Permalänk
Medlem

Grafikkort för MW2!?

Hejsan!

Jo det är ju så att Call Of Duty: Modern Warfare 2, är på ingång här imorgon!

Och jag börjar få känslan av att mitt nuvarande grafikkort radeon 3870/512mb kommer få det lite körigt att fixa vettig FPS i det.

Så frågan är vilket grafikkort bör jag skaffa?

Kikat lite på radeon 5770, vilket iaf har en tilltalande prislapp och borde ge markant prestanda skillnad mot nuvarande??

Tilläggas skall, att jag föredrar prestanda över lull-lull, så gråter inte över att vrida ner AA och sånnt lite för bättre FPS.

riggen i övring ser ut somsåhär:

Core2Duo e6750@3.2ghz/Noctua NH-U12F
Abit iP35 Pro
2x 2048 OCZ Reaper 6400 4-4-4-15
PowerColor Radeon HD 3870 512MB GDDR4
Cooltek 600w
Lian-li PC-101B.

Tror ni det skulle flyta på denna rigg med 5770(lr annat budget kort? Alla förslag är välkommna!)
Eller är det o slå till på 3000-kronorskort ala 58XX som gäller för att få det att flyta tillfredställande?

Permalänk
Medlem

Re: Grafikkort för MW2!?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cryptic
Hejsan!

Jo det är ju så att Call Of Duty: Modern Warfare 2, är på ingång här imorgon!

Och jag börjar få känslan av att mitt nuvarande grafikkort radeon 3870/512mb kommer få det lite körigt att fixa vettig FPS i det.

Så frågan är vilket grafikkort bör jag skaffa?

Kikat lite på radeon 5770, vilket iaf har en tilltalande prislapp och borde ge markant prestanda skillnad mot nuvarande??

Tilläggas skall, att jag föredrar prestanda över lull-lull, så gråter inte över att vrida ner AA och sånnt lite för bättre FPS.

riggen i övring ser ut somsåhär:

Core2Duo e6750@3.2ghz/Noctua NH-U12F
Abit iP35 Pro
2x 2048 OCZ Reaper 6400 4-4-4-15
PowerColor Radeon HD 3870 512MB GDDR4
Cooltek 600w
Lian-li PC-101B.

Tror ni det skulle flyta på denna rigg med 5770(lr annat budget kort? Alla förslag är välkommna!)
Eller är det o slå till på 3000-kronorskort ala 58XX som gäller för att få det att flyta tillfredställande?

Eftersom vad jag vet så har det inte funnits en beta så kraven är svåra att gissa sig till. Men den vanligaste gissningen är att det kommer vara som vanliga MW fast ett litet snäpp tyngre. Så 58-serien kommer inte bli nödvändigt för att få det flytande. Jag lirar MW på högsta 1680 med ett singel 4770 på 80fps+, det var innan jag lirade det i Crossfire.

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Annars finns https://www.inet.se/datorkomponenter/grafikkort/powercolor-ra... för lite mer men lite mer fps oxå.

/K

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Annars så finns väl DX11 till MW2 och det kanske han vill ha?
Då är väl 5770 solklart val, eller?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Annars så finns väl DX11 till MW2 och det kanske han vill ha?
Då är väl 5770 solklart val, eller?

vad jag vet så finns inte äns DX10 till MW2

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cat_fish_1

stämmer bra

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Jasså? Jag trodde att DX11 fanns till det. Måste vara jag som är dåligt påläst.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Jasså? Jag trodde att DX11 fanns till det. Måste vara jag som är dåligt påläst.

fattar inte varför alla är så uppspelta med DX11 när DX10 är sälsynt fortfarande.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

MW2 är väl exakt samma grafikmotor som MW1.

Visa signatur

Mac Pro
2x 2.66GHz Clovertown Xeon Dual Core | 2,5TB | 7GB 667MHz ECC FB-DIMM | ATI Radeon 4890 1GB OC | Logitech G19 + MX Revolution
Hell yes.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av penna_ha
MW2 är väl exakt samma grafikmotor som MW1.

Call of Duty 4: Modern Warfare | Proprietary engine
Call of Duty: Modern Warfare 2 | IW 4.0

http://en.wikipedia.org/wiki/Infinity_Ward

[EDIT]
"Call of Duty: Modern Warfare 2, Infinity Ward's latest project, will utilize a new proprietary engine dubbed "IW 4.0", which has been claimed to be a generation more advanced than the engine used in Call of Duty 4." - Wikipedia

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

fattar inte varför alla är så uppspelta med DX11 när DX10 är sälsynt fortfarande.

Förmodligen kommer DX11 slå större då W7 kommer bli mera utbrett än Vista. Många av de optimeringar som finns i DX11 känns mer välbehövliga än det ögongodis som DX10 gav oss.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coopdeo
Förmodligen kommer DX11 slå större då W7 kommer bli mera utbrett än Vista. Många av de optimeringar som finns i DX11 känns mer välbehövliga än det ögongodis som DX10 gav oss.

man kan hoppas,, men så länge xp årkar hänga med så lär vi ju inte bli av med DX9, och den kommer dominera ett tag till.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Det finns redan med på denna sidan http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest
Notera att det står som 'Call of duty: Modern warfare 2'. Minimikrav Nvidia 6600GT, ATI Radeon 1600 eller bättre.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren, tror kort och gott att det får bli ett 5770!

Strömsnålt och "framtidssäkert" känns bra, och skulle det dyka upp något intressant spel det inte orkar lite senare fram, kan jag alltid uppgradera igen o trycka in 5770't i min andra burk med ungefär samma specs som denna!

Angående mw2 tror jag av grafiken att döma, att det kommer bli ganska mkt tyngre än än cod4, bara rena spekulationer förvisso, men det ser riktigt läckert ut iaf, ser fram emot morgondagen =D !!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av videfix
Det finns redan med på denna sidan http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest
Notera att det står som 'Call of duty: Modern warfare 2'. Minimikrav Nvidia 6600GT, ATI Radeon 1600 eller bättre.

Minimikraven säger egentligen ingenting mer än "kan du starta/spela spelet"
Det som är intressant är ju vad som krävs för att spela spelet med tillfredställande flyt, vilket också är ganska personligt.

Utgivarna kanske tycker en FPS mellan 30-40 är helt acceptabelt, medan jag inte skulle tillbringa en minut under sådana omständigheter, och speciellt inte i multiplayer då 80+FPS känns som ett måste om man ska sätta några headshots

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Det som är intressant är ju vad som krävs för att spela spelet med tillfredställande flyt, vilket också är ganska personligt.

Utgivarna kanske tycker en FPS mellan 30-40 är helt acceptabelt, medan jag inte skulle tillbringa en minut under sådana omständigheter, och speciellt inte i multiplayer då 80+FPS känns som ett måste om man ska sätta några headshots

Så du menar att detta nya spel skall bete sig som CS?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Citat:

Jag tycker 25 fps duger i CoD4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Så du menar att detta nya spel skall bete sig som CS?

Nej, men jag menar att det ska bete sig som cod4 efter uppgradering .. har 125-100FPS med nuvarande rigg!

Enheldel går ju bort iom avsaknaden av konfigurationsmöjligheter i MW2, vi vet att man kan ställa grafiken, men inte i vilken mån, i 4:an kan man ju stänga av diverse detaljer i konsolen utöver inställningar i menyn.

Att hamna runt 80FPS borde inte alls vara en omöjlighet, såvida de inte trasat motorn totalt.

Men blir iaf och avvakta/se hur det rullar med nuvarande setup, och sedan därefter avgöra vilken uppgradering som krävs..

p.s 25FPS = >,<

Permalänk
Medlem

jag har mellan 250-400 fps i cod4 konstant med allt på max 1080p, jag tror inte att de blir så stor skillnad mot den nya faktiskt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag har mellan 250-400 fps i cod4 konstant med allt på max 1080p, jag tror inte att de blir så stor skillnad mot den nya faktiskt.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Hur kan du ha det med "GPU under leverans"?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Hur kan du ha det med "GPU under leverans"?

Tänkte det samma ^^

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 11 || Ryzen 5 7600X || 32 GB RAM || 2 TB SSD
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

har 3way sli gtx 275 för tillfället

har glömt ändra sign sedan bytet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hehe nice ^^

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 11 || Ryzen 5 7600X || 32 GB RAM || 2 TB SSD
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk

Tjabba! lirar mw2 men har ett uruselt graffekort (NVIDIA GeForce 7100 / NVIDIA nForce 630i).kan max köra på 800x600 i resolution men skulle vilja köra på 1440z900 elr mer. vill också ha shadows on och specular map on. Allt annat behöver inte vara maxat. Min budget för nytt kort är 700 kr max

Permalänk
Medlem
Skrivet av MW2 4 Ever:

Tjabba! lirar mw2 men har ett uruselt graffekort (NVIDIA GeForce 7100 / NVIDIA nForce 630i).kan max köra på 800x600 i resolution men skulle vilja köra på 1440z900 elr mer. vill också ha shadows on och specular map on. Allt annat behöver inte vara maxat. Min budget för nytt kort är 700 kr max

XFX HD4850 512MB DDR3, (625Mhz), DVI, VGA, HDTV, 16X PCIe 3 i lager, skynda köp!

Permalänk
Skrivet av Superlight:

hur mkt fps får du med de inställningarna?

Permalänk
Skrivet av Superlight:

vad finns det för annat som inte är rabatt. (kan ta en tid innan jag kan köpa, måste byta mitt aggregat).

Permalänk

Hur kollaar man sin fps?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MW2 4 Ever:

Hur kollaar man sin fps?

kolla med fraps!