*GUIDE* Aktivera låsta kärnor (PhenomII x2 550/x3 720)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Har du ökat Vcore? Man brukar behöva göra det vid kärnupplåsning

Klockade så klart ner den;) och körde vcore på 1,425v. Samma problem som innan.
Förresten är det värt att köra 3 eller 4 kärnor på spel, kontra mer överklockning på 2 kärnor? Bästa för swtor:D

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har en X2 550 och har inte lyckats att låsa upp till varken 3 eller 4 kärnor. Den hänger sig och rebootar vid "Windows startas".

Har däremot inte testat att ändra vcore än. Är det stor chans att det kommer att funka då eller har jag helt enkelt fått ett "dåligt" ex?

Moderkort: ASUS M4A785T-M
BIOS: 2302 (senaste)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Har en X2 550 och har inte lyckats att låsa upp till varken 3 eller 4 kärnor. Den hänger sig och rebootar vid "Windows startas".

Har däremot inte testat att ändra vcore än. Är det stor chans att det kommer att funka då eller har jag helt enkelt fått ett "dåligt" ex?

Moderkort: ASUS M4A785T-M
BIOS: 2302 (senaste)

Det är nästan tvång på att höja sin vcore, det är inte så många exemplar som orkar med att köra de extra kärnorna utan en liten putt.
Man skulle kunna säga att det är väsentligt
Kan också vara så att du har fått ett ex som inte är riktigt upplåsningsbar, men prova lite mer innan du ger upp. Förhoppningsvis går det!

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: Gigabyte B650M PG Lightning | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | GPU: Gigabyte Radeon RX 7800 XT GAMING OC | RAM: Crucial Pro RAM 32GB (2x16GB) DDR5 @ 6000 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Kingston NV2 1TB | Seagate Barracuda 2TB | Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | OS: Windows 111 Professional - https://valid.x86.fr/vy2iva

Permalänk
Medlem
Skrivet av markiiie:

Det är nästan tvång på att höja sin vcore, det är inte så många exemplar som orkar med att köra de extra kärnorna utan en liten putt.
Man skulle kunna säga att det är väsentligt
Kan också vara så att du har fått ett ex som inte är riktigt upplåsningsbar, men prova lite mer innan du ger upp. Förhoppningsvis går det!

Oj, härlig bump haha!

Tackar för tipset, ska hem och pilla lite sen ikväll

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Oj, härlig bump haha!

Berätta gärna hur det går och vad du gör för ändringar i kväll sen då

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Oj, härlig bump haha!

Haha jo ursäkta, bara kikade till min gamla tråd och såg att det inte var sååå hemskt längesen någon hade skrivit.
Tänkte att om du fortfarande inte hade lyckats så : >

Berätta hur det går!

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: Gigabyte B650M PG Lightning | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | GPU: Gigabyte Radeon RX 7800 XT GAMING OC | RAM: Crucial Pro RAM 32GB (2x16GB) DDR5 @ 6000 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Kingston NV2 1TB | Seagate Barracuda 2TB | Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | OS: Windows 111 Professional - https://valid.x86.fr/vy2iva

Permalänk
Medlem
Skrivet av palenque:

Berätta gärna hur det går och vad du gör för ändringar i kväll sen då

Skrivet av markiiie:

Haha jo ursäkta, bara kikade till min gamla tråd och såg att det inte var sååå hemskt längesen någon hade skrivit.
Tänkte att om du fortfarande inte hade lyckats så : >

Berätta hur det går!

Will do! Glömde helt bort det igårkväll, så idag ska jag ta tag i det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Will do! Glömde helt bort det igårkväll, så idag ska jag ta tag i det!

Kan hända att du får köra den i 3,1, är lite tveksam till att du kan hålla den som quad i 3,8 GHz så länge du inte har fått ett riktigt bra exemplar!

Visa signatur