Permalänk
Medlem

asrock ion 330HT

skulle beställa en 330 fast hörde att asrock kommer med en ny version och den måste man ju ha istället

problemet är att priserna på den verkar helt åt helvete och ingen har den i lager.
någon som vet när den kommer in?

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem

Har också beställt en sådan, hoppas på att få den denna vecka

Permalänk

Enligt inWarehouse skulle den tydligen komma in i lager den 12/11 läste jag på Minhemmabio's forum.

Visa signatur

easy as Dell

Permalänk
Medlem

Det enda nya är att den har Fjärrkontroll och wifi (något som jag inte behöver)

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

tror ljudchipet e bytat eller har jag fel ?

det som stör mig e priserna på den.. från 2800-4500kr sinnes.
3500 kan jag betala annars blir det den gamla som e mycket mer prisvärd.
en halvkass fjärr och wifi för 1000kr extra e inte så prisvärt kanske.

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

Permalänk

RAID till HDDs också en nyhet.

Visa signatur

easy as Dell

Permalänk
Medlem

lutar åt att bli den gamla och en fin fjärr istället

Visa signatur

Permalänk

synd att den inte finns med s775 så man kan välja cpu själv och få lite bättre prestanda.

Permalänk

För det första så har ni missat de stora med den nya 330HT med som gör den MER köpvärd än den gamla....

För första som föregående har skrivit så har den helt nya ljudkretsar som klarar de "nya" BD ljudet som den gamla inte gjort enligt tester, detta är något som de visar i sin nya presentation som finns på youtube (asrockinfo´s egna kanal).

Den har som tidigare sagt NU,
IR mottagare + Medföljade MCE remote
eSATA
Wireless N
nya BD ljudet + möjlighet till att skicka ut 7.1 Analogt direkt (5 analoga kontakter vs 3 som de var förr) och DTS
Den nya drar mindre ström enligt USA´s nya principer, inte mer än 0,5W i standby(därifrån går det "väcka" med fjärren).

De priser jag sett är 4000-4100kr för DVD versionen och 4700kr för BD versionen....

Jag ser knappast INGEN anledning o köpa den gamla om du inte kör med 100% T-bord till din HTPC :S (Ipone/Ipod remote bara strular ju...) och allt annat behöver du ju dongle till....

Samt, finns en 330pro i nya serien som har alla nya chip och funktioner som den nya har, men INTE WLAN och Fjärren(antagligen IR mottagaren med antar jag)
Detta för 3600kr ca.
Vilket för mig de nya BD ljudet och eSATA helt klart är värd, om du inte har feta Media Servern hemma =D

Lite värt att tänka på hoppas jag!

Datumet för sverige är för övrigt emellan 23-25 november.

Mvh
Lenny

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Littlelen
Datumet för sverige är för övrigt emellan 23-25 november.

Källa på detta?

Visa signatur

easy as Dell

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ScHwArTaU
Källa på detta?

Alla butiker som typ DustinHome, webhallen osv.. iaf sist jag kollade.

"" DustinHome
ASROCK NETTOP ION330HT 1.6 2GB/320 BLACK
Nyhet! Ny och uppdaterad modell, MCE-fjärrkontroll medföljer!
Beräknad leverans 2009-11-25

ASROCK NETTOP ION330HT 1.6 2GB/320 WHITE
Beräknad leverans 2009-12-03

ASROCK NETTOP ION330HT-BD 1.6 2GB/320 BLURAY BLACK
""

""

Permalänk
Medlem

HD-ljud kommer ALDRIG funka, såvida inte ljudkortet stödjer PAP och främst att mjukvarutillverkarna specialsyr sina program för just det ljudkortet.

EDIT: Som jag trodde, finns inget som tyder på att denna burk klarar att skicka oförstört HD-ljud från Blurays till en receiver.

Visa signatur

9950X | X670E | 64GB/6000MHz | RTX4080 | 990Pro | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Citat:

Alla butiker som typ DustinHome, webhallen osv.. iaf sist jag kollade.

"" DustinHome
ASROCK NETTOP ION330HT 1.6 2GB/320 BLACK

ASROCK NETTOP ION330HT 1.6 2GB/320 WHITE
Beräknad leverans 2009-12-03

ASROCK NETTOP ION330HT-BD 1.6 2GB/320 BLURAY BLACK
""

""

Enligt b-ray.se så ska den komma 091115. Inet.se sa att dom skulle ha den inne innom 2 veckor.

Vilka källor bör man lita på?

Visa signatur

easy as Dell

Permalänk

Säger bara enligt mina egna erfarenheter...

Dustin brukar man kunna lita på
Sen är resten upp till dig

Permalänk

Hur funkar det med att streama 1080p via N-nätverk?
Och kommer Logitechs Harmony One fungera till denna 330HT utan extra dongel?

Permalänk

Hmm blir lite fundersam.
Kan man inte spela upp Blue-rayfilmer i XBMC Linux? Alltså om man har en 330HT och en Blue-rayskiva som man köpt på Discshop.

Hade ju tänkt köpa en 330HT och installera Ubuntu + XBMC, men om det inte fungerar att se på "legita" Blue rayfilmer så känns det lite meningslöst att köpa HTn med Blue rayspelare?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Garlic
synd att den inte finns med s775 så man kan välja cpu själv och få lite bättre prestanda.

Finns ju Zotac's 9300 ITX kort för socket 775

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueBlood
Hmm blir lite fundersam.
Kan man inte spela upp Blue-rayfilmer i XBMC Linux? Alltså om man har en 330HT och en Blue-rayskiva som man köpt på Discshop.

Hade ju tänkt köpa en 330HT och installera Ubuntu + XBMC, men om det inte fungerar att se på "legita" Blue rayfilmer så känns det lite meningslöst att köpa HTn med Blue rayspelare?

Korrekt!

Och ANTAGLIGEN så kommer du ALDRIG NÅNSIN kunna spela upp en Blu-Ray film i Linux. Kan vara värt att tänka på. Så håller med dig att det känns onödigt att köpa med BD, vilket är en utav anledningarna till varför jag väljer att köpa min med endast DVD
Blu-Ray, då är det Windows som gäller (Mac vet jag ännu inte då de ju inte har släppt någon läsare ännu)

Citat:

Hur funkar det med att streama 1080p via N-nätverk?
Och kommer Logitechs Harmony One fungera till denna 330HT utan extra dongel?

Ja, strömma 1080p inom N funkar klockrent, gör en utav mina kompisar nu med den gamla ASROCK lådan. Så länge du inte har några flaskhalsar själv på hemmaplan!

Fjärr utan extra dongel om det är IR, ja de kommer funka, men gör det ej nu då IR-mottagaren i ASROCK ION 330HT är nylanserad tydligen och det finns inte stöd för detta i Lirc ännu...

Mer att läsa och följa här för den intresserade: http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=61840

Permalänk
Citat:

Korrekt!

Och ANTAGLIGEN så kommer du ALDRIG NÅNSIN kunna spela upp en Blu-Ray film i Linux. Kan vara värt att tänka på. Så håller med dig att det känns onödigt att köpa med BD, vilket är en utav anledningarna till varför jag väljer att köpa min med endast DVD
Blu-Ray, då är det Windows som gäller (Mac vet jag ännu inte då de ju inte har släppt någon läsare ännu)

Ja, strömma 1080p inom N funkar klockrent, gör en utav mina kompisar nu med den gamla ASROCK lådan. Så länge du inte har några flaskhalsar själv på hemmaplan!

Fjärr utan extra dongel om det är IR, ja de kommer funka, men gör det ej nu då IR-mottagaren i ASROCK ION 330HT är nylanserad tydligen och det finns inte stöd för detta i Lirc ännu...

Mer att läsa och följa här för den intresserade: http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=61840

Tack för svaren

Men ett alternativ kanske kan vara att köra på XBMC Windows då, och få MPC att fungera som extern spelare för allt utom Blu-Ray, och för BR få Power DVD att fungera?
Ska ta och forska lite på Google om möjligheterna för detta. Skulle ju kunna skippa BR helt, men vore väldigt väldigt skönt att ha en allt i allomaskin.

Permalänk
Citat:

Tack för svaren

Men ett alternativ kanske kan vara att köra på XBMC Windows då, och få MPC att fungera som extern spelare för allt utom Blu-Ray, och för BR få Power DVD att fungera?
Ska ta och forska lite på Google om möjligheterna för detta. Skulle ju kunna skippa BR helt, men vore väldigt väldigt skönt att ha en allt i allomaskin.

Exakt, men ta dig en redig funderare trots allt, VAD kommer du spela, HUR kommer du spela i framtiden?
Vet du med dig att du kommer att köpa en massa BD? Har du eller kommer du köpa en ps3 kanske eller annan konsoll i framtiden? Där ingår ju trots allt ALLTID en BD spelare om de inte hittar på nått annat tufft format utan bakåtkomp.....
För har jag inte rätt, tex TVspel (ps3 eller liknande) har ju samma "status" i bioanläggningen som din HTPC? Dvs, kommer ha lika bra ljud/bild

Tankeställare, helt klart!

Själv tror jag nog att att Blu-Ray inte kommer bli nån HIT, då optisk lagringsmedia i den utformningen som vi har, inte är hållbar(OCH DYR!). DVS. jag håller mig till DVD av ytterligare en anledning hehe

Permalänk
Citat:

Exakt, men ta dig en redig funderare trots allt, VAD kommer du spela, HUR kommer du spela i framtiden?
Vet du med dig att du kommer att köpa en massa BD? Har du eller kommer du köpa en ps3 kanske eller annan konsoll i framtiden? Där ingår ju trots allt ALLTID en BD spelare om de inte hittar på nått annat tufft format utan bakåtkomp.....
För har jag inte rätt, tex TVspel (ps3 eller liknande) har ju samma "status" i bioanläggningen som din HTPC? Dvs, kommer ha lika bra ljud/bild

Tankeställare, helt klart!

Själv tror jag nog att att Blu-Ray inte kommer bli nån HIT, då optisk lagringsmedia i den utformningen som vi har, inte är hållbar(OCH DYR!). DVS. jag håller mig till DVD av ytterligare en anledning hehe

Nej du har nog rätt, känns ingen idé att köpa 330n med BD, i värsta fall så är det ju precis som du säger, man skaffar en PS3a. Trist dock att det är som det är, vore skönt att ha allt i en maskin Men man kan väl inte få allt här i världen!

Hoppas bara de hittar en snygg lösning på IR drivers så man kan få den att fungera med Harmony One-fjärren.

Från det ena till det andra.
Hur kan man koppla denna HTPCn till min gamla tjocktv? Tjocktvn har SCART och Röd-Vit-Gul ingång.

Permalänk
Citat:

Nej du har nog rätt, känns ingen idé att köpa 330n med BD, i värsta fall så är det ju precis som du säger, man skaffar en PS3a. Trist dock att det är som det är, vore skönt att ha allt i en maskin Men man kan väl inte få allt här i världen!

Hoppas bara de hittar en snygg lösning på IR drivers så man kan få den att fungera med Harmony One-fjärren.

Från det ena till det andra.
Hur kan man koppla denna HTPCn till min gamla tjocktv? Tjocktvn har SCART och Röd-Vit-Gul ingång.

OJ! det är ju dock ett värre problem! Ingen plattTV ?

Ett av de lättaste sätten är väl tex http://www.dustinhome.se/pd_5010081985.aspx Men detta är väl inga höjdarsätt egentligen...

Så mkt mer än så kan jag inte säga, har lämnat TjockTV va de gäller HTPC, har bara en gammal tjockis i SOVrummet där jag är så sällan, blir mest Scrubs på 6an innan läggdags o nån film via Macbooken då o då vid besök

Permalänk

Blir tyvärr ingen ny TV fören i mellandagarna/januari. Och den där va lite väl saftig i pris Får väl helt enkelt hålla mig tills jag har införskaffat mig ny TV

Permalänk
Medlem

Jag installerade Win7 på en 20GiB partion och gjorde en mindre partion (5GiB) för senaste betan av XBMC Live (v9.11.b1) som gör
det möjligt att göra en minimal installation (utan Desktop) utan att behöva sopa rent hela HD'n vid installtionen. (föregående Live versioner ville ha hela HD'n vid installation)

Dock som nämts ovan så funkar inte fjärrkontrollen till XBMC Live.. än... men hoppas att dom fixar drivare till den snart! (Kör just nu med en MCE klon som funkade direkt man satte i sladden till IR-mottagaren) (Dock inte 100%, måste troligen fixa lite settings för vissa knappar)

Blu-Ray har jag inte hunnit prova än (som jag kommer köra i Win7), eftersom jag inte har nån mjukvara för det än.

ASRock Nettop ION 330HT-BD från Mr.PC (24h lev.)

Vad jag upptäckt än så länge är att man inte kan köra ljudet både från HDMI och ljudkortet samtidigt.. (iaf i Win7)

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk

Lånar tråden. Har köpt och fått hem en Asrock Ion 330HT.
Kör windows 7 i den. Vilka program ska jag köra för att få Full HD 1080p att funka. Windows media player ? VLC ? några codec?

Får gärna PM'a svar till mig

mvh

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av richardbjuvhage
Lånar tråden. Har köpt och fått hem en Asrock Ion 330HT.
Kör windows 7 i den. Vilka program ska jag köra för att få Full HD 1080p att funka. Windows media player ? VLC ? några codec?

Får gärna PM'a svar till mig

mvh

Media Player Classic Home Cinema... MPC -HC
+ Core AVC codec...

DONE!

Permalänk
Citat:

Media Player Classic Home Cinema... MPC -HC
+ Core AVC codec...

DONE!

Skall genast kika på det! Tackar sålänge

Permalänk
Medlem
Citat:

Skall genast kika på det! Tackar sålänge

CoreAVC är fullkomligt, fullständigt onödigt att använda och därmed idiotiskt att lägga pengar på. MPC HC enbart går hur bra som helst. Använd senaste builden från www.xvidvideo.ru

Visa signatur

9950X | X670E | 64GB/6000MHz | RTX4080 | 990Pro | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk

går ej att spola i filmen utan att ljudet slankar efter. tankade coreavs och media player home cinema. något annat man bör ställa in? prestanda istället för kvalite på grafikkortet ?

Permalänk
Medlem
Citat:

går ej att spola i filmen utan att ljudet slankar efter. tankade coreavs och media player home cinema. något annat man bör ställa in? prestanda istället för kvalite på grafikkortet ?

Avinstallera Core AVS, då det inte behövs, det enda du behöver är MPC-HC, senaste version behövde inte jag göra några inställningar på,
det funkade direkt efter en ren installation av Windows.
(Ändrade dock "Resizer : Bicubic A=- 1.00" lite senare när jag läst guiden)

Guiden finns här över vad du bör ställa in i MPC-HC.

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••