Windows 7 + nforce 680i SLI + lost connections

Permalänk
Medlem

Windows 7 + nforce 680i SLI + lost connections

Hej gott folk

Som rubriken säger, nätet lägger av vid vad som kan tyckas vara lite random tillfällen.

Rätt störande, då det blir finfint igen om man disablar->enablar nätverkskortet.

Som sagt har jag ett 680i SLI baserat moderkort (kör då alltså på det interna nätverkskortet)

Alla drivisar är uppdaterade, (installationen är nu.. 3 timmar gammal, så..)

Har iaf windows x64 Professional, nforce 680i SLI. (laglig från msdnA, för de som vet)

Förlåt om jag postar om något som redan frågats om, men jag är trött och efter ett par snabba sökningar som inte kom upp med något rellevant bestämde jag mig för att fråga istället. igen, sorry.

har stängt av strömsparafunktionen till nätverkskortet i enhetshanteraren, hjälpte inte.

Börjar dampa. Vet att det var så här för länge sedan också, när man körde build 7100.

Vad kan göras?

---

Rant over,

Tack för all eventuell hjälp
/Eriand

Permalänk

Har tyvärr inget svar men jag har också nforce 680i SLi med samma problem. För mej verkar det hända när jag kör ųtorrent och använder något annat ute på nätet. Kör jag bara ųtorrent och belastar det mycket så funkar det fint.

Permalänk
Medlem

Har samma moderkort men har inte märkt av dessa problem, vilka drivrutiner använder ni? Version alltså.

MVH wRRM

Permalänk
Medlem

Kör senaste drivisarna för nforce chipsettet 15.35; installationen från Nvidias hemsida.

Permalänk

Samma här.

Permalänk
Medlem

Har testat nu att helt avinstallera drivisarna till nätverkskortet (alltså inte display drivers, utan endast ta bort ethernet drivisarna).

Har funkat mycket bättre nu, då den kör på windows egna.

Om det igen börjar fucka sig kommer nog jag stoppa in ett annat nätverkskort..

Permalänk
Medlem

jag har exakt samma problem sitter dock med 780i sli men läst en hel del som har exakt samma problem så jag tippar nog att problemet ligger hos nvidia upplevde aldrig detta på vista

Visa signatur

Intel Core i7-12700KF | Asus TUF GAMING Z690-PLUS D4 | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200MHz | ASUS TUF GeForce RTX 3070 Ti OC 8GB | Corsair MP600 Core M.2 - 2TB| Corsair RM850 | Corsair 4000D / Tempered Glass | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS920+ 4x6tb WD Red |

Permalänk

Precis, hade heller aldrig det här problemet med Vista. Testar också nu med microsofts drivrutiner.

Permalänk
Medlem

Kan nu upplysa om att jag inte haft några problem seedan jag gick tillbaks till drivisarna som fölljde med windows

Gör det ni med.

Permalänk
Medlem

Ja Lika 780i oxå med problem med nätverkkort dom ger annan bättre nyare version driver för windows 7 men en frågar kan ta annan nätverkkort från PCI eller ?

jag undrar bara .

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.