Sparka ut dator admin från datorn?

Permalänk
Medlem

Skaffa någon trevlig linux-dist som du kan köra från ett usb-minne. Håll inne "Alt" när du startar datorn.

Go!

/p

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Wow vad många tips som är överdrivet krångliga eller helt felaktiga. Om du har tillgång till admin kontot är det bara att du går in på systeminställningar och delning sen klickar ut remote management. Om du inte har admin lösenordet ska du kunna resetta detta om du har tillgång till en os x skiva sä sätter du in den. bootarfrån cd genom att hålla in C vid uppstart NOTERA: att du inte ska installera! Du kommer få upp en meny högst upp sen går du till verktyg och återställ lösenordet. Om inte du orkar göra detta så kan du testa som någon sa med mjukvarubrand vägg. du ska blocka portarna 3283 och 5900.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Miracle
Wow vad många tips som är överdrivet krångliga eller helt felaktiga. Om du har tillgång till admin kontot är det bara att du går in på systeminställningar och delning sen klickar ut remote management. Om du inte har admin lösenordet ska du kunna resetta detta om du har tillgång till en os x skiva sä sätter du in den. bootarfrån cd genom att hålla in C vid uppstart NOTERA: att du inte ska installera! Du kommer få upp en meny högst upp sen går du till verktyg och återställ lösenordet. Om inte du orkar göra detta så kan du testa som någon sa med mjukvarubrand vägg. du ska blocka portarna 3283 och 5900.

.. och om du själv hade varit Admin på skolan och upptäckt detta så hade du låtit honom behålla datorn hur länge.. ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du kan inte bara installera om allt och säga att det är din egen dator?

Permalänk
Medlem

eftersom att det är apples egna program borde de väl ha sett till att remote management kan ta sig igenom brandväggen oavsett inställning etc..? Och då borde det endast gå att blocka programmet med tredjeparts mjukvara?

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

Lättast är väl ändå att låta bli att surfa på skit som inte har med skolan att göra under lektionerna och sen leka när man är på sitt hemnät/på rasterna?

Se bara till att rensa ut dina loggar och sådant om du inte vill att någon ska snoka i datorn sen.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)