.
Fick GTA IV för en dag sen och var inte alls nöjd med prestandan... jag har testat på high och medium och samma fps, run 40-50 i hus och 15-28 utomhus det laggar specielt när man rör på musen... är det processorn som flaskar?

powercolor HD4870 512mb

Intel Dual Core E5200 OC 3.0 GHz

Gigabyte GA-EP35-DS4

Corsair 2x2 Gb XMS2 Ram

Corsair 550w PSU

500GB HD SATA-II

NZXT Guardian 921

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Har inte testat GTA4 själv men vad jag hört så kräver det tydligen quad-core för att flyta på bra.

Permalänk

jag tror det är prollen som flarrar, ser så ut iaf, har själv ett 4870 så det är nog processorn.. recomended för gta är ju quad

Visa signatur

Allting går upp för mig när solen går ner.

Permalänk

Jepp det är CPUn som flaskar, man ska som sagt helst ha en fyrkärnig för att det ska flyta som bäst.
Dock flyter det riktigt fint för mig (~40fps)

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Testa och dra ner draw distance till typ 20.. så kommer du få betydligt bättre fps. Hos mig flyter det hyffsat.. förutom när det regnar, då går fps:en ner betydligt

Jävligt roligt spel annars,

Permalänk

Ett säkert kort på att det är processorn som flaskhalsar är att du inte får bättre prestanda genom att sänka grafiken. Likaså att musen får det att hacka.
Andra saker man kan testa är att se till att fysiken får arbeta hårt samtidigt som du vänder dig bort från den. I teorin så ska inte det som händer i spelet påverka frameraten ifall du inte ser det. Iallafall ifall du har en stark processor.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Cpun som flaskar, jag kör på high med ett 4850 och i7 @ 4,2ghz utan problem (första på medium, en par på very high).

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

hej weemaan vasa finland har du flyttat mvh: erik;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Herr.R
hej weemaan vasa finland har du flyttat mvh: erik;)

Dra upp en tråd med ett inlägg du kunde ha skrivit som meddelande till personen. Grattis.

Permalänk
Medlem

det är inte bara processorn, då jag har en e4500 @ 3,3ghz som körde gta i 1280x1024 med allt i medium med mitt ex. grafikkort 8800gts 320mb..

men har nu ett 4870 så ska installera spelet och testa.

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium