Utdelning över windows nätverk - problem
Hej,
Har blivit mer eller mindre galen på kuppen av detta.
Jag har en Windows-XP-maskin som server hemma och har delat ut ett gäng mappar för åtkomst av innehållet via andra datorer.
Jag måste gjort något galet med inställningar av behörigheter eller ägandeskap på något sätt (detta efter att jag pluggade in en USB-disk där jag hade monterat en disk som jag ville få åtkomst till mapparna då den kom från en annan maskin med kraschat moderkort).
Nu till det lustiga, att dela ut mappar på den interna hårddisken går utmärkt och jag får åtkomst till innehållet. Men delar jag ut någon av de USB-diskar som jag har inkopplade så ser jag de utdelade mapparna i nätverket men jag kan inte komma åt innehållet i dem. Då får jag bara felmeddelande:
\\192.168.xxx.xxx\Namnetpådenutdelademappen är inte tillgänglig. Kanske har du inte behörighet att använda den här resursen. Be serverns administratör om hjälp. Det finns inte tillräckligt med utrymme på servern för att utföra detta kommando.
Hur löser jag detta problem?
I och med att jag kommer åt mapparna som är utdelade på den interna disken så är det ju inte felkonfigurerat nätverk. Det måste vara något med USB-diskarnas rättigheter/behörigheter/ägandeskap som strular (tror jag). Jag har ju haft dem utdelade tidigare och det har fungerat bra.
Jag har provat att ta bort utdelning av mapparna och lägga till dem, pluggat ur och i USB-diskarna utan framgång i utdelningen.
Har försökt hitta lösning på nätet men just detta problem har jag inte hittat nån hjälp till.
Tack på förhand
/S