Permalänk

Köpa ny mus! Vilken?

Hej, min copperhead har börjat ge sig efter ~2 fina år

Så nu är frågan, vilken mus ska jag köpa? Jag gillar copperheaden, finns det någon liknande?

Jag kan tänka mig att lägga ut ca 800 om det är en bra mus

Alla förslag är tacksamma:)

MVH Marcus!

EDIT: Jag skulle ju kunna köpa en ny Copperhead fast det känns ju lite trist:( Kul med något nytt

Permalänk
Avstängd

Razer Lachesis, älskar den... fast Razer skall ju släppa en "StarCraft 2-mus" "snart"

Visa signatur

GTX 295 | Core i5 750 @ 4.1 GHz | Zalman CNPS-10X Extreme | Antec 900 | Gigabyte GA-P55A-UD5 | Corsair 4 GB 1600 MHz, CL9 | Samsung 2233RZ @ 120 Hz | 3Dmark06 score: 25000p

Permalänk
Medlem

Det finns ju inga möss som är som razer-mössen precis så här har du en länk:

http://www.razerzone.com/gaming-mice/

Finns många som liknar copperhead:

Krait, Lachesis, Salmosa, Diamondback.
Mamba och Abyssus är bra kandidater också, det beror på vem man frågar.

Diamondback har ju fått bra kritik

Alla dessa möss är både för left och right hand-spelare vad jag vet.

Visa signatur

Antec Three Hundred | Gigabyte P35 | Gigabyte Radeon 4850 512MB | Corsair XMS2 Xtreme 6400 2x2GB | Intel Core 2 Duo E8400 @ 4.0 GHz | Corsair HX620W | Windows 7 Ultimate RC

Permalänk

Jag skulle rekommendera logitech g9 som jag haft en längre tid, dock nyss köpt razer deathadder och är väldigt nöjd hitintills.

Permalänk

Okej, en del där. Men jag kollade på Qpad musen, någon erfarenhet?

Mamba verkar nice, fast dock för dyr :/

Permalänk
Medlem

Qpad 5K rekommenderas starkt. Lätt den skönaste musen på marknaden. Ytan är typ gummerad, eller vad man säger. Asskön. Razer och deandra märkena har ingen chans Jag röstar för Qpad 5K. Bred, skön och precis.

Visa signatur

Intel Quad Q9400(2,66ghz)|nVidia GTS250|4GB RAM|Hitachi Deskstar 1TB hdd|Windows Vista Home Premium 32-bit|Logitech G19|Qpad 5K

-Hardstyle-

Permalänk
Medlem

Jag använde Logitech G5 förr och den var väldigt skönt.
Sen bytte jag till en Razer Deathadder och den är helt fantastiskt underbar

Men jag kan rekommendera dem båda.

Permalänk

Razer DeathAdder, fyfan så skön den är

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommendera Mionix Saiph 3200, den är underbar och har även utbytbara vikter

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=344499

Visa signatur

Macbook Pro.
www.vardag.nu

Permalänk

Fu! Varför kan inte alla säga samma för?

Permalänk
Medlem

Logitech G5 <3

Visa signatur

Tjenare!

Permalänk
Medlem

Som sagt, jag är nöjd med min CM Storm Sentinel

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Razor Salmosa tycker jag, billig, samma sensor som används i DeathAdder...
en ganska liten mus, endast min tumme, pekfinger och långfinger vilar på musen, men gillar det så, då jag oftast siktar med fingrarna än med handleden.
heller ingen belysning i musen, men seriöst behövs det?
Dock inga sidoknappar, så om du gillar det så går denna mus bort
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=341660

Permalänk
Avstängd

Logitech MX518 tycker jag är bra.:) Har tjänat och tjänar mig väl under de år jag har den.^^ Bra med bakåt/framåt knapp för webbläsare, kunna minimera sidor utan att föra musen till minimera-fönstret etc. Massor med inställningsmöjligheter.:)^^

Bra spelmus, bra köp.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Skulle varmt rekomendera Logitech G9X. Otroligt skön och sjukt snabb.:)

Permalänk
Medlem

Beror väl på vad du letar efter, men jag fick en XAI i julklapp och är otroligt nöjd.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Sabertooth p67, I7 2600K, Corsair Vengence 1600 4x4Gb, Corsair H70 kylare, 6950 2GB, Corsair Force GT 120GB OS, Velicoraptor 300GB Spel, 6,5 TB Blandade HDD.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
Beror väl på vad du letar efter, men jag fick en XAI i julklapp och är otroligt nöjd.

Riktigt skön mus med 8 knappar. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=481383

Permalänk

Min Diamondback levde ca 3 timmar innan den trillade in i väggen å slutade fungera.

Permalänk
Medlem

Kör Deathadder och den är hur skön som helst! Jag testade Mamba igår men den var inte lika skön som deathadder på sidorna. Go for the Deathadder!!!:)

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Medlem

Logitech G5

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag deathadder känns väldigt bra i handen, sitter som klistrad. Dock gillade jag inte de lackade sidorna, då det blir segt att röra fingrarna mot dom. Även knapparna på sidan var för stora för mig, kom åt dom väldigt lätt. Mitt grep var på dom.

Åk till någon stor elektronikkedja och känn på mössen om du kan.

Permalänk
Avstängd

Inget slår Lachesis med Razer Destructor som musmatta! ;D

Visa signatur

GTX 295 | Core i5 750 @ 4.1 GHz | Zalman CNPS-10X Extreme | Antec 900 | Gigabyte GA-P55A-UD5 | Corsair 4 GB 1600 MHz, CL9 | Samsung 2233RZ @ 120 Hz | 3Dmark06 score: 25000p

Permalänk
Medlem

Om du någonsin testat microsoft 3.0 och gillar razermössen så är det deathadder som är den ultimata musen, under din prisgräns och bästa musen jag haft.

Denna har dock bara 2 extra knappar på vänstersidan, så är du ute efter flera sådana knappar så vet jag inte!

Visa signatur

Dator: Asus P7P55D LE | Intel i5 750, 3,6GHz | XFX Radeon HD5870 | Corsair 4GB @ 1600mhz m DHX | Corsair H-50 | 2x SSD Intel 80gb G2 (Raid 0) | Sound-Blaster X-FI Etreme Music | Corsair 650w HX | Fractal Design Define R2 |

Foto: Nikon D80 | Nikon AF-S 18-135mm | Nikon Speedlight SB-400 |

Permalänk
Medlem

Jag köpte den här när jag dampa o slog sönder min Intelli 3.0

http://www.inet.se/artikel/6101539/razer-deathadder-mac-editi...

Haft deathadder tidigare o tänkte köpa respawn men såg att den här (snyggare än den blåa enligt mig) var så jävla billig

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem

Jag har en Ace Edge, gillar den skarpt!:)
Fick även bra kritik i artikeln just här på SweClockers.

http://www.sweclockers.com/articles_show.php?id=6210&page=4

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 7600 3.8 GHz | Sapphire Radeon RX 7800 XT 16GB Pulse | Gigabyte B650 Gaming X AX | 32GB Corsair Vengeance | MSI MAG A850GL PCIE5 850W | be quiet! Pure Rock Slim 2 | Corsair 3000D Airflow | Argon FENRIS A55 |

Permalänk
Medlem

Logitech G5<3

Permalänk
Medlem

köp logitech mx518 2 och ½ ungefär perfekt för din budget. om man ska vara seriös så är det fakitskt en bra mus för lite pengar

Permalänk

Qpad 5k är grymt skön. Den sitter verkligen perfekt i handen, speciellt med lillfinger och ringringer på musen. - Dvs man har inte något finger på musmattan. Det ända negativa är att scrollen är väldigt känslig så ibland kan man råka klicka ner den när man scrollar. Ytan är som någon sa lite matgummi så den känns inte plastig som många andra möss gör. Den är lätt också, kanske kunde önskat mig lite mer tyngd i den.

Visa signatur

| Intel i7-2600k @ 4,8Ghz Offset +0.065 (1.448v) | Thermalright Silver Arrow | Asus P8P67 Pro 1155 | Corsair XMS3 8GB @ 1333Mhz | Nvidia GTX 670 (1202/3330Mhz) | Samsung SSD Basic 840-Series 250GB | Eizo Foris FS2331 | Corsair Obsidian 750D | FSP Aurum 550W 80+ Gold | Qpad 5k | AKG K 242 HD |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommybellan
Qpad 5k är grymt skön. Den sitter verkligen perfekt i handen, speciellt med lillfinger och ringringer på musen. - Dvs man har inte något finger på musmattan. Det ända negativa är att scrollen är väldigt känslig så ibland kan man råka klicka ner den när man scrollar. Ytan är som någon sa lite matgummi så den känns inte plastig som många andra möss gör. Den är lätt också, kanske kunde önskat mig lite mer tyngd i den.

Ja, scrollen är rätt så känslig. Tycker högerklick också är rätt så känslig, mne nu har jag vant mig iaf Ytan och formen är ju superb

Visa signatur

Intel Quad Q9400(2,66ghz)|nVidia GTS250|4GB RAM|Hitachi Deskstar 1TB hdd|Windows Vista Home Premium 32-bit|Logitech G19|Qpad 5K

-Hardstyle-