Benchmark program som är gratis.

Permalänk

Benchmark program som är gratis.

Tja !

Vad finns det för olika benchmark program som ger en poäng eller betyg på datorns prestanda ?

Vill helst bara ha förslag på gratis benchmark program.

/Force

Permalänk
Medlem

3dmark06 och de andra 3Dmark programmen.

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk

Hur menar du de andra 3dmark programmen ?

Permalänk
Medlem

3dmark01, 03, 05? De är väl gratis i testversionerna har jag för mig, 06 är det iaf.

Sen finns alltid furmark och något nytt program som släpptes härom veckan... *letar upp det* ... unigine.

Finns många fler än så men de brukar jag använda iaf.

Visa signatur

Desktop - AMD Ryzen 5 7600X | Asrock B650 PG Lightning | 32 GB Corsair DDR5 6000MHz | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - HP Dragonfly Gen. 3 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk

Låter kanon däremot test versioner har man ju bara ett litet tag och sånt är ju jobbit men furmark låter intressant. Märkte att 3dmark06 fungerar inte i windows 7 kan detta stämma ?

*Edit fungerar inte furmark till grafikkortet geforce 7600gt ?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av forcevision
Låter kanon däremot test versioner har man ju bara ett litet tag och sånt är ju jobbit men furmark låter intressant. Märkte att 3dmark06 fungerar inte i windows 7 kan detta stämma ?

Om jag minns rätts innebär testversion i 3dmarks fall bara att du inte kan köra alla tester. Du kan dock fortfarande bencha dina dator med rätt inställningar.

Permalänk

Okej trodde man fick prova på det i en väldigt begränsad tid. Så kanske det är ja.

Permalänk
Medlem

super pi med ^^

Visa signatur

// ursäkta stavfelen
WTF ?

Permalänk
Inaktiv

http://lmgtfy.com/?q=free+benchmark

...vissa människor är allt bra lata.

Permalänk
Medlem

Kan vara bra att verifiera resultaten när man länkar till lmgtfy Första sidan vara i princip bara halvskumma CPU-test.

Visa signatur

Desktop - AMD Ryzen 5 7600X | Asrock B650 PG Lightning | 32 GB Corsair DDR5 6000MHz | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - HP Dragonfly Gen. 3 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk

Vad använder ni?

Visst, man kan alltid googla fram program som säger sig göra saker, men... anledningen till att man ställer frågan i ett forum istället är väl att det verkar dumt att vi alla skall sitta och testa oss igenom alla usla program som finns för att hitta de som verkligen fungerar.

forcevision hittade du något program som funkade bra för dina ändamål?

Själv skulle jag behöva lista ut vad som är flaskhalsen i mitt system. Jag misstänker att det är C-disken, men jag kan inte tillräckligt för att utifrån specen på den säga att så är fallet. Jag hade hoppats hitta nån benchmarkprogramvara som kan säga mig detta.

/ Nicke