Permalänk
Medlem

Ipod touch, köpa?

Hej!

Har tänkt köpa en Ipod touch men vet inte om jag ska det eller ej. Hade en Ipod nano innan som jag lämnade tillbaka för att jag inte tyckte den var så rolig. Och att köpa en Iphone kommer inte på frågan då jag anser att den inte är värd 6-7k

Så, tycker ni Ipod touch är värd pengarna. Är det en rolig sak? Tycker ni jag ska köpa den? Och berätta lite om ni har haft användning för den och om ni är nöjda.

MVH

Permalänk
Medlem

Jag tycker definitivt att det är värt det! Jag har 32GB versionen (kostade 3095:- på elgiganten när jag köpte den) och använder den nästan hela tiden! Lyssnar på musik på vägen till/från skolan, kollar på film på tåg, flyg och bilresor. Och alla roliga spel och appar som finns! Kul att tex köra mot dom andra i skolan som har så kan man försöka slå dom. Eller om man har tråkigt hos någon släkting, eller kanske hemma.

På min 32GB har jag 1627 låtar och 14 filmer (ca 1h 40min st) och har fortfarande 10GB ledigt. Så 32GB tycker jag är lagom, 8GB är för lite, och jag behöver inte 64GB så då e det onödigt att lägga ut 1000:- extra på det.

Rekommenderas definetivt!

//Adsa

Visa signatur

Intel Core i7 12700K, 64GB RAM, 2TB SSD, RTX3080

Permalänk
Medlem

apple e ju känd för höga priser men ipod touch e värt pengarna tycker jag iallafall, har själv en touch o man kan göra så himla mycket med den

Permalänk
Medlem

Okej! Tack för svaren, fler svar uppskattas. Förresten vet någon hur mycket den kostar på Media Markt?

Permalänk
Medlem

Jag har en också, 16gb versionen.

Varit helt nöjd med min också, fungerar ju bra att surfa med när man har tillgång till trådlöst internet, och film har jag också använt den till precis som Adsa gjort.

Helt klart värt pengarna, vad den kostar på Media Markt vet jag inte,

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=220082

Om man kollar prisjakt iaf.

Kommer dock sälja min nu då min iPhone levereras i veckan :).

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Som sagt.
Lyssna på lite musik, kolla något teveavsnitt, spela lite, surfa eller spana fånigheter på youtube.
Tro tusan det är en sak.
Väl värd pengarna om jag får tycka...

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk

16 GB är gammal 32 som gäller

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=487983

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 5000+ (2,6 GHz) | 4 GB RAM | 8600GT | 2 * WD Caviar 500 GB + WD My Book 250 GB = 1,25 TB |||| Windows XP | Windows Vista | Windows 7

Permalänk
Medlem

Hejsan. Jag har en fråga. Det står överallt, Ipod touch 8gb ( 3 generation ). Fast finns det ens en 8gb 3g? Jag har hört att det bara finns 32, och 64 av 3g. Endå står det 3g på 8gb. Som te.x på Elgiganten står det att det är en 3 generation. I så fall vad är skillnaden på 8gb 2g och 8gb 3g? Tacksam för svar.

Föresten fanns det 16, 32, 64 utav 3g förut? Men inte längre? Tycker 32g är för mycket. Högst 16g. Men vill samtidigt ha en 3g.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papadus
Hejsan. Jag har en fråga.

Läs reglerna om att ställa samma fråga på olika ställen INNAN någon varnar eller stänger av dig...

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papadus
Hejsan. Jag har en fråga. Det står överallt, Ipod touch 8gb ( 3 generation ). Fast finns det ens en 8gb 3g? Jag har hört att det bara finns 32, och 64 av 3g. Endå står det 3g på 8gb. Som te.x på Elgiganten står det att det är en 3 generation. I så fall vad är skillnaden på 8gb 2g och 8gb 3g? Tacksam för svar.

Föresten fanns det 16, 32, 64 utav 3g förut? Men inte längre? Tycker 32g är för mycket. Högst 16g. Men vill samtidigt ha en 3g.

Det är tredje generation rent mjukvarumässigt. Men den uppdaterade (/upplåsta) hårdvaran finns enbart till 32GB samt 64GB.

Skillnad på 8GB 2G och 8GB 3rdG är att du slipper köpa den nya uppdateringen. Något annat kan jag inte påminna mig om.

Permalänk

Jag har en 16GB 2nd generation som jag har haft över ett år. Jag ångrar inte en enda liten millisekund att jag köpte den. Den är helt awesome.

+ Att jag vann en 8GB 3rd generation som jag hade tänkt att sälja. Den är sprillans ny och jag har bara öppnat den en gång och kollat så är allt är i, har inte rört i själva ipoden. Skicka ett meddelande om du är intresserad

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES