Playstation 3-tråden, del 3

Permalänk
Medlem

Vissa spel tillåter det. Finns alternativ för det under "foto" i XMB när du spelar ett spel som har den funktionen.

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair AX 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Medlem

Någon som har erfarenheter av YLoD problem på ps3? Hur löste ni d? Skickade ni in eller fixade ni d själva?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chordy:

Någon som har erfarenheter av YLoD problem på ps3? Hur löste ni d? Skickade ni in eller fixade ni d själva?

Jag hade ylod och fixade det någorlunda enligt denna video: http://www.youtube.com/watch?v=U70SgRDVcBo&feature=channel.
Ganska mycket jobb med skruvmejseln men det fungerar. Dock så fick jag samma problem igen efter en månad så då gjorde jag om det fast i ungnen 200 grader i ungefär 10 min. efter det har det gått fint i ett halvår hittils. Se till och ta av all plast som går först.

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem
Skrivet av wix:

kan man ta printscreen på ps3 ?

Nä, vissa spel har inbyggt men inte många, det finns ingen funktion hos PS3an direkt nej men klart det går att sätta något mellan PS3an och TV och fånga bilden på vägen men det är kostsamt och vad jag vet finns det ingen än iaf som klarar över 720p.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chordy:

Någon som har erfarenheter av YLoD problem på ps3? Hur löste ni d? Skickade ni in eller fixade ni d själva?

Har du garanti kvar skicka in, annars kan du ge dig på det själv eller så.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

Hejsan!
Funderar på att kanske köpa in en PS3..
Undrade lite vad de är för skillnad på slim och vanlig?

Jag själv skulle väl spela mest NHL 11 på de.. men lite guitar hero hade ju också varit trevligt..
Och de va flickvännen som föreslog en konsole så hon ska väl också spela något.. xD

Men vilken storlek på hårddisk rekommenderas?
Och Slim eller inte?

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

slim på 320 gb är mest prisvärda. Skillnaden på slim och inte är att slim är mindre och drar mindre ström + har större hårddiskar (dock kan man byta hårddisk på den gamla versionen)

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

Det går väl byta på slim med?
På min fat iallafall så satt den med några skruvar bara, tog max 5 min att ta ut och in med nya.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Yes slim är lika lätt att byta HD på, sitter en lucka nertill på fronten

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Avstängd

hej vad tror ni om denna usb hubben?

http://www.webhallen.com/hardvara/88351-deltaco_4-portar_usb_...

eller ska jag slå till på denna?

http://www.inet.se/artikel/2901288/targus-armor-7-port-hub-us...

Behöver mer portar mycket saker som ska få plats!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Btw, tänk på strömkraven, en usb port kan bara leverera en viss styrka. De du gav länkar till verkar inte ha extern strömförsörjning.
Skall du koppla in en massa saker som tar ström så kanske det inte kommer fungera.
http://www.inet.se/artikel/5400862/d-link-dub-h7 - Har extern ström, har en sådan själv.
Fördelen med denna är att alla kablar är på baksidan. Så bara portarna är frammåt, Vilket inte alla usb hubbar har.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Ja då var katt och råtta-leken igång, patch 3.56 (säkerhetspatch) är släppt nu.
Precis uppdaterat min PS3:a.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Drar en longshot här. Någon som använder sin PS eye för PC och specifikt för Teamspeak? Mikrofonen fungerar utmärkt i ventrilo och MSN men när det kommer till teamspeak blir det problem. Får ett fel att programmet inte kunde öppna "Selected Capture Device".

Använder förövrigt Code Laboritories driver för kameran.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk

funkar usb hörlurar till ps3 80gb? hl-68 är hörlurarna

Visa signatur

Cpu: i5 3.5 GHZ. Grafik: Zotac Geforce GTX 570. RAM: 4G DDR3. Nätagg: Corsair 650 +80. Moderkort: P55-UD3. Windows 7 Ultimate 64x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpan2307:

funkar usb hörlurar till ps3 80gb? hl-68 är hörlurarna

Det beror på om det ljudkortet använder standarden för ljudenhet i Windows (och därav universal för PS3), om ifall så ska det funka då jag själv har ett USB-ljudkort som medföljde mina Sennheiser (kommer inte ihåg modell) och funkar fint till min PS3a.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Skrivet av 037180:

Det beror på om det ljudkortet använder standarden för ljudenhet i Windows (och därav universal för PS3), om ifall så ska det funka då jag själv har ett USB-ljudkort som medföljde mina Sennheiser (kommer inte ihåg modell) och funkar fint till min PS3a.

okej.men det följde inte med något usb-ljudkort till mina lurar,någon annan lösning?

Visa signatur

Cpu: i5 3.5 GHZ. Grafik: Zotac Geforce GTX 570. RAM: 4G DDR3. Nätagg: Corsair 650 +80. Moderkort: P55-UD3. Windows 7 Ultimate 64x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpan2307:

okej.men det följde inte med något usb-ljudkort till mina lurar,någon annan lösning?

Om dina lurar har USB så har dom integrerat ljudkort, funkar Windows/Mac med dom utan 3e parts drivrutiner så bör dom funka utan problem på PS3an.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Varför i hela friden finns inte Rayman på playstation store när jag kollar? Enligt http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...ssics#See_also ska det finnas där sen 29e maj 2008. Jag vill verkligen ha det spelet!

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Rayman finns på US PSN

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Det är så synd att vi inte kan dra hem från PSN US längre.
Vill ha Fighting Force bland annat.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Om inte en ny ändring är gjord precis är det väl precis som förr bara att köpa ett PSN värdekort och köra hårt?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS GeForce RTX 3080 Ti | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair 32GB DDR4 3600MHz Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Phasio, det är dyrare att köpa psn voucher än att kunna använda sitt visa. 57 dollar för 50 är inte lockande för mig.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Jo det är jag medveten om, rock band DLC har minskat drastiskt sen de tog bort möjligheten för mitt visa, men det går fortfarande iallafall

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS GeForce RTX 3080 Ti | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair 32GB DDR4 3600MHz Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Någon som kan rekomenderar ett headset till mig? Jag vill ha allt ljud i hörlurarna så att jag kan spela sena kvällar då familjen sover.

Alla headset jag hittar förutsätter ju att jag har spel-ljudet i högtalarna..

Kan man med n ågon adapter använda sitt pc-headset (inte usb utan gamla hederliga kontakter)?

Visa signatur

Kan de inte bara funka...

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanca:

Någon som kan rekomenderar ett headset till mig? Jag vill ha allt ljud i hörlurarna så att jag kan spela sena kvällar då familjen sover.

Alla headset jag hittar förutsätter ju att jag har spel-ljudet i högtalarna..

Kan man med n ågon adapter använda sitt pc-headset (inte usb utan gamla hederliga kontakter)?

Har en Nokia BH-504 som funkar förträffligt.
http://europe.nokia.com/find-products/accessories/all-accesso...

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanca:

Någon som kan rekomenderar ett headset till mig? Jag vill ha allt ljud i hörlurarna så att jag kan spela sena kvällar då familjen sover.

Alla headset jag hittar förutsätter ju att jag har spel-ljudet i högtalarna..

Kan man med n ågon adapter använda sitt pc-headset (inte usb utan gamla hederliga kontakter)?

http://www.turtlebeach.com/products/ps3-gaming-headsets/ear-f...

Finns andra märken med, http://www.webhallen.com/spel/playstation_3/tillbehor/headset...

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Tack för snabb hjälp ang headsets!

Finns det någon billig adapter till analoga headset med? vore ju det bästa så jag slipper lägga ut 500+ (har ju ett schysst sennheizer headset nu som inte skadar mina öron vid långa sessioner..)

Visa signatur

Kan de inte bara funka...

Permalänk
Medlem

Det kanske inte billigaste men smidigaste i det fallet skulle vara om du kopplade dina lurar till TVn för spel och röstchatten kommandes ut genom TVn, använd sen ett billigt universalt ljudkort i USB eller ett Bluetooth headset som mikrofon.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Verkar besvärligt, tror det får bli ett par nokialurar då för runt 500, hoppas att öronen inte trillar av efter ett par timmar...

Tack igen för finfin support!

Visa signatur

Kan de inte bara funka...

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanca:

Verkar besvärligt, tror det får bli ett par nokialurar då för runt 500, hoppas att öronen inte trillar av efter ett par timmar...

Tack igen för finfin support!

Det är bra som fan tycker jag. Så kör jag. Lurarna in i förstärkaren till hemmabion sen sladden till micen som sitter på headsetet kör jag till ps3 usb port genom ett usbljudkort som kostar 100-150:- på kjell o c/o.
Slipper man bry sig om batteri osv o så

Eftersom du redan har ett skönt headset.

Så sök på 31624 på www.kjell.com
Kosta visst 169:-.
Men då är de klart för dig att köra sen ju eftersom du gärna ville köra med de lurar du hade nu? För dom hade väl mic på sig om jag fattade det rätt?

Visa signatur

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_