Desire eller sommarens nya iPhone?

Permalänk
Medlem

Desire eller sommarens nya iPhone?

Jag har riktigt beslutsångest då jag ska välja mellan Desire eller nya iPhone som kommer i sommar, ingen vet ju hur den kommer att se ut eller vad den har för prestanda men vi vet ju vad Apple går för.

Antagligen kommer Desire vara bättre än Nya iPhone prestations messigt, eller vad tror ni?

Jag har inga problem att vänta till sommaren för att köpa en ny, men som sagt så är det lika bra att slå till på den bättre telefonen som redan finns.

Andra förslag? Åsikter tas tacksamt emot.

Jag kommer bla. använda telefonen som USB modem till min laptop. Fördelar och nackdelar med detta?

Visa signatur

[ASUS P7P55D-E LX - moderkort - ATX - iP55] [Intel Core i5 i5-750 / 2.66 GHz processor] [Deskstar 7K2000 - hårddisk - 2 TB - SATA-300]
[Corsair XMS3 minne - 4 GB - DIMM 240-pin - DDR3] [Corsair VX550W]
[Samsung Combo BD-ROM/DVD-RW, Bulk]
[PowerColor HD5750 - grafikadapter - Radeon HD 5750 - 1 GB]

Permalänk
Medlem

Varför inte vänta och se om du nu kan göra det. Kanske kommer någon annan modell innan sommaren som är bättre än båda dina alternativ, vem vet?

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk

Tycker att vanliga iphone ser lite tråkig ut men det är ju smaksak! Skulle inte vara helt oväntat om nya iphone ser ut som nuvarande.

Svårt att säga vilken som kommer prestera bäst. Nyast är ju oftast bäst för tillfället. Apple har ju erfarenhet av det dom gör och HTC har enligt mig gjort ett jävligt bra intryck med deras telefoner så frågan är för mig svår. Gå på magkänsla! Det första man tänker på brukar vara rätt! Fast det är ju klart värt att tänka över sitt beslut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neonxz
Varför inte vänta och se om du nu kan göra det. Kanske kommer någon annan modell innan sommaren som är bättre än båda dina alternativ, vem vet?

jo men så är det ju alltid, att det kommer bättre men frågan var nu om folk flest tror att Desire kommer vara bättre än den nya iPhone, som troligtvis inte kommer stödja multitasking bla.

och vilken fungerar bäst som usb modem?

Visa signatur

[ASUS P7P55D-E LX - moderkort - ATX - iP55] [Intel Core i5 i5-750 / 2.66 GHz processor] [Deskstar 7K2000 - hårddisk - 2 TB - SATA-300]
[Corsair XMS3 minne - 4 GB - DIMM 240-pin - DDR3] [Corsair VX550W]
[Samsung Combo BD-ROM/DVD-RW, Bulk]
[PowerColor HD5750 - grafikadapter - Radeon HD 5750 - 1 GB]

Permalänk
Medlem

Android/Google/T-mobile har ju varit lite negativa till tethering och blockat lite såna appar, har jag för mig.

Jag är iaf i ungefär samma läge. Just nu lutar det åt en Androidlur (kanske Desire). iPhone må vara bäst i klassen, men som blivande civ. ing. i datateknik så behöver jag ju självklart en telefon som jag kan utveckla program till och integrera i diverse projekt. iPhone är ju himla låst, att bli iPhone-utvecklare kostar 99dollar eller ngt också. OpenSource tackar man ju inte nej till heller.

Dock återstår det att se hur väl den synkar med iCal och andra OSX-program.

iPhone må ha en stark programbutik, men allt vettigt man kan hitta där finns förmodligen på Androidmarket.

Permalänk
Medlem

Det finns tethering apps till android på market. Om det är någon som tar bort saker från market utan att förklara så är det ju apple.
http://news.cnet.com/8301-13579_3-10464021-37.html

Jag skulle valt android före iphone(vilket jag redan gjort )
Tänk på att skaffa en ny androidmobil, som desire. Dom äldre har ej support för openglES 2.0, så alla 3d-spel flyter inte på bra där :/

Permalänk
Medlem

Frågan är väl om dom kommer behålla samma instängda gränssnitt i nästa iPhone. Utöver det bör den väl vara lite smalare, högupplöst oled och snapdragon processor.

Jag skulle valt desire, men vill du vänta så kan du väl göra det. Vänta inte ihjäl dig bara.

Permalänk
Medlem

oj finns det någon mer komplett mobil än iphone ? alla säger att android är så bra, men ja... SE bygger tex sitt eget system ovanpå andriod. låter lite sådär i mina öron. alltid undrat vad ni ser hos andriod mobiler.

Visa signatur

Macbook Pro Alu - Proson v2600 - dynavoice M65

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flink87
oj finns det någon mer komplett mobil än iphone ? alla säger att android är så bra, men ja... SE bygger tex sitt eget system ovanpå andriod. låter lite sådär i mina öron. alltid undrat vad ni ser hos andriod mobiler.

Lol. Du ber om hat.

Kortfattat är Andriod otroligt mycket mer öppet än iPhone. Om du inte jailbreakar, så kontrollerar Apple över det mesta du får och inte får göra. Du kan inte multi-taska förutom att lyssna på musik.

Sony Ericssons mobiler ska inte stå för Andriod operativsystemet. Dom har moddat det till något eget skit som ser ut att faila. Kolla på Andriod 2.1 istället, orginalet.

Permalänk
Medlem

mer öppet säger alla. men ingen säger vad de menar med att det är mer öppet. kan öppenheten gå så långt så att det förstör upplevelsen för användaren ? dvs det blir en svår mobil att använda med alla konstiga menyer och inställningar som måste göras. ser lite paraleller mellan linux och android, dvs båda är otroligt öppna och fria men inget slår igenom stort.

det är bara en tidsfråga innan alla mobiltillverkare följer sony ericsson och bygger ett eget system ovanpå android .

Visa signatur

Macbook Pro Alu - Proson v2600 - dynavoice M65

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog ha svarat iphone (jag har själv en 3GS) men efter att ha hört att de nyare iphone inte går att låsa upp beständigt (resettas efter reboot) så skulle jag nog nu rekommendera Android.

Jag har aldrig provat en Android men har haft 2 olika generationers iphone själv, jag hoppas att android lurarna börjar närma sig iphone i känsla och användbarhet då det är iphones största fördelar.

Angående att Apple är så låst (instängd) vet jag inte om jag kan hålla med om, jag vet inte riktigt vad folk saknar. MEN om man har möjlighet att jailbreaka så är de ju definitivt inte låsta.

Permalänk
Medlem

Re: Desire eller sommarens nya iPhone?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av joachimt
Jag har inga problem att vänta till sommaren för att köpa en ny, men som sagt så är det lika bra att slå till på den bättre telefonen som redan finns.

Om du ändå kan vänta till sommaren så är det inte omöjligt att HTC Supersonic har dykt upp då. 1GHz Snapdragon som N1/Desire men ska även har stöd för 4G enligt ryktena. Ser ut som att den kan bli officiell under nästa vecka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GuTsaV
.... iPhone må vara bäst i klassen, men som blivande civ. ing. i datateknik så behöver jag ju självklart en telefon som jag kan utveckla program till och integrera i diverse projekt. iPhone är ju himla låst, att bli iPhone-utvecklare kostar 99dollar eller ngt också....

Som blivande civiling. så bör du nog lära dig att ta reda på hur det är innan du uttalar dig för mycket.
[Nej, det kostar inte ett skit att utveckla och Ja du kan distribuera programen själv till ett begränsat antal enheter eller inom ett företa (vilket dock kostar).]

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Som blivande civiling. så bör du nog lära dig att ta reda på hur det är innan du uttalar dig för mycket.
[Nej, det kostar inte ett skit att utveckla och Ja du kan distribuera programen själv till ett begränsat antal enheter eller inom ett företa (vilket dock kostar).]

Så SDK är gratis?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GuTsaV
Android/Google/T-mobile har ju varit lite negativa till tethering och blockat lite såna appar, har jag för mig.

På htc.com under spec för Desire så står det

Tethering

Internet sharing through USB

Så det borde inte vara några problem.

Permalänk
Medlem

Köp Desire. Ha kul och fixa!

Om 6 månader säger du, omg kommer nya mobiler..
Sälj din Desire. Köp ny..

Du förlorar en tusing.. so what? Så dålig med pengar kan du inte ha..

Permalänk
Medlem

iPhone SDK är gratis, ja. Finns att hämta på http://developer.apple.com/iphone/index.action

Du måste registrera dig gratis som Apple Developer för att hämta hem den (inte att förväxla med iPhone Developer Program som kostar $99/år).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apq
iPhone SDK är gratis, ja. Finns att hämta på http://developer.apple.com/iphone/index.action

Du måste registrera dig gratis som Apple Developer för att hämta hem den (inte att förväxla med iPhone Developer Program som kostar $99/år).

Vad är det som ingår i Developer Program jämfört med Developer? (Kollade lite snabbt på sidorna men hittade inget specifikt.)

Permalänk
Medlem

Annars är ju en annan lösning med att kunna surfa på en laptop med mobil abonnemanget, med att använda två simkort. Stoppa in ena i mobilen och andra i datorn. Någon med erfarenheter av detta? kanske ma nsurfar upp mobilsurfen för fort om man använder laptopen på tåget också.

Visa signatur

[ASUS P7P55D-E LX - moderkort - ATX - iP55] [Intel Core i5 i5-750 / 2.66 GHz processor] [Deskstar 7K2000 - hårddisk - 2 TB - SATA-300]
[Corsair XMS3 minne - 4 GB - DIMM 240-pin - DDR3] [Corsair VX550W]
[Samsung Combo BD-ROM/DVD-RW, Bulk]
[PowerColor HD5750 - grafikadapter - Radeon HD 5750 - 1 GB]

Permalänk
Medlem

Om du inte är i ett sort behov av en telefon just nu så skulle jag rekommendera att du väntar till sommaren. Tror mobil teknologin är så på språng nu att situationen säkert kommer att se annorlunda ut då.
Själv tror jag hårt på iPhone 4G, apple har inte gjort mycket förutom att bumpa statsen på ett tag så jag tror att dom har något nytt och fint bakom sina dörrar ;). Om det visar sig att iPhone 4G inte är något att hänga upp i granen så har det säkert kommit någon ny fräsch android lur :).

Sen lite OT:
Jag förstår inte vad folk menar med att iPhone's inte är öppna, visst om man inte har jailbreakat så är det väldigt stramt. Men det är ju bus enkelt att jailbreaka. Är det någon som kan säga vad man inte kan göra med en jailbreakad iPhone som man kan med en android lur? Iom att det finns så många mer program till iPhone OS så kan man ju göra mycket mer med den.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HypeX
Sen lite OT:
Jag förstår inte vad folk menar med att iPhone's inte är öppna, visst om man inte har jailbreakat så är det väldigt stramt. Men det är ju bus enkelt att jailbreaka. Är det någon som kan säga vad man inte kan göra med en jailbreakad iPhone som man kan med en android lur? Iom att det finns så många mer program till iPhone OS så kan man ju göra mycket mer med den.

Men sen är det ju lite som Mac vs. PC snacket, Mac användarna säger att en mac behöver man bara köpa, packa upp och slå på så fungerar den med allt man vill. Men IPhonen gör inte det föränn man har jailbreakat den, vilket inte alla vill/kan/vågar göra, men på Androiden är det bara att packa upp, och slå på, så fungerar det

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pekkasteele
Men sen är det ju lite som Mac vs. PC snacket, Mac användarna säger att en mac behöver man bara köpa, packa upp och slå på så fungerar den med allt man vill. Men IPhonen gör inte det föränn man har jailbreakat den, vilket inte alla vill/kan/vågar göra, men på Androiden är det bara att packa upp, och slå på, så fungerar det

Nästan alla kan jailbreaka (alla kan troligen i framtiden), det är nästan lättare än att sätta på telefonen :P.. Sen om man inte klarar av det så har man ingen nytta av en jailbreakad iPhones funktioner eller dra nytt av androids "öppenhet"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Så SDK är gratis?

Tror du jag skulle skrivit som jag skrev om den inte varit det?

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Tror du jag skulle skrivit som jag skrev om den inte varit det?

Ursäkta min spontana reaktion som utlöstes av en undermedveten vilja att mottaga en bekräftelse för att undvika eventuella missuppfattningar.
Tyvärr tänkte inte detta undermedvetna på att du kan ta emot uttalandet som ett trotsande mot trovärdigheten i ditt påstående, vilket jag beklagar.
Var god och ta emot min ursäkt o du som tänker igenom allt ur 15 olika synvinklar, begrundar och resonerar fram en slutsats innan du ens tänker på att skriva.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

kollat länge på en decsire, men det lutar mer och mer faktiskt på en Windows Phone 7 mobil, allt jag har sett har fallit mig verkligen i smaken.

Ska bli kul o se när dom kommer ut på marknaden.

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

Android säger jag. Efter att ha haft 2 st android (Hero och Nexus) blir det svårt för mig att gå över till något annat.

Seriöst Iphone saknar Multitask, du kan inte byte utseende eller bakgrundsbild (samma slide screen), samma utseende 3 år, du kan inte byta ut standard programmen, apple bestämmer vilka program du får ha/vill ha, inga widgets. Tråkig...

Visst går att jailbreaka(inte alla som går att jailbreaka), men är det verkligen meningen att man ska hacka en mobil för att kunna använda den som man själv vill. Innovationen som Apple hade 3 år sen dog 3 år sen. Google utvecklar ständigt nya saker.

Har flera vänner som har android och om man jämför telefonerna så har ingen samma utseende. Android är mer personlig och du kan ändra på allt. Det är inte krångligare än att klicka install och choose default messenger ex handcent,chompSMS eller standard.

Finns även lite negativa saker med android ex att allt inte känns hundra än. Men det fungerar.

Förövrigt kommer det ingen nyare hårdvara förens 2011. snapdragon 1-1.3ghz kommer att finnas här ett tag. Nästa år kommer dual core snapdragon.

PS

Du är ingen tekniknörd ifall du köper iphone istället för android

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sockan
Android säger jag. Efter att ha haft 2 st android (Hero och Nexus) blir det svårt för mig att gå över till något annat.

Seriöst Iphone saknar Multitask, du kan inte byte utseende eller bakgrundsbild (samma slide screen), samma utseende 3 år, du kan inte byta ut standard programmen, apple bestämmer vilka program du får ha/vill ha, inga widgets. Tråkig...

Visst går att jailbreaka(inte alla som går att jailbreaka), men är det verkligen meningen att man ska hacka en mobil för att kunna använda den som man själv vill. Innovationen som Apple hade 3 år sen dog 3 år sen. Google utvecklar ständigt nya saker.

Har flera vänner som har android och om man jämför telefonerna så har ingen samma utseende. Android är mer personlig och du kan ändra på allt. Det är inte krångligare än att klicka install och choose default messenger ex handcent,chompSMS eller standard.

Finns även lite negativa saker med android ex att allt inte känns hundra än. Men det fungerar.

Förövrigt kommer det ingen nyare hårdvara förens 2011. snapdragon 1-1.3ghz kommer att finnas här ett tag. Nästa år kommer dual core snapdragon.

PS

Du är ingen tekniknörd ifall du köper iphone istället för android

Fan va ja blir trött på sånt här skitsnack. det är verkligen frihet att kunna byta bakgrundsbild hur man vill grattis, du har precis visat en egenskap som iphone saknar. Men OJ vilken viktig egenskap. När vi lite mer seriösa jämför mobiler pratar vi inte om hur man kan ändra ringsignal eller byta bakgrundsbild. utan hur mail/ internet kalender fungerar och integrerar med både användaren och en dator. Där ligger android LÅNGT efter hur man än ser på saken. sen att man är tvungen att ha vissa standardprogram... nämn ett standardprogram med iphone som är dåligt som du skulle vilja ta bort. Sen saken med multitasking kan ja hålla med lite om. dvs skulle gärna vilja köra spotify och skriva sms etc samtidigt. ...

Tänk om och skriv bra kritik om ni ska skriva något. håll er borta annars.

Visa signatur

Macbook Pro Alu - Proson v2600 - dynavoice M65

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flink87
Fan va ja blir trött på sånt här skitsnack. det är verkligen frihet att kunna byta bakgrundsbild hur man vill grattis, du har precis visat en egenskap som iphone saknar. Men OJ vilken viktig egenskap. När vi lite mer seriösa jämför mobiler pratar vi inte om hur man kan ändra ringsignal eller byta bakgrundsbild. utan hur mail/ internet kalender fungerar och integrerar med både användaren och en dator. Där ligger android LÅNGT efter hur man än ser på saken. sen att man är tvungen att ha vissa standardprogram... nämn ett standardprogram med iphone som är dåligt som du skulle vilja ta bort. Sen saken med multitasking kan ja hålla med lite om. dvs skulle gärna vilja köra spotify och skriva sms etc samtidigt. ...

Tänk om och skriv bra kritik om ni ska skriva något. håll er borta annars.

Du har ju ingen aning om vad du dillar om. Integrationen med mail i android är minst lika bra som den Iphone har, har även sett flertalet som har synkat kalendrarna och gillar detta. Eller tog du illa upp att någon hackade på din äckel-Iphone?

Nackdelar med Iphone är att du inte kan välja och vraka bland sms eller ringsignal. Du är inte alls lika fri.

Sedan har Android en ljusare framtid än vad Apple OS har. Inte att det är dåligt eller något, men möjligheterna android har är betydligt större än vad Apple OS har.

Egentligen gillar jag Iphone, men vem är du att säga vad andra tycker är viktigt? Alla tycker olika. Kanske är det viktigaste egenskapen på telefonen att kunna ha den bakgrunden man vill för en person. Medans en annan vill ha en bra kalenderfunktion (vilket android har såvitt jag vet.).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Du har ju ingen aning om vad du dillar om. Integrationen med mail i android är minst lika bra som den Iphone har, har även sett flertalet som har synkat kalendrarna och gillar detta. Eller tog du illa upp att någon hackade på din äckel-Iphone?

Nackdelar med Iphone är att du inte kan välja och vraka bland sms eller ringsignal. Du är inte alls lika fri.

Sedan har Android en ljusare framtid än vad Apple OS har. Inte att det är dåligt eller något, men möjligheterna android har är betydligt större än vad Apple OS har.

Egentligen gillar jag Iphone, men vem är du att säga vad andra tycker är viktigt? Alla tycker olika. Kanske är det viktigaste egenskapen på telefonen att kunna ha den bakgrunden man vill för en person. Medans en annan vill ha en bra kalenderfunktion (vilket android har såvitt jag vet.).

ni drar fortfarande upp kritik som ringsignaler etc. orkar inte diskutera här mer då man inte får några bra svar. lyssnar gärna och tar åt mig om det kommer fram bra exempel, och inte på nivå som ringsignal och bakgrund. det här ska vara ett forum med hög kunskap och ge tips till en som vill köpa en mobil.

att då bara skriva att android har en ljusare framtid utan att säga varför eller ha någon grund i det ser jag som konstigt.

att jag har appel produkter gör mig inte till en Fan Boy . det finns en anledning att iphone är bäst säljande mobilen i sverige... eller har jag fel där också ?

Visa signatur

Macbook Pro Alu - Proson v2600 - dynavoice M65

Permalänk

HTC Desire krossar dagens iPhone, sen om nästa generations iPhone blir bättre vet ingen, men den lär absolut inte kosta 4700 kr så.. min röst går tveklöst till Desire.

Visa signatur

Dator.