Sista kollen i7 paket för 11,5k

Permalänk
Medlem

Sista kollen i7 paket för 11,5k

Då var det dags att beställa. Kommer dock köpa allt på Misco då det blir billigare med studentrabatt och så.

Kommer som nämnt tidigare i annan tråd att datorn kommer i huvudsak användas till Photoshop, video-redigering och "vanligt datoranvändande". Lite spelande kan det bli ibland och då borde ett 4870 fungera mer än nog? EDIT: Blir ett 4890 vapor-x

Kommer allt detta funka eller har jag glömt några extra kablar eller dyl. som behövs?

Vilken är den bästa placeringen av 140mm fläktarna? En sidan och en i toppen? EDIT: Har fått svar, en i botten och en i toppen!?

Viktigt, kommer både dvd-brännare och minneskortläsare få plats på framsidan på fractial-chassit?

och detta grafikkort:

Sapphire Radeon HD4890 Vapor-x

och moderkort blir detta istället:
ASUS P6T SE

Tacksam för hjälp

Permalänk
Medlem

ska du inte ha 4890 för några kronor mer?

Visa signatur

PhenomII x4 955 3.2Ghz @ 3.8Ghz | Corsair A50 | Lancool PC-K62 | PC HD5770 PCS+ | GA-MA790GPT-UD3H | 6GB DDR3 1333mhz (1x2GB, 1x4GB) | WD Black 640GB | Corsair VX550 | Samsung S223C | Scythe Kaze Master Pro 5.25"

Permalänk
Medlem

Jo , kanske det, verkar ju kunna få samma kort fast 4890 för 100 kr mer. Kan nog vara värt en hundring. Någon som har nåt performance-test mellan dessa kort?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av paffare
Jo , kanske det, verkar ju kunna få samma kort fast 4890 för 100 kr mer. Kan nog vara värt en hundring. Någon som har nåt performance-test mellan dessa kort?

behövs ej, 4890 är mycket bättre och knappt dyrare, så slå till på det istället!

Visa signatur

Life sucks, but in a beautiful kind of way.

Permalänk
Medlem

4890 är betydligt bättre kort, stoppa en 140 i botten och en i taket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av themilkyway
behövs ej, 4890 är mycket bättre och knappt dyrare, så slå till på det istället!

Okej:D Får väl lita på det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xyllian
4890 är betydligt bättre kort, stoppa en 140 i botten och en i taket.

Ok, så det borde ge bäst luftgenomströmming?

Annars nåt som borde ses över?

Permalänk
Inaktiv

Ser bra ut, antar du vet att gene modekortet är ett MATX kort, har samma själv och är mycket nöjd med det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JespSve
Ser bra ut, antar du vet att gene modekortet är ett MATX kort, har samma själv och är mycket nöjd med det.

Är väl att det passar i mindre chassin va(om jag förstod wikipedia rätt)? Kanske inte är det mest optimala att ha i ett fractial-chassi, nåt tips på annat moderkort i samma prisklass, eller ska jag köra på detta?

Permalänk
Citat:

Är väl att det passar i mindre chassin va(om jag förstod wikipedia rätt)? Kanske inte är det mest optimala att ha i ett fractial-chassi, nåt tips på annat moderkort i samma prisklass, eller ska jag köra på detta?

Skulle nog kört på ett ''vanligt'' moderkort i vanlig size så att säga, ett Asus P6T kostar 100kr mer dock.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av themilkyway
Skulle nog kört på ett ''vanligt'' moderkort i vanlig size så att säga, ett Asus P6T kostar 100kr mer dock.

Verkar finnas många olika varianter, men antar att du menar deluxe-versionen som dock är 300 kr dyrare? det varkar vara ett grymt kort?

Permalänk
Citat:

Verkar finnas många olika varianter, men antar att du menar deluxe-versionen som dock är 300 kr dyrare? det varkar vara ett grymt kort?

känner du för att du måste ha deluxe visst, vanliga P6T funkar det med men givetvis är deluxen värre!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu är det "bara" fyra frågor kvar innan köp:

Behövs några extra kablar, adaptrar etc?
Får både kortläsaren och dvd-brännaren plats på framsidan?
Kommer jag sakna några funktioner av deluxe-versionen om jag köper vanliga asus p6t?
Och är det någon idé att ta billigare/dyrare minnen? Är det någon märkbar prestanda-skillnad?

Permalänk
Avstängd

Hej, jo kortläsaren och dvd fåt plats på framsidan, hehe. Jag tycker ditt paket ser bra ut, med deluxe versionen borde man kunna få en högra och stabilare klock, fast detta är knappt märkbart.

Permalänk
Medlem

Så, det är mest aktuellt med deluxe om man ska överclocka?

Permalänk
Medlem

Nu är det enbart Två! frågor kvar innan köp: (sänlla snabbt)

Behövs några extra kablar, adaptrar etc?
Och är det någon idé att ta billigare/dyrare minnen? Är det någon märkbar prestanda-skillnad?

Permalänk

När jag häromdan beställde min dator från inet så valde jag först 1600mhz minnen, men då sa killarna på inet att dom minnena väldigt ofta strular och rekommenderade 1333mhz minnen vilket jag till slut valde.

Någon mer insatt här kan säkert ge en bättre insyn.