Problem med slaget om midgård II

Permalänk
Medlem

Problem med slaget om midgård II

Hej!

Har precis intallerat Slaget om midgård II och Häxkungens tid på min dator. Med varje gång jag försöker starta något av spelen så står det att det slutat fungera eller att jag har fel cd/dvd-rom skiva.

HJÄLP!

Visa signatur

Dell XPS 8100, i7 860, GTX 260 1,8gb 648/1476/1113
Macbook 2010 2,4GHz, 2GB ram, 250GB HHD

Permalänk
Medlem

Ingen som vet ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tror jag hade ett liknande problem för några år sedan, det blev att jag lämnade tillbaka spelet. Så jag kan inte hjälpa dig. Har du testat google?

Permalänk
Medlem

Senaste drivers? dessutom finns det vissa grafikkort som failar direkt vid början, de hade jävla mycket problem vid release av spelet, men det har de förmodligen fixat.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk

Vad har du för operativsystem?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HyperTech
Vad har du för operativsystem?

Jag har Windows 7, har de nyaste drivrutinerna (197.13)

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gusekm
Jag har Windows 7, har de nyaste drivrutinerna (197.13)

Läser man systemkraven för Slaget om Midgård 2 Häxkungens Tid, så står det Windows XP. Alltså supportar spelet inte andra operativsystem, och därmed är det ingen garanti att det kommer funka på annat än XP. Jag själv har spelet, och det funkar felfritt på Windows Vista i alla fall. Kanske är det bara Windows 7 som har problem med detta spel. Tyvärr har jag inte Windows 7 så jag kan inte testa.

Kanske har din dator problem med att skapa Options.ini filen? Första gången man startar Slaget om Midgård 2 så tar det alltid lite längre tid i laddningen för att datorn skapar denna fil. Platsen för filen är: C:\Users\[användarnamn]\AppData\Roaming\Mina Ringarnas herre™ - Häxkungens tid™-filer

OM det nu skulle vara problem med den filen, så kan man skapa filen manuellt istället. Det är bara att googla så får man reda på hur.

Varför din dator ibland inte förstår att rätt skiva sitter i, låter mystiskt. Kanske är det nått fel på din DVD/Blur-ray läsare?