Ljud men ingen bild i Voddler!

Permalänk

Ljud men ingen bild i Voddler!

Hej, jag antar att inte många berörs av detta, men jag försöker ändå här:

Jag installerade Voddler igår. Kör Windows 7 64-bit och har ett Radeon 4850, och senaste drivrutinerna (Catalyst 9.11)

Problemet är inte menyerna. Allt fungerar utmärkt fram till själva uppspelningen. Jag ser inga felmeddelanden. Ljud spelas upp, men itsället för bild kommer en helfärgad skärm som kan gå ifrån brun till svart till vitt beroende på vad som "egentligen" skulle visas, antar jag.

Ingen fungerande bild alltså. Jag har läst lite och tipset verkar vara att drivrutinerna är knasiga. Jag testade dock att lägga in äldre, men inte heller det fungerar.

Något är alltså lurt.

Har någon samma problem eller kan föreslå hjälp?

Permalänk

Det är problem med Catalyst 9.11 som gör det. Kör på 9.10 så ska det funka har jag hört...

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Testpilot

Problemet är löst i betaversionen av XBMC som ju Voddler bygger på men Voddlerutvecklarna har ännu inte lagt till fixen i sin kod.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Har samma problem, hoppas det blir fixat snart. Vill gärna kunna navända mitt voddler nu när man tillsist har fått en inv

Visa signatur

Fractal Design Define R2 Svart | Corsair HX750 | Intel Core i7 920 2.66 D0 @ 3.2Ghz 1.025 Vcore | Asus P6T Deluxe V2 | 6GB Corsair Dominator CL8 1600 | Western Digital Caviar Black 1TB | XFX ATI Radeon 6950 2GB | Intel 510 120GB SSD | Windows 7 Home Premium 64-bit

Permalänk
Medlem

Testade just med 9.12 (Officiella) och senaste klienten (VoddlerSetup-1.1.0.4169). Problemet kvarstår... Och jag som ville testa den här omtalade applikationen.

Visa signatur

Win 7 Pro x64 | C2D E6750@3.2Ghz | Corsair 4 GB CL5 XMS2-6400@800Mhz | Radeon HD5850 | Intel X25-M G2 80GB SSD + 4.0TB HDD | Creative X-FI Platinum | Corsair TX650

Permalänk

Men om du kör med 9.10 så funkar ju Voddler...

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matte Hedström
Men om du kör med 9.10 så funkar ju Voddler...

+1

Hade samma problem dagen efter 9.11 släpptes och jag installerade.

Körde in 9.10 och det fungerar perfekt efter det. ^^

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem med 9.11 o 9.12 men med 9.10 så funkade det bra. Så tack för den här tråden:)

Permalänk

Är det bara att ladda ner 9.10 och installera de då?

Visa signatur

Fractal Design Define R2 Svart | Corsair HX750 | Intel Core i7 920 2.66 D0 @ 3.2Ghz 1.025 Vcore | Asus P6T Deluxe V2 | 6GB Corsair Dominator CL8 1600 | Western Digital Caviar Black 1TB | XFX ATI Radeon 6950 2GB | Intel 510 120GB SSD | Windows 7 Home Premium 64-bit

Permalänk
Medlem

Det finns en tråd redan tidigare . Varför starta en ny när detta problem redan tagits upp i den gamla:http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk

Varför kan inte bara ATi släppa en kombinerad 9.10/9.11/9.12, det skulle ju vara så mycket enklare. Som det är nu så måste man ju välja mellan DiRT: 2 och Voddler, eftersom DiRT:2 inte fungerar med 9.10 God Jul

Permalänk
Medlem

Voddler clienten uppdateras rätt flitigt så löser sig säkert snart.

vem vet snart kanske man kan till o med använda nymodigheter som mus i voddler också blir galen på det.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

nu drar jag upp en gammal tråd här men för er som har problem med Voddler med ljud men ingen bild så fixas detta lätt genom:

Att ändra rendermethod value från 0 till 1 (software rendering) i C:\ProgramData\Application Data\Voddler\userdata\guisettings.xml.

och pang det är fixat

Visa signatur

[ASUS M4A89GTD PRO][AMD Phenom II X6 1090T @ 3.2GHZ][Corsair TX750w][ASUS R9 290x DirectCU II][16GB Corsair XMS3 @ 1600MHZ][Win7 64-bit] GamersGate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zidd3n
nu drar jag upp en gammal tråd här men för er som har problem med Voddler med ljud men ingen bild så fixas detta lätt genom:

Att ändra rendermethod value från 0 till 1 (software rendering) i C:\ProgramData\Application Data\Voddler\userdata\guisettings.xml.

fint ska prova detta. orkar inte hålla på med drivisar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zidd3n
nu drar jag upp en gammal tråd här men för er som har problem med Voddler med ljud men ingen bild så fixas detta lätt genom:

Att ändra rendermethod value från 0 till 1 (software rendering) i C:\ProgramData\Application Data\Voddler\userdata\guisettings.xml.

och pang det är fixat

Testade detta och det funkar fint nu, även med catalyst 9.11.
Tack för tipset.

Permalänk

Japp, funkar med 9.12 oxå! Vad är nackdelen med att köra Software mode jämfört med HW när det kommer till film?

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk

Fixen som nyss nämndes.. Hittar det inte i giusettingsfilen alltså :S letat som en galning i 30 min nu :S hmm =/

Visa signatur

| i7 2600K @ 4.8Ghz | Thermalright HR-02 Macho | ASRock Z68 Extreme4 GEN 3 | Corsair F3 120GB SSD | Gigabyte HD6970 2GB | 8GB G.Skill 1600Mhz Ripjaws Gaming | OCZ Stealth X Stream 600w | Win 7 Ultimate | Fractal Design Define R3 | BenQ 22" LED HD
Att göra: Gejma hårdare!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AdrofleXx
Fixen som nyss nämndes.. Hittar det inte i giusettingsfilen alltså :S letat som en galning i 30 min nu :S hmm =/

den kan även finnas i C:\progradata/voddler/userdata/guisettings.xml

Visa signatur

[ASUS M4A89GTD PRO][AMD Phenom II X6 1090T @ 3.2GHZ][Corsair TX750w][ASUS R9 290x DirectCU II][16GB Corsair XMS3 @ 1600MHZ][Win7 64-bit] GamersGate

Permalänk
Medlem

Jag laddade ner Voddler precis idag och har samma problem. Jag har insett att lösningen är att ändra rendermethod till '1', men när jag ska spara får jag nekat tillstånd.

Vad kan det bero på?
Hur fixar jag det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jimbo92
Jag laddade ner Voddler precis idag och har samma problem. Jag har insett att lösningen är att ändra rendermethod till '1', men när jag ska spara får jag nekat tillstånd.

Vad kan det bero på?
Hur fixar jag det?

Vadå nekat tillstånd?

Kanske att filen används redan. Stäng ned voddler och försök igen. Eller är den skrivskyddad? Välj properties på filen och ändra det. Eventuellt så kanske du behöver vara administratör för att ändra på filen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jepp funkar fint, tack för tipset. rendermethod fixen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hellhell
jepp funkar fint, tack för tipset. rendermethod fixen

var hittar man den "rendermethod"?

Visa signatur

dator1: amd 5600+ @3.184 GHz, asus radeon 5770 1gb, corsair 450W, antec three hundred
dator2: intel q6600, radeon 4850 1 gb, be quiet E9 680W, fractal design define r4, intel 330 120gb ssd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spaceguy1
var hittar man den "rendermethod"?

Läs inläggen innan...

Gå in i filen sök efter texten 'rendermethod' med CTRL+F. Finns bara ett ställe så går inte ta fel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jimbo92
Läs inläggen innan...

Gå in i filen sök efter texten 'rendermethod' med CTRL+F. Finns bara ett ställe så går inte ta fel.

tack så jätemycket , jag hittade den:)

Visa signatur

dator1: amd 5600+ @3.184 GHz, asus radeon 5770 1gb, corsair 450W, antec three hundred
dator2: intel q6600, radeon 4850 1 gb, be quiet E9 680W, fractal design define r4, intel 330 120gb ssd

Permalänk
Medlem

Men vafan, jag skriver in C:\ProgramData\Application Data\Voddler\userdata\guisettings.xml i Dator på Windows 7 och då kmr internet explorer upp med massa jävla skit sen söker jag på rendermethod och då hittar jag det lite längre ner men man kan inte ändra nåt? :S Kan bara markera men inget annat. Hjälp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lutt95
Men vafan, jag skriver in C:\ProgramData\Application Data\Voddler\userdata\guisettings.xml i Dator på Windows 7 och då kmr internet explorer upp med massa jävla skit sen söker jag på rendermethod och då hittar jag det lite längre ner men man kan inte ändra nåt? :S Kan bara markera men inget annat. Hjälp.

öppna filen i txt dokument

Visa signatur

[ASUS M4A89GTD PRO][AMD Phenom II X6 1090T @ 3.2GHZ][Corsair TX750w][ASUS R9 290x DirectCU II][16GB Corsair XMS3 @ 1600MHZ][Win7 64-bit] GamersGate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zidd3n
öppna filen i txt dokument

Förlåt om jag är dum men hur då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lutt95
Förlåt om jag är dum men hur då?

Öppna filen med t.ex. wordpad istället för Internet Explorer som jag tror är standard.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zidd3n
nu drar jag upp en gammal tråd här men för er som har problem med Voddler med ljud men ingen bild så fixas detta lätt genom:

Att ändra rendermethod value från 0 till 1 (software rendering) i C:\ProgramData\Application Data\Voddler\userdata\guisettings.xml.

och pang det är fixat

E jag dum eller?? Jag hittar ju inte ens C:\ProgramData
Hjälp gubben nu va?
Borde tillägga att jag kan noll om detta.:confused:

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thomax
E jag dum eller?? Jag hittar ju inte ens C:\ProgramData
Hjälp gubben nu va?
Borde tillägga att jag kan noll om detta.:confused:

Du måste visa dolda filer..

Visa signatur

"It is ridiculous to say that TV-games is affecting kids. If say for example Pac-Man were affecting kids born in the 80'ies then we would
today have loads of youths running around in a dark room eating pills while they are listening to monotone music."