Torchlight - Tråden

Permalänk
Medlem

Du måste haft lite otur där, jag har faktiskt inte haft en enda krash med Torchlight trots att jag spelat en hel del.

Jag älskar spelet, och flexibiliteten att man kan spela hur som helst med alla klasserna. T.ex. gjorde jag en dual-wield ranged wand Destroyer, och provade även en Summoner/Melee Alchemist (Melee Alch är svårt). Spells är också väldigt smutt ide, som tillför cross-class abilities. Det finns en del sunkspells men många riktigt bra. T.ex. en vältimad Frost är guld för alla som kör ranged.

Min passiva Alchemist summoner/melee var skoj som fan, väldigt aktivt spelande trots att jag inte dödade mobs själv för det mesta. Tyvärr så dog han på lvl 21 (kör Very Hard Hardcore). Jag hade mina egna summons+spell summons och heal all (både på pet/själv). Sprang runt och lät mina mobs härja och slog lite ibland med 1h svärd+sköld. Hade finfin gear med massor av +% pet&minion armor/health/damage/speed. Tyvärr gjorde det att jag själv var lite klen vilket jag fick smaka på till slut.

Permalänk
Medlem

Ni kan ju kopiera sparfilerna, logga in i spelet och enchanta, blire bra, stäng ner, kopera "nya" sparfilen, går det snett, ta bort sparfilen och llägg in den gamla. Tar tid men grejjerna går inte sönder

Själv avinstallerade jag spelet för att det var så beroendeframkallande.
Tycker inte ranged funkade nå vidare tbh, var för inzoomat för att kunna stå på avstånd och skjuta nå bra.

Permalänk
Medlem

Hello

Har nyss börjat med Torchlight och undrar finns det nån rolig Dual Wielder build till Devastator som rekomenderas?

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Entusiast

Inte spelat som Devastator, men prova en Dual Wield Alchemist. Det fungerar väldigt bra

Maxa defensive / Magic shield och sen bomba på med skada skills.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
Hello

Har nyss börjat med Torchlight och undrar finns det nån rolig Dual Wielder build till Devastator som rekomenderas?

Här finns en guide som kan vara en startpunkt för ideer;
http://forums.runicgames.com/viewtopic.php?f=18&t=8383

Jag själv tittade på en summoner-guide av en annan på det forumet och testade den på VHHC och tyckte inte alls om den, utan tänker göra en ny summoner i den stil som jag själv började med förut (tyvärr lyckades jag dö men det var lite innan jag lärt mig vad jag måste se upp för).

Vad jag menar är att titta litegrann på vad andra gjort och låna lite ideer, men anpassa den efter eget tycke och spelstil.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Här finns en guide som kan vara en startpunkt för ideer;
http://forums.runicgames.com/viewtopic.php?f=18&t=8383

Jag själv tittade på en summoner-guide av en annan på det forumet och testade den på VHHC och tyckte inte alls om den, utan tänker göra en ny summoner i den stil som jag själv började med förut (tyvärr lyckades jag dö men det var lite innan jag lärt mig vad jag måste se upp för).

Vad jag menar är att titta litegrann på vad andra gjort och låna lite ideer, men anpassa den efter eget tycke och spelstil.

Ska göra det
Använder lite utav den där som grund sen blir det lite ändringar.
lånar några ideer hit och ditt vill hålla det så enkelt som möjligt men ändå effectivt:)

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

tyckte det var jävligt kasst att alla har typ samma spells, orkade inte köra det efter att jag klarade mainquest.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lakej
tyckte det var jävligt kasst att alla har typ samma spells, orkade inte köra det efter att jag klarade mainquest.

Hur menar du? Det är ju brilliant att alla har tillgång till en gemensam pool med Spells och 4 slots att använda för dem. Det borde vara standard i alla såna här spel i framtiden.

Sen har alla karaktärerna lite olika skills och egenskaper, men går att spela på helt olika sätt tack vare att de inte är låsta till t.ex. enbart caster-skillträd för Alchemisten t.ex. Jag älskar att man kan vara en Alchemist som kör Melee/Summons t.ex. och inte bara Fire/Frost/Arcane-caster.

Permalänk
Medlem

började spela det här på steam igår, kul ere me njag fattar inte hur det bara kan vara 400 mb stort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jsf
började spela det här på steam igår, kul ere me njag fattar inte hur det bara kan vara 400 mb stort

För mig stog det att spelet var runt 800Mb innan jag laddade ner det från steam.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

kollade mappen nu, den är 532 MB stor.

Permalänk
Medlem

Den var något större vid release, då zipfilen med speldata inte var komprimerad och var runt 600MB istället för som idag drygt 300MB. Det ändrades vid en patch.

Permalänk
Medlem

Gjorde en ny gubbe på Very Hard visst är det väll så att det är bättre drops i Very Hard?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nej, dropsen är samma på VH, bara det att det är svårare.

Jag började med en Destroyer på VHHC nu, får se hur det går. Inte kört den klassen på ett tag. Märkte att en poäng på Titan Stomp är guld värd för kontroll och överlevnad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej, dropsen är samma på VH, bara det att det är svårare.

Jag började med en Destroyer på VHHC nu, får se hur det går. Inte kört den klassen på ett tag. Märkte att en poäng på Titan Stomp är guld värd för kontroll och överlevnad.

http://img18.imageshack.us/img18/2065/tlstomp.th.jpg

Okej tycker dock att man fått mycket mera guld och en aning mer magiska items än jag fick under ''Hard'' tänkte om det var som i Mythos då man fick mer saker och guld på svårare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag ska inte säga att jag är helt säker på hur det är.

Permalänk
Medlem

Hur skall man gå till väga för att lägga till en Mod om man har Steam versionen?
Har hittat Mod mappen som låg dold men när jag unzipar en mod direkt till Mod mappen och skall starta så kommer det up en röd varnings text i spelet och så klickar man på continue för att spela men inget har förändrats bah trött man blir..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Den röda varningstexten är bara för att tala om att karaktären sist sparades med andra mods eller utan och att eftersom mods kan ändra på det mesta är det inte garanterat att allting fungerar (dvs en dålig mod). Men om du bara kör och sen sparar spelet automatiskt så kommer texten att försvinna till nästa gång.

Däremot är det konstigt att modden inte fungerade. De ska in i "Runic Games\Mods" under Appdata, enklaste sättet att hitta dit är att ta Kör/Run (Win+R) -> och skriva "%appdata%" utan citattecken och sen ta Ok. Sen kan man bara browsa ner i Runic Games\Mods. Om du lagt in den där bör det funka. Kolla beskrivningen på modden om det står något speciellt där.

Det finns ett program som browsar alla mods, laddar ner de man markerar och installerar dem automatiskt. Det heter Torchleech, finns på länken nedan. Dock så finns det många ointressanta mods, det gäller att veta vad man vill ha.
http://torchleech.runicgamesfansite.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Den röda varningstexten är bara för att tala om att karaktären sist sparades med andra mods eller utan och att eftersom mods kan ändra på det mesta är det inte garanterat att allting fungerar (dvs en dålig mod). Men om du bara kör och sen sparar spelet automatiskt så kommer texten att försvinna till nästa gång.

Däremot är det konstigt att modden inte fungerade. De ska in i "Runic Games\Mods" under Appdata, enklaste sättet att hitta dit är att ta Kör/Run (Win+R) -> och skriva "%appdata%" utan citattecken och sen ta Ok. Sen kan man bara browsa ner i Runic Games\Mods. Om du lagt in den där bör det funka. Kolla beskrivningen på modden om det står något speciellt där.

Det finns ett program som browsar alla mods, laddar ner de man markerar och installerar dem automatiskt. Det heter Torchleech, finns på länken nedan. Dock så finns det många ointressanta mods, det gäller att veta vad man vill ha.
http://torchleech.runicgamesfansite.com

Haha va i helvete jag chansade och göra om allt precis som igår,och nu funkade det av nån konstig anledning den ända skillnaden var att jag nu stängde ner Mod mappen,förut var den öppen på skrivbordet tyckte det inte skulle ha nån störe betydelse.

Tackar för svaret och hjälpen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej! Ni har väl inte missat 'Torchleech'? Ni som har missat det så är det en applikation som gör det LÖJLIGT enkelt att ladda ner och installera mods till just torchlight(hmm..) Ni behöver inte göra nånting alls.. bara browsa och klicka er fram En applikation talar mer än 1000 ord. Så här har ni! bara att unrara och köra, ingen installation behövs! Gör spelet 1000x roligare!

nerladdningslänk finns i följande tråd.

http://forums.runicgames.com/viewtopic.php?f=20&t=5875

Visa signatur

Hyvää Joulua!

Permalänk
Medlem

Hello

Jag är sugen på att göra en ny gubbe har just nu en lvl 70+ Destroyer
Men skulle vilja göra en Alchemist och jag undrar vilken build rekomenderas till den?

Är lite förvirrad villa gärna ha någon riktlinje att gå efter sen kan man mixtra och ha sig.

----
För övrigt som Destroyer kan jag rekommendera dessa mods!

1.MoreMaps- Nya bannor på 20-?? Portal kartorna man kan köpa.

2.PotionSTACKSIZE-Du kan stacka dina potions upp till 200 på 1 slot gäller Id/portal s crolls med

3.Destroyerskillsduration-Dina Destoyer skills håller i sig 300sekunder/Fast då har du 300sekunder cooldown time!

4.Niceenchanter-dina enchants ''Wipear'' inte men du kan få misslyckade enchants

5.RespecMod-Ställer om dina skill points .

6.Tier 3 Ancient Items-lägger till 1000Nya items fast i Tier 3 som heter Ancient items,Dom starkaste vapnen utan moden är ''tier2'' och heter ''Epic''
----
Man kanske kan tycka att vissa saker är fusk men spelet slutar skala efter din level runt,level 50(Monstren blir starkare men dina item blir inte det). så därför är många av dessa mods nödvändiga för att inte bli ''1hit K.O.''

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej igen! Jag kan även tipsa om en sak till! Nämligen den här finurliga applikationen. Med den kan ni med döda HC gubbar trolla tillbaka dom till liv igen.. Eller ni som har en karaktär fast ni känner att ni valde fel svårighetsgrad men vill inte börja om, då kan ni byta svårighetsgrad med detta utan att flaggas som fuskare i spelet!

http://forums.runicgames.com/viewtopic.php?f=6&t=4763

Visa signatur

Hyvää Joulua!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moddg33k
Hej igen! Jag kan även tipsa om en sak till! Nämligen den här finurliga applikationen. Med den kan ni med döda HC gubbar trolla tillbaka dom till liv igen.. Eller ni som har en karaktär fast ni känner att ni valde fel svårighetsgrad men vill inte börja om, då kan ni byta svårighetsgrad med detta utan att flaggas som fuskare i spelet!

http://forums.runicgames.com/viewtopic.php?f=6&t=4763

Man kan redan återuppliva döda HC!
När du skapar gubben så väljer du att den inte ska vara HC och vips så återupplivas den varje gång du dör

Nej men seriöst, spelar man hardcore så vill man att det ska vara hardcore också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drew_
Man kan redan återuppliva döda HC!
När du skapar gubben så väljer du att den inte ska vara HC och vips så återupplivas den varje gång du dör

Nej men seriöst, spelar man hardcore så vill man att det ska vara hardcore också

Ja. Det tycker jag med. MEN läser du hans tråd så var ju huvudsaken med att återuppliva hc-gubbar att kunna få tillbaka alla eventuella items man inte ville förlora.. Inte för att fortsätta spela. Och nej, man kan inte återuppliva döda HC med något annat än med den här applikationen.

Visa signatur

Hyvää Joulua!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja. Det tycker jag med. MEN läser du hans tråd så var ju huvudsaken med att återuppliva hc-gubbar att kunna få tillbaka alla eventuella items man inte ville förlora.. Inte för att fortsätta spela. Och nej, man kan inte återuppliva döda HC med något annat än med den här applikationen.

Nu utgick jag dock bara från vad du hade skrivit och jag vet att en hc inte går att återuppliva, jag ville bara påpeka att det var samma sak som att skapa en softcore-gubbe

Permalänk
Medlem

Tycker spelet är väldigt bra optimerat. Kör 1920x1080 och allt på fullt (förutom möjligtivs antialiasing) på ett 8600GT-M (512MB). Trodde min laptop hade gått på sista sucken men tydligen inte.

Köpte mitt på dealen runt nyår. Vad var det? 2-3 pund? Hur värt som helst iallafall, dock har jag inte spelat jättemycket än.

Permalänk
Medlem
Citat:

Nu utgick jag dock bara från vad du hade skrivit och jag vet att en hc inte går att återuppliva, jag ville bara påpeka att det var samma sak som att skapa en softcore-gubbe

Då kunde du väl fortsatt och klickat dig in i tråden där programmets skapare sitter och läser och framfört din klagan där, eller? Jag skiter fullständigt i vad folk gör med programmet. Förlåt så väldigt mycket för att jag tog mig tid till att tipsa er om ett program. Jag är jätteledsen, verkligen.. Jättemycket..

Visa signatur

Hyvää Joulua!

Permalänk
Medlem
Citat:

Då kunde du väl fortsatt och klickat dig in i tråden där programmets skapare sitter och läser och framfört din klagan där, eller? Jag skiter fullständigt i vad folk gör med programmet. Förlåt så väldigt mycket för att jag tog mig tid till att tipsa er om ett program. Jag är jätteledsen, verkligen.. Jättemycket..

Tydligen var detta väldigt känsligt för dig, det var inte meningen som något personligt påhopp och om du tog det så så ber jag om ursäkt

Permalänk
Entusiast

vad förvånad jag blev när jag installerade detta igen efter omformation och utan att spela på flera månader att mina gamla karaktärer och inställningar fanns kvar genom steam cloud. hade helt glömt bort den funktionen.

positivt överaskad och hoppas många fler spel kommer ha stöd för detta, för min del är det dags att fortsätta hardcore, alchemist #2 på hard

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Tydligen var detta väldigt känsligt för dig, det var inte meningen som något personligt påhopp och om du tog det så så ber jag om ursäkt

Hm, ödmjukhet på Internet? Nåt är fel. Du borde svära mer och hata! Du är ju trots allt skyddad bakom en dator!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB