Permalänk
Medlem

UBuntu - Wine & GPU folding

Nån som kan hjälpa en nybörjare , jag är helt 0ad och har nyligen installerat Ubuntu på en maskin som jag tänkte folda på

Läser man på Foldingforum osv så blir jag inte klok på hur det fungerar.
Man ska ha nån wrapper och emulera under Wine så långt har jag fattat.

Det är väl en kombination av att man är ny på att jobba med Linux och att folding aldrig nog varit enkelt ?

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

Antar att det är denna guide du menar: NVIDIA GPU2 Linux/WINE Headless Install Guide ?

Har själv använt den guiden när jag foldade under Ubuntu, men minns tyvärr inget av installationen längre. Schrimp vet jag dock att han är kompetent inom området och kanske har tid att hjälpa dig. Prova att peta lite på honom om det kör fast sig helt.

Lycka till

Permalänk
Medlem

Japp jag hittade den guiden och en annan , fattade inget eftersom headless guiden antog man kickade igång allt remote osv ..

Får ta tag i det där senare då jag känner mig peppad

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

Enklast tror jag är att köra på en X64 Linux (Ubuntu, CentOS, Fedora etc) och sedan köra -bigadv
Dock bör du helst ha en i7 för det

Frågan är väl hur du tänkte folda under dina förutsättningar
GPU?
CPU?
När du väl valt folding sätt, så kan vi hjälpa dig