S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat

Permalänk
Medlem

Jag har vunnit stalker CoP för ganska länge sen. Men jag undrar hur man gör på det här moonlight fighters som man ska hjälpa (kommer inte ihåg vad uppdraget heter då jag inte har min dator ihopbyggt än) Men iaf hur får man dom där typ chefarna eller vad det är att tro att dom inte är dumma och så?

Var säkert flera månader sedan jag spelade det, men med nya datorn ska jag köra det ännu mera

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Skrivet av Bean:

klart som fan de har med skills att göra med skit vapen, bara man lär sej, och har en känsla för det..men det är ju inte speciellt det man strävar efter..

På vilket sätt handlar det om skills?
På vilket sätt kan man sikta bättre än att man placerar siktet EXAKT mitt i målet?
Man kan inte göra så mycket met än att man siktar PRECIS mitt på målet, resten är upp till datorn att avgöra vart kulan kommer ta vägen, eller hur.
Måste man kanske kunna förutspå vart datorn tänker placera kulorna så man justerar efter det eller? t.ex. man siktar 2m till väsnter eftersom man på något magiskt sätt förutspår vad datorn tänker och vart den har tänkt placera kulan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

På vilket sätt handlar det om skills?
På vilket sätt kan man sikta bättre än att man placerar siktet EXAKT mitt i målet?
Man kan inte göra så mycket met än att man siktar PRECIS mitt på målet, resten är upp till datorn att avgöra vart kulan kommer ta vägen, eller hur.
Måste man kanske kunna förutspå vart datorn tänker placera kulorna så man justerar efter det eller? t.ex. man siktar 2m till väsnter eftersom man på något magiskt sätt förutspår vad datorn tänker och vart den har tänkt placera kulan?

Du får helt enkelt anpassa din spelstil till vapnens precision. Det handlar om gamla rostiga vapen, som inte tilldelas någon överdriven vapenvård och används i lera, ur och skur. Du får gå närmare målet till en början, köra lite spray n' pray eller se till att fort som satan få uppgraderingar, efter några såna går vapnen hur rakt som helst, även under väldigt snabb eldgivning. Så ja, det handlar om skickligheten att anpassa sig till situationen och det materiell som finns att tillgå. Du får upp känsla för det efter ett tag, spela och var inte så grinig, spelet har en atmosfär som är svårslagen, hade man fått supervapen från början hade det inte varit någon som helst charm med att få jobba sig uppåt i kvalitét.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choffe:

Du får helt enkelt anpassa din spelstil till vapnens precision. Det handlar om gamla rostiga vapen, som inte tilldelas någon överdriven vapenvård och används i lera, ur och skur. Du får gå närmare målet till en början, köra lite spray n' pray eller se till att fort som satan få uppgraderingar, efter några såna går vapnen hur rakt som helst, även under väldigt snabb eldgivning. Så ja, det handlar om skickligheten att anpassa sig till situationen och det materiell som finns att tillgå. Du får upp känsla för det efter ett tag, spela och var inte så grinig, spelet har en atmosfär som är svårslagen, hade man fått supervapen från början hade det inte varit någon som helst charm med att få jobba sig uppåt i kvalitét.

Tack kunde sagt det bättre...

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Skrivet av Choffe:

Du får helt enkelt anpassa din spelstil till vapnens precision. Det handlar om gamla rostiga vapen, som inte tilldelas någon överdriven vapenvård och används i lera, ur och skur. Du får gå närmare målet till en början, köra lite spray n' pray eller se till att fort som satan få uppgraderingar, efter några såna går vapnen hur rakt som helst, även under väldigt snabb eldgivning. Så ja, det handlar om skickligheten att anpassa sig till situationen och det materiell som finns att tillgå. Du får upp känsla för det efter ett tag, spela och var inte så grinig, spelet har en atmosfär som är svårslagen, hade man fått supervapen från början hade det inte varit någon som helst charm med att få jobba sig uppåt i kvalitét.

Jag älskar spelet, bara så att du vet.
Men det finns accuracy uppgraderingar till väldigt få vapen, och när det finns en accuracy uppgradering så förbättrar den precisionen lite men det är allt, det finns bara en enda sån accuracy uppgradering..
Fast det är klart.. det kanske kommer fler uppgraderingar längre fram i spelet, men jag har spelat spelet ganska länge nu..

Permalänk
Medlem

Det kommer många fler! Det man får göra är att ge sig ut på jakt efter verktygen till teknikerna, du får betydligt fler än en. De flesta vapen går att få upp till en pricksäkerhet som kommer göra dig mer än nöjd, för alla avstånd. Rent precisionsmässigt hade jag inga som helst behov av prickskyttevapen i slutet, automatkarbin med tillhörande kikarsikte funkar mer än tillräckligt bra.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Skrivet av Choffe:

Det kommer många fler! Det man får göra är att ge sig ut på jakt efter verktygen till teknikerna, du får betydligt fler än en. De flesta vapen går att få upp till en pricksäkerhet som kommer göra dig mer än nöjd, för alla avstånd. Rent precisionsmässigt hade jag inga som helst behov av prickskyttevapen i slutet, automatkarbin med tillhörande kikarsikte funkar mer än tillräckligt bra.

Problemet är att man inte får veta var man ska leta efter verktygen, inte ens på ett ungefär, så att leta efter verktyg är som att hitta en nål i en höstack.

Permalänk
Medlem

Helt klart, men finns diverse walkthroughs som löser det problemet när man tröttnar på att leta!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk

Tydligen så har mitt spel buggat "fast" när jag ska leta efter artifacts åt Beard, han sa ju att jag har 2 dagar på mig att hitta den speciella artifakten, det har nu gått hur många dagar som helst och han säger fortfarande det här när jag snackar med honom: "hows my order coming along? remember, the faster the stalker, the more he makes.."
Så jag kan inte leta efter andra artifakts till honom eftersom han väntar hela tiden på den specifika artefakten, jag går miste om en massa pengar..
Nån annan som har haft samma bugg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Tydligen så har mitt spel buggat "fast" när jag ska leta efter artifacts åt Beard, han sa ju att jag har 2 dagar på mig att hitta den speciella artifakten, det har nu gått hur många dagar som helst och han säger fortfarande det här när jag snackar med honom: "hows my order coming along? remember, the faster the stalker, the more he makes.."
Så jag kan inte leta efter andra artifakts till honom eftersom han väntar hela tiden på den specifika artefakten, jag går miste om en massa pengar..
Nån annan som har haft samma bugg?

bugg? de där e ingen bugg, ett gott råd är att först hitta massa artefakter sen gå till beard och se vad han vill ha, men acceptera inte nått från han...

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Skrivet av Bean:

bugg? de där e ingen bugg, ett gott råd är att först hitta massa artefakter sen gå till beard och se vad han vill ha, men acceptera inte nått från han...

Hm okej..
Vad menar du med att inte acceptera nåt från honom?
Menar du att när han listar upp artifakterna som han vill ha, och om jag råkar ha en sån artifakt som han söker efter så ska jag inte klicka på den specifika artifakten, t.ex: "i will get firefly to you" ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Hm okej..
Vad menar du med att inte acceptera nåt från honom?
Menar du att när han listar upp artifakterna som han vill ha, och om jag råkar ha en sån artifakt som han söker efter så ska jag inte klicka på den specifika artifakten, t.ex: "i will get firefly to you" ?

aaa precis så om du har tex shell...

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk

Okej tack.

Permalänk
Medlem

Du kan förbättra träffbilden genom att uppgradera ditt vapen och se till att det är i toppskick - men inte mer...(utan modd dvs)

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Skrivet av Bean:

men acceptera inte nått från han...

Skrivet av Bean:

aaa precis så om du har tex shell...

Förresten, varför?
Jag testade och jag ser ingen anledning till att göra så.
Tvärtom faktiskt, han säljer de dyrare om man klickar "i can sell you a [namnet]"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Förresten, varför?
Jag testade och jag ser ingen anledning till att göra så.
Tvärtom faktiskt, han säljer de dyrare om man klickar "i can sell you a [namnet]"

Tror inte du fatta vad jag menar, klart man får mer pengar med dom artefakter han vill ha..

Aaja gör så bara för att slippa vara bunden till bears i mission PDA, tycker det är störande..så därför hittar jag så många jag kan och ibland åker tillbaka och säljer det han vill ha..och andra artefakter han inte egentligen villa ha för en bra summa..smak sak..

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk

Ok.

Vad fasiken betyder psy? eller "psy protection".
Har det nåt att göra med emissioner..?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Ok.

Vad fasiken betyder psy? eller "psy protection".
Har det nåt att göra med emissioner..?

Psy är elektriska fält, brukar finnas där det är mycket el tex El verk mm .. När emissioner på börjas så ska du gömma dej i grottor eller inomhus..eller så finns det en ny sak i COP finns bara i COP, en grej du kan hitta i fältet så som tex när en emissioner börjar kan du ta den grejjen så svimmar du av under hela emissioner och vaknar upp så är emission över.. kommer inte ihåg vad den heter dock..

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk

Okej.

Är det nån som har uppgraderat en exoskeleton dräkt så att man kan springa med den dräkten? det heter typ "servomotor boosters".
Varken Nitro (mekanikern i Jupiter) eller vetenskapsmännen i bunkern i jupiter kan göra den uppgraderingen, så hur fasiken kan jag göra den..
Det är skandal om man inte kan springa alls..

Permalänk
Medlem

Du måste ge någon av mekanikerna det sista setet med verktyg, och de kan du bara få tag på i Pripyat om jag minns rätt.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk

Jag har gett alla 3 kits till Nitro, men tydligen så kan han inte göra den uppgraderingen ändå, endast Cardan (mekanikern i Zaton) kan göra den uppgraderingen.
Hittade den infon från nätet..

Permalänk
Medlem

Aha, det var så det var... Då hade jag nog ren tur som gav det till rätt perosn... Du har ingen tidigare sparning att gå tillbaka till?

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk

Det finns tydligen 2 exemplar av varje toolkit, så man kan ge verktygen till båda mekanikerna.
Suck.. det var tillräckligt svårt att hitta 3 kits till Nitro, nu måste jag hitta 3 kits till den andra snubben också..

Permalänk
Medlem

Ingen som vet om dom kommer släppa nått tillägg till COP?

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem

Tänkte skriva här istället för att skapa ny tråd =P

Sitter helt fast i CoP, jag har fyra missions kvar, har inte kommit till pripyat än, och när jag frågar "guiderna" om dom kan gå med till pripyat, så säger dom att jag måste kolla i tunnlarna under jupiter.. Men där kommer jag inte in, eftersom portarna e låsta.

De fyra missionsen som e kvar är: Bring tools Cardan/Nitro
Evacuation location reach location B28
Stingray squad find the source of the charges which hit the two helicopters
Ska även döda en chimera, men den lär inte ge nån direkt fortsättning i spelet, så det blir ju fem missions totalt

Men hur kommer jag vidare? finns inga hintar nånstans.. =(

Visa signatur

QC7

Permalänk

Um.. du ska ju efter ett tag få ett mission där du ska samla ihop ett team med vilken du ska gå och utforska vägen till Pripyat genom tunnlarna, jag minns dock inte när eller hur du kan aktivera det uppdraget.
Kanske fråga snubbar i Jupiter om Pripyat, det fanns en snubbe i vetenskaps bunkern som ville till Pripyat, fast jag tror inte att du kan aktivera uppdraget genom att prata med honom..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Um.. du ska ju efter ett tag få ett mission där du ska samla ihop ett team med vilken du ska gå och utforska vägen till Pripyat genom tunnlarna, jag minns dock inte när eller hur du kan aktivera det uppdraget.
Kanske fråga snubbar i Jupiter om Pripyat, det fanns en snubbe i vetenskaps bunkern som ville till Pripyat, fast jag tror inte att du kan aktivera uppdraget genom att prata med honom..

Det e ju lite frustrerande, men du menar han i bunkern som vill ha två artifakter? kolobok och en annan.
Han fick sina artefakter, och jag skulle sen vänta på att han skulle komma på ett sätt att ta sig till pripyat, men plötsligt satt han inte i bunkern längre, och går inte att hitta nånstans..

Visa signatur

QC7

Permalänk
Skrivet av Foster D:

Det e ju lite frustrerande, men du menar han i bunkern som vill ha två artifakter? kolobok och en annan.
Han fick sina artefakter, och jag skulle sen vänta på att han skulle komma på ett sätt att ta sig till pripyat, men plötsligt satt han inte i bunkern längre, och går inte att hitta nånstans..

Okej.. hm.. jag kan inte minnas att jag gav någon i bunkern några artefakter.. men vilka uppdrag man får (skaffar) varierar från spealre till spelare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Okej.. hm.. jag kan inte minnas att jag gav någon i bunkern några artefakter.. men vilka uppdrag man får (skaffar) varierar från spealre till spelare.

Tror det e löst nu.. Återvände till jupiter, den stora byggnaden i mitten där man hittar en av helikoptrarna, när man gått igenom mer eller mindre hela, och ska ta sig ut intill en lastbil... i det rummet finns det ett slags kontrollrum en trappa upp typ.. en saftblandare (orange snurrande lampa) snurrar där och det finns även ett blått häfte med info man ska snacka med teknikern om

Det va förmodligen inte aktiverat när jag va där sist ang helikoptern, eller så missa jag det bara =P

Visa signatur

QC7

Permalänk

Har också kört fast stenhårt. Ska samla ihop ett team för att dra till Pripyat, men lyckas inte. Har inte lyckats bli vän med några fraktion och jag antar det är det som sätter käppar i hjulet för mig. Alla grejor man kunde ge till respektive ledare har jag sålt/gjort av med långt tidigare i spelet så det går inte att gå tillbaka och lösa det.
Försöker övertala någon att ta sig an Monolith-soldaterna, men alla vägrar.

Är det verkligen helt kört för mig, eller finns det någon sista utväg?

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |