Permalänk

Boxen äro nu "komplett"!

Drivrutiner till den inbyggda IR-mottagaren under linux släpptes idag! =D

9.04 funkar klockrent, 9.10 strular lätt o behöver fixas(inaktivera alla effekter i Ubuntu menysystem, sen är de kanon!)

Rekommenderar alla denna box!

Permalänk
Medlem

Det sägs att den nya 330-versionen har en rätt högljudd fläkt, är det något ni upplevt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av azzie
Det sägs att den nya 330-versionen har en rätt högljudd fläkt, är det något ni upplevt?

Nej nej, de enda som väsnas är Optiska enheten, men lycka till att finna en som INTE gör det i datorvärlden. Det är ju lixom en laptopläsare med så.

Boxen och min Reciever låter ungefär lika mkt
Men visst, klockar man o grejjar, så visst, men vid vanligt användande som denna maskin är definerad och tillverkad för är inga som helst problem!

DOCK, 2 saker som jag stötte på idag :S

Körde 64-bits Ubuntu 9.10

Just nu funkar inte fjärrdrivisarna i 64-bits, samt så måste Vblank och div Composit saker fixas i X. Har tyvärr inte kvar länkar, men google är din vän. Ett standard problem i nya Ubuntu så

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite:

hadde tänkt att köpa mig en 330 och skulle använda den till en streamserver till min PS3 genom att installera PMS. Frågan är om den pallar med att transcoda till PS3an nån med en ps3 som och en 330 som kan testa?

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golliwog
Lånar tråden lite:

hadde tänkt att köpa mig en 330 och skulle använda den till en streamserver till min PS3 genom att installera PMS. Frågan är om den pallar med att transcoda till PS3an nån med en ps3 som och en 330 som kan testa?

Har tyvärr inte en PS3 :/ men de e ju en c330 och ett ION som sitter i den med DDR2 800mhz minnen...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Littlelen
Har tyvärr inte en PS3 :/ men de e ju en c330 och ett ION som sitter i den med DDR2 800mhz minnen...

har en amd 64 3700 och 2gb 433Mhz i ram, (men nu rasade nätaget och tog med sig moderkortet) den fixar kodningen men fixar inte biten att spola i en film så bra...
330 är ju dualcore + HT så 2 kärnor + virtuella kärnordvs. 4 kärnor vs. amd 3700:ans 1 kärna. (pms har stöd för flera kärnor).

Det jag vill ha sagt är att jag hellre lägger ut pengar på en ny dator än att lagar min äldre burk, dock kunde det va skönt med nån som kan bekräfta det jag undrar, vill försöka undvika att köpa grisen i säcken.

EDIT: det som står i signen är vad jag har för dator nu

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

Nån som provat att köra 330HT utan fläkt på gpu?
Den lilla 20-30mm fläkten.

Har redan bytt 50mm fläkten till en tyst.
Men gpu-fläkten för ett himla liv!

Japp, hårddisken är urplockad och kör XBMC från usb-minne.
Kan man prova att köra utan fläkt? Vad händer om den blir för varm?
Stänger den av eller säger det poff..?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

har oxo skaffat mig en sån. Är dock lite nyfiken hur ni använder eran.

Själv använder jag W7 MediaCenter med MediaBrowsersom kör extern spelare (MPC-Home Cinema). Då jag får båda undertexter samt DXVA och fungera. Med enbart haali mediasplitter och AC3 som filter installerade.

Lite problem då jag länkar MediaBrowser extern spelare till en bat fil. För det hackar om man länkar direkt till MPC-HC .exe filen från media browser.

Sen kör jag POWERDVD9 till Bluray/DVD.

Styr den endast med min fjärris.

Visst fungerade det enligt mina önskemål. DVS spelar allt+kan kontrolleras enbart från fjärr. Men tyvärr inte den snyggaste lösningen.

EDIT :

Använder denna hack oxo. Som löste ett problem jag hade med framedrops vid HD uppspelning.

http://nunnally.ahmygoddess.net/supplement-downgrading-mpc-hc...

Permalänk
Medlem

Är sugen på en 330HT BD..
Men då jag läser denna tråd blir jag rätt förbryllade på folk eller så är jag bara dum

Datorn som jag nämde är en HTPC dator, ställa i TV-bänken, HDMI in i TVn, sen voila, kör som den är, inge krimskrams..
TVn blir ju skärmen för datorn, dra igång Mediaplayer Classic eller VLC och maximera så är det väl tuta o köra??
Ljudet in i en reciver bara..

Visa signatur

Mobil > OnePlus 8T Surfplatta > Lenovo Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring |

Permalänk
Medlem

Jag har beställt denna:

http://www.b-ray.se/index.php?main_page=product_info&cPath=1_...

Ska dock koppla in den via S-VHS så länge då vi har en tjock-TV.

Det blir ju inget ljud då, så kan jag via någon kabel koppla till TV:ns högtalare?

När vi skaffar platt-TV och kopplar in via HDMI (antar jag, är grön på det här) så behövs väl ingen extra ljudkabel?

Edit: Har förresten den S-Video? Vilken annan lösning kan man ha till tjock-tv? VGA till Scart kanske?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golliwog
Lånar tråden lite:

huh e det inte bättre o köra in xbmc live på 330 o streama till den istället och bara ha ps3an vid bluray uppspelning?

330 äter ju mkv etc i 1080 till frukost med rätt programvara+det ser skitsnyggt ut... med alla omslag etc

har själv en ps3 som dammar..

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foetus
huh e det inte bättre o köra in xbmc live på 330 o streama till den istället och bara ha ps3an vid bluray uppspelning?

330 äter ju mkv etc i 1080 till frukost med rätt programvara+det ser skitsnyggt ut... med alla omslag etc

har själv en ps3 som dammar..

Instämmer helt

PS3 är skitkul och ett grymmt maskineri! men det är en leksak och en Bluray-spelare!

ASRocken fixar ju allt annat, vi kör tom DDR och diverse sociala spel som idioter hemma!

Just ask anything

Permalänk
Medlem
Citat:

Instämmer helt

PS3 är skitkul och ett grymmt maskineri! men det är en leksak och en Bluray-spelare!

ASRocken fixar ju allt annat, vi kör tom DDR och diverse sociala spel som idioter hemma!

Just ask anything

Ni kör spel säger ni. Vad har ni för fjärrkontroll? Har ni något annat?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Larsp777
Ni kör spel säger ni. Vad har ni för fjärrkontroll? Har ni något annat?

Min uppsättning gällande 330HT, är windows 7 för spel etc som jag inte vill eller kan köra i linux. Sen så kör jag Ubuntu med XBMC för film.

Fjärrkontrollen jag brukar är den medföljande, funkar kanon orginal, men går enkelt att mappa om och lägga till knappar om du så önskar.

Permalänk
Medlem

Fungerar fjärrkontrollen som mus också?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Fungerar fjärrkontrollen som mus också?

Nej, finns väl ingen som helst anledning till de?

Då är de bara att börja knåpa själv i sånna fall, de är ju linux så allt är möjligt.

Permalänk
Medlem

Ok, tänkte bara om ni spelade spel online men det var kanske inte det ni menade.

Förresten så testade jag men en trådlös mus på en "vanlig" dator kopplad till TV:n och det fungerade ganska bra.

Visa signatur

Permalänk

Jag kör med vanlig trådlöst gammal T-bord o Mus, funkar kanon, så har jag en extern disk med material som ligger styrd utav enheten som väcker den resp stänger av den.

Men detta är inget spelmonster, så den klarar inte av de grymmaste spelen så

Permalänk
Medlem

Nej, hade absolut inte tänkt att använda den i första hand för spel. Har Wii för det

Ska bli kul att testa när jag får den. Har säkert fler frågor då.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Nej, hade absolut inte tänkt att använda den i första hand för spel. Har Wii för det

Ska bli kul att testa när jag får den. Har säkert fler frågor då.

Inte för att Wii är så grymm konsoll egentligen, men ett vitt Wii och på hyllan under en vit ASRock, bakom dem båda var sin HDD som snurrar och gör sitt jobb... Fritt från optiska enheter, va gött livet kan vara ibland

Permalänk
Medlem
Citat:

Inte för att Wii är så grymm konsoll egentligen, men ett vitt Wii och på hyllan under en vit ASRock, bakom dem båda var sin HDD som snurrar och gör sitt jobb... Fritt från optiska enheter, va gött livet kan vara ibland

Nja, Wii är väl bäst spel för sina speciella kontroller.

Vill man ha bra grafik får man spela på PC:n eller köpa PS3 eller XBox antar jag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har fått min ASROCK 330 nu med fjärrkontroll och Blureray.

Då jag inte har någon platt-TV än undrar jag lite:

Jag vill kunna spela in via Windows Media Center, hur gör man då?

Vad jag menar är att det finns ju TV-tablå väl och sådant via medie-center men jag kan ju inte använda det nu när jag inte har koppling till TV.

Hur gör jag sedan när jag har platt-tv?

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Titta på DVBlink programmet. Fungerar lysande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ubbe1
Titta på DVBlink programmet. Fungerar lysande.

Vad gör egentligen DVBlink. Är det för att slippa TV-tuner, hitta befintliga kanaler eller hitta nya kanaler?

Har en tjock-TV nu med Canal Digital via Parabol, Com Hem box och inspelningsbar DVD. Allt kopplat via scart.

Om jag köper en plattskärm, hur ska jag då koppla in den i systemet för att kunna spela in. Antar att jag då kan skippa inspelningbar DVD.

Visa signatur

Permalänk
Relik 📜

Hupp, köpte en 330 HT för att ersätta min HTPC som jag ändå bara kör XBMC på nu. Blev barebone-varianten då jag råkar ha lite RAM liggandes och kan köra XBMC från sticka. Framtida planer är en extern BD-spelare för att ersätta den i HTPC:n och en reciver med fyra HDMI in. Fullt upp!

Cirka 2850 :- från Misco med SweC-rabatten, känns helt OK!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Hur mycket är SweC-rabatten?

Gäller den bara på Misco?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag köpte en en slik på NetOnNet men den väsnades för mycket för min smak. En del ex. gör ju tydligen det. Asrock var jättesnälla sen dom fått ett serienummer och skickade utan kostnad en ersättningsfläkt och -heatsink för processorn. Tänkte ett tag men beslutade mig till sist för att öppetköpa den istället ...
Nu köper jag en Acer Aspire Revo R3610 - 1,6GHz DC 2GB 320GB http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=535743 istället, saknar DVD men jag kan ta en extern USB. Ingen fjärrkontroll men ganska snyggt vitt trådlöst tangentbord och mus istället. Om någon (i Göteborg) vill ha min fläkt hör av er. Eller be Asrock om en.

Permalänk
Medlem

Ni som köpt med blueray, vilken mjukvara har ni?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag kör Win 7 PRO på min ASROCK.
Fjärren funkar fint, men finns det nåt program för att välja vad fjärren skall göra vid olika kommandon ?

Permalänk
Medlem

Ni som nu äger den Asrock ION 330HT, hur funkar det att spela upp svt-play, svt play prima (hd), Youtube standard def och HD upplösning och även Voddler?

Rullar det på utan problem eller hackar det och har sig?

Visa signatur

Intel i5 12600KF @5.1ghz | ASUS PRIME Z690A | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S Dual | Kingston Fury DDR5 16GB | Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G | Corsair RM 650W | Crucial P3 plus 1tb M2 SSD | 2Tb M2 SSD | Windows 11 x64 | MSI GP63 8RE i7-8750H GTX1060 6G |