Permalänk
Medlem

räcker grafikkortet?

Hej, letar efter ny laptop och gillar förhållandet mellan pris, prestanda och design på denna Samsung.

Min fråga till forumets alla experter är, räcker datorns grafikkort, ATI Radeon HD4330, för sådant som att titta på HD-filmer med 42 tums lcd tv som skärm, redigera kortare HD-filmer, o dyl? Ska inte spela några tunga spel.

Andra åsikter om datorn i fråga är också välkomna. Enda riktigt negativa jag läst om den på nätet är att den tydligen har lite ålderdomlig WLAN. 802.11b. Men på Onoff står det som 802.11 bg/n, så vet inte riktigt vad jag ska tro om den. Det är ju inte som att säljarna i butiken har någon koll, och själv är jag verkligen ingen expert... Vet inte ens om det spelar någon större roll

Jag funderar även på denna Toshiba. Synpunkter på den?

Tack på förhand!

Permalänk

Ajo grafikkortet lär klara av det du söker efter att få kunna göra med det.
Men du får vara beredd på att bilden kan vara lite wierd ibland ;<
Bilden brukar inte vara lika fin på intrigerade.
Men who knows? ATi kanske har förbättrat sig gämfört med nvidia:s intrigerade kort!

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av acke5
Men du får vara beredd på att bilden kan vara lite wierd ibland ;<
Bilden brukar inte vara lika fin på intrigerade.
Men who knows? ATi kanske har förbättrat sig gämfört med nvidia:s intrigerade kort!

Vad snackar du för skit? Bilden är precis lika"fin" på integrerade kort, ingen skillnad alls. Ati:s har inte heller sämre bildkvalitet än nVidia. Ser man tillbaka i tiden så har det snarare varit tvärtom vid flera tillfällen. Idag är det ingen skillnad iaf.

Vad gäller de datorer du tittar på så räcker Samsungen gott och väl. Finns inget som motiverar de 2k extra för Toshiban. Vad gäller wlan så verkar modellerna i serien ha utrustats med 3 olika kort. 2 av dessa stödjer iaf n-draft. Så jag skulle nog lita på onoffs spec i det här fallet.

Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)

Permalänk

Köpte samsung r522 igår. Måste bara säga att den är väldigt fin, har inte hunnit testa prestandan aå mycket. Men jag köpte den mest för att få bra c2d proccessor och ett diskret grafikkkort. Men speccielt utseendet.

Har provat 720p filmer vilket funkar väldigt bra, inget lagg alls. Har inget 1080p material att testa med dock.

Det enda negativa är att skärmen har dåligbetraktigsvinkel, men om man sitter framför den, är den perfekt.

PS
denna är en nyare modell på onoff en alla reviews, denna har blåtand mm. Och såklart det nyare Realtek RTL8192E trådlös LAN 802.11n PCI-E NIC

Permalänk
Medlem

Tack för kommentarerna! Då blir det en Samsung