Permalänk
Medlem

Svt Play

Vill bara upplysa er som missat det att SVT play nu släppts på APPSTORE. Och det är riktigt grymt. Att kunna se OS sändningarna live är klockrent om man gillar sport

Visa signatur

- Hon är säkert nåt monster.
- Men vadå? Hon har ju armar och ben och pratar normalt, det gör väl inte monster inte?
- Vi får väl se när vi slår ner henne.

Permalänk
Medlem

Sjukt nice. MEn har en fråga, hur mycket MB tar det per minut och kolla genom 3G? Har max 500 MB nämligen.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninotramp
Sjukt nice. MEn har en fråga, hur mycket MB tar det per minut och kolla genom 3G? Har max 500 MB nämligen.

Enligt svts hemsida drar 1 timmes tittande mellan 50-100MB så det blir ju 5-10 timmar för din del. Om du inte har dit nät till något annat.

Visa signatur

- Hon är säkert nåt monster.
- Men vadå? Hon har ju armar och ben och pratar normalt, det gör väl inte monster inte?
- Vi får väl se när vi slår ner henne.

Permalänk
Medlem

har du telias så stryper dom bara hastigheten efter 500mb inga extra kostnader om jag förstog det rätt

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hultent3
Enligt svts hemsida drar 1 timmes tittande mellan 50-100MB så det blir ju 5-10 timmar för din del. Om du inte har dit nät till något annat.

TACK!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Telia tar maxtaxa när man passerar sitt tak. Dvs max 9kr/dag.

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flogiston
Telia tar maxtaxa när man passerar sitt tak. Dvs max 9kr/dag.

Fel. De begränsar bara hastigheten.

Permalänk
Medlem

I så fall så har de olika regler i olika fall. Är nästan hundra på att de gör så i mitt fall.

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Medlem

Det är nog möjligt.

Jag har Mobilsurf Alltid och när man överstiger 500MB så begränsar de endast hastigheten till 57 kbit/s (120 kbit/s nu enligt Telia's hemsida, men det var 57 kbit/s när jag köpte min iPhone i Augusti).

Jag frågade också flera gånger i support för att vara säker att det inte kostar extra om man överstiger 500MB/månad med Mobilsurf Alltid.

Permalänk
Medlem

Mitt Halebop, om jag fattat det rätt, låter mig få 500 MB per månad. Om dom tar slut får jag 57 kbit/s istället. Inte säker dock. Informationen jag får från dera hemsida är lite för avancerad för mig tyvärr. Brukar vara så.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flogiston
I så fall så har de olika regler i olika fall. Är nästan hundra på att de gör så i mitt fall.

Har du ett abonnemang med tilllägstjänsterna "Mobilsurf Alltid" eller "Mobilsurf Extra" så sänker de enbart hastigheten när du passerat din maxgräns.

Men de har ju även special abonnemang som Telia Mobil iMini/iMidi/iMaxi där begränsad mängd datatrafik ingår. Kanske är så att du får betala extra om du passerar gränsen med dessa abonnemang?