Permalänk
Medlem

Var ser du det? >_>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlienCobra
Vad tror ni om den här skärmen. Verkar den bra eller?

http://mikrodatorn.idg.se/2.1030/1.279966/23-tummare-som-hang...

http://www.misco.se/Product/Product.aspx?P_ItemId=661017&hbx_...

Verkar vara dålig på färgåtergivning (där Benq V2410 ska vara bra) källa dock är den snabb för spel enligt dina källor. Benq V2410 är för övrigt också specificerad 2 ms grå till grå.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akka
v2410 har iaf lite mindre pixelstorlek, 0,265mm mot 0,276mm (v2400)

Intressant när de ska ha samma storlek, och samma upplösning? Dvs pixelstorleken kan bara vara samma, och en av de två har fel uppgifter.

Visa signatur

- MSI 550 Tomahawk - Ryzen 7 3700 X - 32 GB - (GTX280) - Corsair 850W - LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fras
Var ser du det? >_>

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henrik21
Intressant när de ska ha samma storlek, och samma upplösning? Dvs pixelstorleken kan bara vara samma, och en av de två har fel uppgifter.

Såg det på inet. http://www.inet.se/artikel/2203091/benq-tft-24-v2410-led och http://www.inet.se/artikel/2203082/benq-tft-24-v2400-eco-led

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

Samma upplösning, samma AR, samma diagonal. Det går bara inte att ha olika Pixelpitch på de där två. Någon av dessa har fel spec hos inet, och jag lutar åt att det är den med .265.

Visa signatur

- MSI 550 Tomahawk - Ryzen 7 3700 X - 32 GB - (GTX280) - Corsair 850W - LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem
Citat:

Samma upplösning, samma AR, samma diagonal. Det går bara inte att ha olika Pixelpitch på de där två. Någon av dessa har fel spec hos inet, och jag lutar åt att det är den med .265.

Eller så är en av dom egentligen 23,6 tum och en av dom 24 tum?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Eller så är en av dom egentligen 23,6 tum och en av dom 24 tum?

Men då borde inte båda stå som 24" på Prisjakt t.ex.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad är HDCP i dessa sammanhang förresten? Såg att g2420hdbl hade det.

Edit: Enligt denna forumtråd så hade den inte det. Så... vad gör det?

Han nämner även AMA, vad är det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Och detta är du helt 100% säker på?

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad är HDCP i dessa sammanhang förresten? Såg att g2420hdbl hade det.

Edit: Enligt denna forumtråd så hade den inte det. Så... vad gör det?

Han nämner även AMA, vad är det?

Enligt Benqs hemsida så har HDBL-varianten HDCP.

Permalänk
Medlem

Knappa in TFT-Skärmar 24" i Prisjakt och se sen vad det står på "Bildstorlek" *visslar*

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk
Medlem

Inte för att jag vet mycket om benQ i övrigt, men de tycks skriva 23.6" på sina 16:9-modeller som är så.
Iallafall... tror fortfarande v2400/10 är exakt samma förutom färgen, v2410 finns inte ens på benqs sida.

Citat:

Enligt Benqs hemsida så har HDBL-varianten HDCP.

Ah, ser det nu. Men vad är det?

Edit:
Här stod det lite om AMA... verkar ha något med responstiden att göra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Iallafall... tror fortfarande v2400/10 är exakt samma förutom färgen, v2410 finns inte ens på benqs sida.

Jorå den finns. Men dom står lite för sig själva under "LED Monitors"

http://benq.se/products/LCD/index.cfm/tid/58

Permalänk
Medlem

Heh, kollade inte så noga. Bara v2400 fanns för ~en vecka sedan : P

Permalänk
Medlem

LED skärm.... hah...

LCD

Permalänk
Medlem

Det är iallafall en underkategori av LCD monitors. : P

Och v2400/10 var identiska sånär som på färgen enligt benQs sida.

Permalänk
Medlem
Citat:

Tror att dom avrundar uppåt, min samsung t220(22") var iaf 10mm mindre diagonalt än en kompis Viewsonic(22") skräm.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Citruz
Dunno, men jag fattar inte riktigt vad den ska vara bra för eller vad den egentligen är till för. Är det en askkopp månntro?

2000-talets motsvarighet till silverskeden

Permalänk

Tänkte låna tråden bara om det är ok!
Har en budget på max 2500 kr och vill ha en sån bra skärm som möjligt!
Någon som har några tips?
Jag kan verkligen ingenting om skärmar och läsningen i tråden gör mig bara mer förvirrad

Tack för all hjälp iaf!

Visa signatur

"Very nice looking case - wife said she'll divorce me if I buy another case. I'm gonna miss her.” -Mackowitz

Gigabyte P55A-UD4 || Intel Core i5 750 @ stock || 4 Gb Corsair DDR3 || Lian Li Lancool PC - K62 || 960 Gb HDD (320 + 640) || Corsair 650 W || XFX Radeon 6870 @ stock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av korsnas11
Tänkte låna tråden bara om det är ok!
Har en budget på max 2500 kr och vill ha en sån bra skärm som möjligt!
Någon som har några tips?
Jag kan verkligen ingenting om skärmar och läsningen i tråden gör mig bara mer förvirrad

Tack för all hjälp iaf!

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Dell 2209wa

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Dell 2209wa

Sådana verkar rätt trevliga (vi har dem i skolan)
Dock så tyckte jag nästan att det var lite dålig upplösning + ganska liten
Responstiden var också ganska hög...
Värt att notera är att jag mestadels ska ha skärmen till spelande!
Och en sak jag absolut vill göra är att kunna se in i mörken på cs 1.6 på banan de_dust2, för det gör jag inte nu!

Visa signatur

"Very nice looking case - wife said she'll divorce me if I buy another case. I'm gonna miss her.” -Mackowitz

Gigabyte P55A-UD4 || Intel Core i5 750 @ stock || 4 Gb Corsair DDR3 || Lian Li Lancool PC - K62 || 960 Gb HDD (320 + 640) || Corsair 650 W || XFX Radeon 6870 @ stock

Permalänk
Medlem
Citat:

Sådana verkar rätt trevliga (vi har dem i skolan)
Dock så tyckte jag nästan att det var lite dålig upplösning + ganska liten
Responstiden var också ganska hög...
Värt att notera är att jag mestadels ska ha skärmen till spelande!
Och en sak jag absolut vill göra är att kunna se in i mörken på cs 1.6 på banan de_dust2, för det gör jag inte nu!

Helt otroligt att man kan tro att responstiden fortfarande säger något.

Jag är osäker på ifall det är rise and fall eller ifall det är gtg på den, är det rise and fall är den 2ms gtg! Den har lägre inputlagg än många av "spelskärmarna" där ute. Och jag tvivlar på att det är sådana du har i skolan, tror det är P2210 eller vad de heter för kul, sådana har vi i skolan iaf http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=441875

Den lämpar sig bättre till spel än 95% av tftskärmarna ute idag. Lågt inputlag, låg responstid och klarar 75hz via DVI.

Permalänk
Citat:

Det är iallafall en underkategori av LCD monitors. : P

Kanske för att det är en LCD? Vi snackar en LCD-skärm som är bakgrundsbelyst av led's, inte en "riktig" LED-skärm.

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

Kanske var därför jag sade att det var så?

Permalänk
Citat:

Helt otroligt att man kan tro att responstiden fortfarande säger något.

Jag är osäker på ifall det är rise and fall eller ifall det är gtg på den, är det rise and fall är den 2ms gtg! Den har lägre inputlagg än många av "spelskärmarna" där ute. Och jag tvivlar på att det är sådana du har i skolan, tror det är P2210 eller vad de heter för kul, sådana har vi i skolan iaf http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=441875

Den lämpar sig bättre till spel än 95% av tftskärmarna ute idag. Lågt inputlag, låg responstid och klarar 75hz via DVI.

Som tidigare sagt så har jag ingen koll alls på skärmar!
Men jag skulle helst vilja ha en skärm med bättre upplösning och större överhuvudtaget (24 tum)

Eller är det dumt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Calle2003
Skriv gärna lite om skärmen nu när du har testat den, hänger den med i spel bra? betraktnings vinkeln ? osv...

Permalänk
Medlem
Citat:

Som tidigare sagt så har jag ingen koll alls på skärmar!
Men jag skulle helst vilja ha en skärm med bättre upplösning och större överhuvudtaget (24 tum)

Eller är det dumt?

Nej, det är inte onödigt, det är vettigt. Kolla på BenQ

Permalänk
Citat:

Nej, det är inte onödigt, det är vettigt. Kolla på BenQ

Har funderat på dem!
Ska nog kolla lite extra på dem!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paraflax
Calle2003
Skriv gärna lite om skärmen nu när du har testat den, hänger den med i spel bra? betraktnings vinkeln ? osv...

Jag har bara ägt den en timme men det jag kan säga redan nu är att sRGB läget var bäst, alltså läget som är bäst lämpad för publicering. Jag har ju inte världens bästa speldator, men på min förra skärm fick jag ställa Vertical Sync för att det inte skulle flimmra den var specad till 8 ms, Benq V2410 ska klara 2 ms GtG. Drog igång lite Unreal Tournament III utan Vertical Sync och märkte inte av något flimmer

Jag ska testa Crysis lite senare, det spelet flimmrade kopiöst mycket med min gamla skärm och Vertical Sync försämrar dessutom prestandan mycket mer än man tror!

Den fungerar tillfredsställande i snäva vinklar (Stargate SG-1 )

Nu ska jag käka lite, inte ätit sedan frukost
Testar Crysis lite senare och återkommer med bilder och subjektiva omdömen

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle2003
Nu ska jag käka lite, inte ätit sedan frukost
Testar Crysis lite senare och återkommer med bilder och subjektiva omdömen [/B]

Det vore schysst!

Är framen (alltså det svarta runt bilden) blanksvart eller mattsvart?

Hur känns byggkvaliteten?

Har den snygg finnish?