Vilken stil är snyggast på killar?

Permalänk
Medlem

Vilken stil är snyggast på killar?

Fick inspiration från EMO-tråden där det kanske inte helt förvånande är många som inte gillar utseendet på emos. Så tänkte på vad flesta här gillar helt enkelt. Att jag valde killar är för att tjejer ser ju bra ut i det mesta, men ni får ju gärna diskutera tjejer också

En liten förklaring till hur jag tänkt med valen, nu snackar vi stereotyper Slår ihop några val för för att minska ner alternativen lite, ni får skriva mer ingående.

Finklätt/Yuppie: Dyra kostymer, skjortor och slipsar. Propra frisyrer. Ett exempel är Christian Bale som Patrick Bateman i American Psycho.

Pop/Rock: Ganska bred genre kanske, men Strokes förklarar det ganska bra. Converseskor är nog den viktigaste accessoaren.

Hårdrock/Sleaze: Också ganska bred men fortfarande mer lättidentifierad än pop kanske. Mycket svart, jeansvästar, läderbyxor osv. Iron Maiden.

EMO/Goth: Mycket lack och läder, tajt, mycket svart och vitt smink. Goth är väl mer svart medans EMO kan ha starka hårfärger och accessoarer men stilmässigt ganska lika. EMO-gothare.

Skate/Skatepunk: Behöver nog ingen presentation. Skatare.

Märkesbög: Ursäkta uttrycket men kom inte på nåt bättre. Också mycket inriktade på märkeskläder precis som yuppies men lite mer casual. Skjortor knäpps inte så högt upp, byxorna kan hänga lite, skorna kan vara allt från skateskor till finskor. Märkesbög.

Rockabilly: Tänkte skriva med raggare också men vem kan gilla raggarstilen bättre än rockabilly? Men rösta här om ni är svaga för svettiga raggare.Rockabilly.

Annat: Om ni inte gillar mina stereotyper kan ni rösta här och skriva vad ni gillar

Och glöm inte, pics or gtfo!

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

Ett par snygga mörkblåa jeans med t-shirt och en stoor varm go hoodie... Gott som tusan.

Har dessvärre ingen bild att bjuda på.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Lumberjack FTW!

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Alltså den bilden du postar under märkesbög känns ju verkligen mycket mer som preppy-stilen än märkesbög. Inte alls mycket märkesbög. Tycker om att variera så gillar både det du kallar "finklätt/yuppie" (jag kallar det bara för kostym), preppy, surf och skate. Tycker dock inte den bilden du valde som skate var speciellt representativ för bredden på den genren.

Permalänk
Medlem

Jag valde finklätt i brist på annat alternativt... Hade gärna sett någon casual variant. Man kan klä sig propert i jeans också man måste ju inte gå runt som en stel advokat i kostym hela dagarna.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

Det beror på sammanhang och vem som bär upp dem. Vissa kläder krävs det att man är något och andra behöver en schysst kropp.
T.ex. jag har en lång svart trenchcoat som jag tycker är snygg, men jag anser mig i dagsläget inte vara värdig att bära upp en sådan på stan. Därför gör jag inte detta.

Annars är Finklätt/Yuppie också något jag gillar där man också måste kunna bära upp kläderna, jag själv går lite sådant klädd fast jag inte anser mig vara värd detta, men oftast så krävs det en sådan "respektabel klädsel" på jobb/möten som jag är på.

Åtsittande kläder är också grymt snygga på folk som kan bära upp dem, dock skall kläderna inte vara sådana som minskar personens vighet. Jag träffade t.ex. en snubbe som gick med en tröja, där man tydligt såg att hans armar var nästan lika grova sin mina lår, iaf så var det respekt med en gång. Vad det var för märke på tröjan etc, vem tittade på det?

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Till vilken stil hör Björn Borg kallingar och jeansen hängandes halvt ner på röven?

Permalänk
Avstängd

Jag tycker casual/street fattas.
Jeans, t-shirt(hood el liknande), intersport strumpor, adidas superstar skor..?
Jag passar inte i på någon av de, jag klär mig som det passar mig bäst

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem

Skate..så jag klär mig...

men kan ju påpeka att de är lika mycket jakt på märken där som hos märkesbögar

jag gillar exempelvis fler märken än andra, hehe

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Märkesbög/Finklätt låter bra det

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Vet inte vad jag skall välja, går oftas i surfshorts (billabong eller quicksilver) och någon skön t-shirt -etnies och enbart skateskor! Absolut aldrig i närheten av skatestil men aja?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Vet inte vad jag skall välja, går oftas i surfshorts (billabong eller quicksilver) och någon skön t-shirt -etnies och enbart skateskor! Absolut aldrig i närheten av skatestil men aja?

Hur överlever du vintern, människa? O:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Hur överlever du vintern, människa? O:

Ah, man överlever dom 50 metrarna mellan bilen och affären, är inte ute och går eller något under vintertid, gör jag det blir det mjukisbyxor eller något, hatar verkligen brallor, gött när man åker snowboard men annars är det bara shorts som gäller

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Snygga sneakers och skatekläder är det ENDA rätta.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Ingetdera?

En kille som klär sig snyggt är inte låst till en specifik stil, han bemästrar de flesta.

Edit: Jag kanske missuppfattade själva frågan, och svarar istället "välklätt".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Snygga sneakers och skatekläder är det ENDA rätta.

http://4.bp.blogspot.com/_UKvZSS07KJw/SobO072MNRI/AAAAAAAAAdI...

Håller med, drömstilen

Så här jag trivs bäst med mig själv!

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Finklätt eller casual är det enda rätta.:)<3

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Beror ju helt på person.
Jag själv gillar antingen lite sådär ledigt välklätt typ, en snygg kavaj, skjorta och ett par snygga jeans men jag känner människor som passar mycket bättre i ett par slappare jeans, ett par canvas-dojor och en band-tshirt än i kavaj och skjorta.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd

min stil är iaf keps. vit t-shirt en tröja över helst mörk färgad med dragkedja. kedjat ner till bröstet så vita t-shirten syns. slitna jeans. svarta strumpor och skate skor:P vet inte riktigt vad det kallas. lite som skate stil med inget häng dock.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Var är obligatoriskaNinja-stilen? Fick bli övrigt för mig.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Casual med vissa inslag av märkeskläder skulle jag vilja säga. Eller lagom uppklätt med ett par snygga mörka jeans och en skjorta. På sommaren har jag dock gärna ett par mörka shorts istället. Ska dock tillägga att jag verkligen inte måste ha märkeskläder för att känna mig bekväm. Kan lika gärna gå ut i min no-name t-shirt med Bruce Lee på som jag köpt för 50kr. Anledningen att det oftast blir märkesjeans är för att det är så sällan jag köper jeans och jag tycker dem sitter bättre på mig.

Är jag hemma så röstar jag dock på morgonrock och tofflor.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Jag är lite förvånad att inte "Partille-Johnny" är med i pollen. Trodde det var så kidsen klädde sig idag.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halogen
Jag är lite förvånad att inte "Partille-Johnny" är med i pollen. Trodde det var så kidsen klädde sig idag.

det är nya fjortis stilen. Tror inte några har sånt på sweclockers;)

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkoV
Jag tycker casual/street fattas.
Jeans, t-shirt(hood el liknande), intersport strumpor, adidas superstar skor..?
Jag passar inte i på någon av de, jag klär mig som det passar mig bäst

Ja, missade nog ett val där men får bli "annat" då Finns ju såklart väldigt många stilar så en poll är kanske inte det bästa diskussionsunderlaget egentligen.

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

Märkesbög/casual.

Vita sneakers, ett par schyssta jeans, oftast mörka (ijin är favoriten). En snygg t-shirt och en Zip över det.

Typ såhär

http://yoakim.se/files/random/HPIM3902.JPG

Adidas stan smith, ijin jeans, adidasjacka, ben sherman zip

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Lumberjack FTW!
http://media.giantbomb.com/uploads/0/4480/1063579-lumberjack_...

Ser mycket hellre ut så än såhär:

Citat:

Vaknar jag upp som en sådan filur skulle jag inte leva länge (kistan ska vara stängd på begravningen, skulle gråta om någon mig).

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs

Vaknar jag upp som en sådan filur skulle jag inte leva länge (kistan ska vara stängd på begravningen, skulle gråta om någon mig).

För vadå, är du en fet rasist eller? För du kan ju byta kläder om du skulle råka vakna upp i dem?

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Citat:

Men tur att du inte klär dig så då?

Kul värld vi levt i om alla hade samma smak och tycke

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
För vadå, är du en fet rasist eller? För du kan ju byta kläder om du skulle råka vakna upp i dem?

Okey, dåligt formulerat... Jag blandar inte in hudfärg i detta, det hade dock sett ännu konstigare ut om jag ändrat hudfärgen till vit i paint.

Jo det stämmer att man kan ta av kläderna, var inte riktigt så jag menade dock... Ähh det var kanske dagens minst genomtänkta inlägg. :/

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Okey, dåligt formulerat... Jag blandar inte in hudfärg i detta, det hade dock sett ännu konstigare ut om jag ändrat hudfärgen till vit i paint.

Jo det stämmer att man kan ta av kläderna, var inte riktigt så jag menade dock... Ähh det var kanske dagens minst genomtänkta inlägg. :/

Hah, dem flesta fick nog din poäng i alla fall.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"