Battlefield Bad Company 2-tråden - del 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tretton37
Någon som testat mus macrot som kan läsas om här, för att välja alla vapen gadgets du vill ha så du slipper? Tänkte mest pga PB vill man inte riktigt ladda in vad som helst.
http://www.gamereplays.org/badcompany2/portals.php?show=news&...

Jag hoppas verkligen att man kan få välja deafultval till klasserna till nästa patch. Det är ett ordentligt irritationsmoment för min del då jag blir disconnectad hela tiden och måste fylla i de där klasserna ett par gånger per omgång.

Så svårt är det inte att programmera...

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Relik 📜

Att bli "ressad" hjälper ju fortfarande laget, man får tillbaka tickets i Conquest och som anfallande i Rush.
Håller dock med om att BF2-system kändes trevligare, nu kan k/d ta rejält med stryk när envisa medics viftar med paddlarna mitt i en eldstrid.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Ja, jag förstår inte varför dom inte gjort så i BC2 också, nu är det ju skit samma om man blir ressad eller inte och det blir helt klart mindre teamworking. Ett solklart stolpskott av DICE

laget förlorar inte en ticket när du blir ressad, så det är inte helt onödigt.

Visa signatur

Asus X99-A | i7 5820k @ 4.2ghz | Kelvin S24 | 4x4GB 2133mhz | MSI GTX 980ti gaming @ 1450 / 3900 Mhz | Evga 850w Gold G2 | 256Gb 850 Pro SSD x2 | Corsair 550D | Acer XB270HU

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av guttag
laget förlorar inte en ticket när du blir ressad, så det är inte helt onödigt.

Jo, jag vet, men i det stora hela så gör en ticket inte särskilt mycket, även om det är många bäckar små

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Nu har inte jag orkat läsa igenom de 20 sidorna som jag har missat ^^ Så jag frågar istället...

Har det kommit ut någon ny patch som har fixat de flesta problem, och gjort spelet värt att köpa? Vill gärna köpa det, men inte om det är en massa problem man får ta itu med.

Tack

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A Sandberg
Nu har inte jag orkat läsa igenom de 20 sidorna som jag har missat ^^ Så jag frågar istället...

Har det kommit ut någon ny patch som har fixat de flesta problem, och gjort spelet värt att köpa? Vill gärna köpa det, men inte om det är en massa problem man får ta itu med.

Tack

Nä, det är fortfarande en hel del problem och buggar. Spelet kraschar för många och många blir disconnectade från servrar med jämna mellanrum. Något som dock verkar vara fixat är EAs servrar.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tofupunk
Nä, det är fortfarande en hel del problem och buggar. Spelet kraschar för många och många blir disconnectade från servrar med jämna mellanrum. Något som dock verkar vara fixat är EAs servrar.

Men det är bättre än vad det var vid releasen?

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]

Permalänk
Medlem
Citat:

Men det är bättre än vad det var vid releasen?

Säkert får någon, men inte för mig i alla fall. En del har fått problem efter patcharna också, så jag än tycker jag inte något kan räknas som löst.

Med det sagt tycker jag att du borde köpa spelet, om inte nu i alla fall när allt är fixat. Det är riktigt kul när man väl spelar det och även om du får lite problem med det så lär DICE fixa det efterhand.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tofupunk
Säkert får någon, men inte för mig i alla fall. En del har fått problem efter patcharna också, så jag än tycker jag inte något kan räknas som löst.

Med det sagt tycker jag att du borde köpa spelet, om inte nu i alla fall när allt är fixat. Det är riktigt kul när man väl spelar det och även om du får lite problem med det så lär DICE fixa det efterhand.

Ok tack, men jag avvaktar lite med att köpa det

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ok tack, men jag avvaktar lite med att köpa det

Jag har inga problem alls förutom långa loading tider med mitt ATI kort.

Visa signatur

Lancool K-62 | ASUS P7P55D-E PRO | Intel i5 @3,2 | Corsair XMS3 8GB 1600 Mhz | Sapphire Radeon HD 5970 | Corsair 750W
Samsung Galaxy S3, Cyanogenmod

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jerre123

om du har lång loading tid handlar det om full eller långsam hårddisk

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jake93

Nej

Visa signatur

Woot!

Permalänk
Medlem
Citat:

Du har fel.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Avstängd
Citat:

Du har skitit i att läsa tråden eller hur?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Läs dom onödigt många svaren här ovanför.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jerre123

Allt är ju relativt. 30 sekunder är ju kanske inte jättelänge egentligen, men om du tänker på att folk med Nvidia kort kommer in efter 10 sekunder har ATI korten långa laddningstider. Är övertygad om att du inte kommer in efter 10 sekunder.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rickard11
Allt är ju relativt. 30 sekunder är ju kanske inte jättelänge egentligen, men om du tänker på att folk med Nvidia kort kommer in efter 10 sekunder har ATI korten långa laddningstider. Är övertygad om att du inte kommer in efter 10 sekunder.

Jag kör Nvidia men min polare som har ati tar lika lång tid på sig som min dator gör

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Relik 📜

Gotland #8 är jag på! Raus!

EDIT: Battlefield.no #02 blev det..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag kör Nvidia men min polare som har ati tar lika lång tid på sig som min dator gör

För att han kör DirectX 9 där denna fina bugg inte finns för ATI-kort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa

han har 4850 och han har inte ändrat något så det är standard med DX10 då väll?

Visa signatur

(\__/)
(O.o)

Permalänk

För mig har det fungerat helt utan buggar!!

Sjukt roligt spel! Helt otroligt

Visa signatur

Server: CPU - i7 3960x | GIGABYTE X79-UD3 | RAM 24GB 1600MHz | Corsair HX750(MDPC-X) | Fractal Design R4 | Intel 530 SSD 240GB | Dell U2311h
HTPC: i5 6600k, 1060 GTX, 8GB Ram, 256 GB SSD.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa

körde dx9 förut men kör nu dx10 och de vart ingen skillnad för mig i laddningstiderna

Permalänk

Har inte läst så mycket om problem som folk har, men ingen av mina polare eller jag själv krashar eller har problem överhuvudtaget med spelet. Har inte krashat en enda gång till desktop, bara 30sek laddningstider men det stör jag mig inte mycket på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredsterrrr
Har inte läst så mycket om problem som folk har, men ingen av mina polare eller jag själv krashar eller har problem överhuvudtaget med spelet. Har inte krashat en enda gång till desktop, bara 30sek laddningstider men det stör jag mig inte mycket på.

samma här. har inga problem alls med spelet. har bara krashat två-tre gånger för mig när jag gick in i en UAV, fast är inte så längre för mig

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

För mig kraschar spelet minst en gång per session. Oftast bara CTD direkt men ibland låser det så man får stänga ner det manuellt. Men det är inte hela världen. UAV har jag inga problem med, har bara kraschat en gång i en sån.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

Det är lite småkul att sitta och läsa om alla era problem sammtidigt som man själv sitter och lirar problemfritt. Kommer in på "random" server på ca 7 sekunder (12 på en dålig dag) blir aldrig dc och har aldrig lagg eller annat som ni snackar om, så frågan är har ni kanske glömt att kolla system kravena för Bad Company 2? Ni som har så många problem.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoFA
Det är lite småkul att sitta och läsa om alla era problem sammtidigt som man själv sitter och lirar problemfritt. Kommer in på "random" server på ca 7 sekunder (12 på en dålig dag) blir aldrig dc och har aldrig lagg eller annat som ni snackar om, så frågan är har ni kanske glömt att kolla system kravena för Bad Company 2? Ni som har så många problem.

Var du ironisk nu?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoFA

Tror problemen ligger hos servern (då många som spelar på Gotland verkar ha problem) och/eller att folk har ändrat för mycket i settings.ini filen. Mitt är med problemfritt men då jag testade att ändra fov så fick jag CTD:s ganska omgående, ändrade tillbaka till original och alla problem försvann. Eller tja har fått CTD en gång vid banbyte på någon server. Annars är det rätt segt att komma in på servrar på grund av mitt grafikkort om jag har förstått det rätt men när man väl kommer in så är det 99,9% problemfritt.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Jag spelar på en c2d och nvidia 8800gt och kommer in före polaren som sitter på en ny köpt core i5 och ati 5870. Han använder dessutom intels 160gb SSD medans jag kör en gammal raptor.

Nvidia rules! Jag har bokat GTX470

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dealerovski
Jag spelar på en c2d och nvidia 8800gt och kommer in före polaren som sitter på en ny köpt core i5 och ati 5870. Han använder dessutom intels 160gb SSD medans jag kör en gammal raptor.

Nvidia rules! Jag har bokat GTX470

Du vet att 470 presterar ungefär som 5850?

Förövrigt så har jag, återigen, problem med servrarna. Kan inte joina en enda server.