Härlig tutch mobil med många applikationer!

Permalänk
Medlem

Härlig tutch mobil med många applikationer!

Jag försöker hitta en touch mobil som det finns många applikationer som man kan ladda hem till den.
Mina krav är att den ska ha touch, inbyggd radio och lång batteritid.
Ett + är också att den har GPS men det är inte nödvändigt.
Jag har kollat på dessa mobiler:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=444821,448998,447067

Tack för all hjälp!

Visa signatur

Suup

Permalänk
Medlem

Imo köp ett Samsung Omnia HD Från blocket finns folk som skaffar helt nya med garanti för 4k.

Klassar ut alla mobiler idag .

Av dem 3 så hade jag tagit samsungen utan tvekan.

Crystalen vill du inte ha tro mig , tappar du den en gång så är det hejdå för den.

SE är som alltid skit telefoner

Vill du ha många applikationer?

Kör på en htc ..
Själv har man en HTC TOUCH DIAMOND och testar nya roms varje dag finns sjukt mycket program ..

Permalänk

Jag är ledsen, men jag är faktiskt inte bekant med ordet "tutch". Syftar du på "touch"? Eller skämtar du?

Visa signatur

FX-8320 @ 3,5 ghz ¦ Sapphire 6850 ¦ 8 gb Corsair Dominator ¦ WD Caviar Black 640 gb ¦ Corsair HX650 ¦ Fractal Design Define R2
Övrigt: MS Sidewinder Keyboard ¦ Razer Deathadder ¦ Samsung Syncmaster 2494HM 24" ¦ Fractal Audio Axe-Fx II ¦ Adam a5x ¦ AKG K-701 ¦ Native Instruments Audio Kontrol 1 ¦ Sony Vaio Pro 13 i7 4500U

Permalänk
Medlem

LG Crystal verkar vara rätt så dyr för vad man får. Av dom så skulle jag välja Samsungen.

Och oavsett vad du väljer, så kan du ju glömma lång batteritid.

Permalänk
Medlem

HTC, definitift! touch PRO eller nyare är riktigt bra.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Köp inte htc touch pro exakt samma telefon som htc touch diamond bara den har knappar .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av limeman2
Jag är ledsen, men jag är faktiskt inte bekant med ordet "tutch". Syftar du på "touch"? Eller skämtar du?

Du vet att han menar Touch. Spela inte dum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av limeman2

Så klart jag menar touch. Skrev allt snabbt och han inte tänka igenom allt. Men nu är det fixat.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fatalty
Imo köp ett Samsung Omnia HD Från blocket finns folk som skaffar helt nya med garanti för 4k.

Klassar ut alla mobiler idag .

Av dem 3 så hade jag tagit samsungen utan tvekan.

Crystalen vill du inte ha tro mig , tappar du den en gång så är det hejdå för den.

SE är som alltid skit telefoner

Vill du ha många applikationer?

Kör på en htc ..
Själv har man en HTC TOUCH DIAMOND och testar nya roms varje dag finns sjukt mycket program ..

3,7" känns lite för stort, men jag ska åka ut till mediamarkt snart och känna på några telefoner.
Är knappsattsen av glas? För att jag är ganska oförsiktig/klumpig så den måste kunna tåla lite iaf.

Resten orkar jag inte citera men den värkar vara den allmänna upfattningen att man ska välja en HTC.
Men fortsätt att ge förslag!

Visa signatur

Suup

Permalänk
Medlem

Vad är din budget?

Har du tålamod? , För det kommer ut en sjuk telefon snart googla up '' HTC HD2 ''

Permalänk
Medlem

Nokia 5800 har allt inklusive GPS.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fatalty
Vad är din budget?

Har du tålamod? , För det kommer ut en sjuk telefon snart googla up '' HTC HD2 ''

Min budget ligger på max 4500kr

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asteroid
Nokia 5800 har allt inklusive GPS.

Jag var intresserad av den förra julen, men nu känns den för gammal.

Visa signatur

Suup

Permalänk
Medlem

INgen av telefonerna i din jämförelse har väl mer än ett fåtal applikationer att ladda ner eftersom de alla kör "Egenutvecklat OS." som prisjakt beskriver det.
Titta på något med Android, Windows mobile eller Symbian om du vill ha tillgång till många 3:e-partsapps. Iphone också förstås.

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem

iPhone 3GS.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Mina 5 cents.

http://www.noyes.se/privat/katalog/start/htc-hero-vit/

Polarn köpte för en vecka sen. Verkar riktigt clean.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Painby
INgen av telefonerna i din jämförelse har väl mer än ett fåtal applikationer att ladda ner eftersom de alla kör "Egenutvecklat OS." som prisjakt beskriver det.
Titta på något med Android, Windows mobile eller Symbian om du vill ha tillgång till många 3:e-partsapps. Iphone också förstås.

Vad finns det för windows/android mobiler? Typ bara HTC va?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av REALIN
iPhone 3GS.

Den är jäkligt härlig och snygg men jag har inte pengarna.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av chribb
Mina 5 cents.

http://www.noyes.se/privat/katalog/start/htc-hero-vit/

Polarn köpte för en vecka sen. Verkar riktigt clean.

Men den finns inte under 4500kr.

Visa signatur

Suup

Permalänk
Medlem
Citat:

[i]Men den finns inte under 4500kr. [/B]

Ska du punga ut så mycket pengar kontant så spelar 4500 eller 5000 lite roll...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
Ska du punga ut så mycket pengar kontant så spelar 4500 eller 5000 lite roll...

Jo, men pengarna finns inte. Har typ bara 4000kr.

Visa signatur

Suup

Permalänk
Medlem

Jet är en grym telefon. (ägen en själv)

Men en av de större svagheterna är väl just det att det INTE finns massa apps och liknande att tanka ner. Samsung säger att det kommer komma, men det har dom sagt länge nu...

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edman
Jet är en grym telefon. (ägen en själv)

Men en av de större svagheterna är väl just det att det INTE finns massa apps och liknande att tanka ner. Samsung säger att det kommer komma, men det har dom sagt länge nu...

Ok, kommer nog bli en Jet då. Fast att jag inte gillar reklamerna för den

Visa signatur

Suup

Permalänk

Det finns två vettiga touchtelefoner idag; iPhone 3Gs och HTC Hero.

Köper du nån annan blir du besviken. Av dom två valde jag en Hero - helt enkelt för att jag tycker den är bättre för mig. Dessutom mer pang för pengarna. Finns c:a 15000 apps till Hero och 65000 till iPhone. Fler än man vill ha alltså. Spotifyklienter finns till båda - kräver dock premiumkonto.
Hero synkas mot googles moln (gmail, google calendar etc.) alldeles klockrent, iPhone synkas som bekant mot iTunes (som är skitbra på Mac men suger nåt alldeles kopiöst på Win) eller till MobileMe som kostar en hel del.

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thomas67lundberg
Det finns två vettiga touchtelefoner idag; iPhone 3Gs och HTC Hero.

Köper du nån annan blir du besviken. Av dom två valde jag en Hero - helt enkelt för att jag tycker den är bättre för mig. Dessutom mer pang för pengarna. Finns c:a 15000 apps till Hero och 65000 till iPhone. Fler än man vill ha alltså. Spotifyklienter finns till båda - kräver dock premiumkonto.
Hero synkas mot googles moln (gmail, google calendar etc.) alldeles klockrent, iPhone synkas som bekant mot iTunes (som är skitbra på Mac men suger nåt alldeles kopiöst på Win) eller till MobileMe som kostar en hel del.

Har faktiskt en Mac men en Iphone finns inte på kartan, men däremot så värdesätter jag Spotify funktionen högt! Det finns väll inga planer att utveckla det till sådana opperativ system som är gjort till en speciell mobil tex. Jet?

Visa signatur

Suup

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Experto
Har faktiskt en Mac men en Iphone finns inte på kartan, men däremot så värdesätter jag Spotify funktionen högt! Det finns väll inga planer att utveckla det till sådana opperativ system som är gjort till en speciell mobil tex. Jet?

Jag har ingen aning. Jet har väl iofs WinMobile i botten men med ett flashigare skal? Eller är det nån annan Samsung? WinMobile suger något alldeles kopiöst med kraft (vad jag sett iallafall).
Till mobila plattformar finns Spotify idag till iPhone OS och Android. Kommer säkerligen till andra kan jag tänka mig. Vad kostar en Hero idag? Dom ligger väl på runt 4500:- obundna?

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk

Avbetalning?

Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90
http://www.sweclockers.com/galleri/5337-hylla-bli-skrivbord

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jacke0247
Avbetalning?

Om man inte har en fast inkomst skulle då jag i varje fall undvika avbetalning/lån så mycket som möjligt.

Annars så kostar Hero ca 4900kr. Man får ju tom en N900 för nästan samma peng vilket jag i varje fall anser är betydligt mer för pengarna. Längtar tills jag får min :).

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thomas67lundberg
Jag har ingen aning. Jet har väl iofs WinMobile i botten men med ett flashigare skal? Eller är det nån annan Samsung? WinMobile suger något alldeles kopiöst med kraft (vad jag sett iallafall).
Till mobila plattformar finns Spotify idag till iPhone OS och Android. Kommer säkerligen till andra kan jag tänka mig. Vad kostar en Hero idag? Dom ligger väl på runt 4500:- obundna?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=453781

Håller också på att kolla på ny telefon och Hero är en kandidat.
Nokia 5800 var det ett litet tag, men är så fruktansvärt plastig och småklumpig så går bort, då verkar nya X6 vettigare.

Ifhone nej köper inte apple grejer, går bort oavsett pris.

SE nya Satio kanske, eller Aino

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Re: Härlig touch mobil med många applikationer!

Citat:

Jag försöker hitta en touch mobil som det finns många applikationer som man kan ladda hem till den.
Mina krav är att den ska ha touch, inbyggd radio och lång batteritid.
Ett + är också att den har GPS men det är inte nödvändigt.
Jag har kollat på dessa mobiler:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=444821,448998,447067

Tack för all hjälp!

Telefoner att rekommendera är Sony Ericsson Satio eller Apple Iphone 3gs, Jag har själv tänkt köpa en av dom två

Visa signatur

Samsung S23A700D 23" 3D / NZXT Phantom / AMD Phenom II X6 1055T / Corsair 4gb DDR3 1600 MHz / Gigabyte GA-870A UD3 / Gigabyte GeForce GTX 470 SOC / Thermaltake Toughpower 1000W / 2 tb Seagate HDD / 80 gb Intel SSD / Razer Lycosa / Razer Lachesis / Creative Megaworks THX 550

Permalänk
Medlem

Heller väntar jag lite till tills jag har pengarna än att köpa något sämre när det handlar om lite pengar till. Spara tills du har råd med en HTC Hero eller en 3GS. Bara dumt att köpa något annat idag. Vad kommer du använda den till då förresten?

Behöver du alla funktioner? Vad har du nu och varför behöver du byta?
En sak till. I princip ingen touchmobil med lite större display har bra betteritid idag, så är det bara. Så vill du ha bra batteritid blir det svårt, beroende på vad du nu räknar som dålig.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Heller väntar jag lite till tills jag har pengarna än att köpa något sämre när det handlar om lite pengar till. Spara tills du har råd med en HTC Hero eller en 3GS. Bara dumt att köpa något annat idag. Vad kommer du använda den till då förresten?

Behöver du alla funktioner? Vad har du nu och varför behöver du byta?
En sak till. I princip ingen touchmobil med lite större display har bra betteritid idag, så är det bara. Så vill du ha bra batteritid blir det svårt, beroende på vad du nu räknar som dålig.

Ok, ska nog vänta till jul och köpa en. Har fått vibben av alla dessa kommentarer att det är bättre att vänta till man har råd till en riktigt bra mobil.
Jag kommer att använda den till att se på film, lite musik när man inte har fått med sig ipoden, ringa och smsa såklart och mycket internet. Så en bra webbläsare är också viktigt.
Telefonen jag har idag är en 3,5år gammal SE K550i men den har lagt av nu, så jag behöver en ny. Men det blir nog farsans gamla telefon till jul då man säkert får lite pengar i julklapp

Visa signatur

Suup

Permalänk
Medlem
Citat:

Ok, ska nog vänta till jul och köpa en. Har fått vibben av alla dessa kommentarer att det är bättre att vänta till man har råd till en riktigt bra mobil.
Jag kommer att använda den till att se på film, lite musik när man inte har fått med sig ipoden, ringa och smsa såklart och mycket internet. Så en bra webbläsare är också viktigt.
Telefonen jag har idag är en 3,5år gammal SE K550i men den har lagt av nu, så jag behöver en ny. Men det blir nog farsans gamla telefon till jul då man säkert får lite pengar i julklapp

Mycket internet = Iphone och ett bra 3g-abbonemang. Luktar telia och iphone därifrån. Då måste du inte ha pengarna direkt utan du kör avbetalning och betalar även för fri surf eller passande. Ganska glasklart enligt mig.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Mycket internet = Iphone och ett bra 3g-abbonemang. Luktar telia och iphone därifrån. Då måste du inte ha pengarna direkt utan du kör avbetalning och betalar även för fri surf eller passande. Ganska glasklart enligt mig.

Nej, inget avbetalnings abonnemang ska det vara. Eftersom jag inte har någon fast inkomst känns det ganska korkat.

Visa signatur

Suup