Permalänk
Medlem

Sista checken som ni sa, beställer nog ikväll.

Permalänk
Medlem

Så den är okej? Bra, då beställer jag!

Permalänk
Avstängd

Personligen skulle jag köpa OS via MSDNAA, bygga själv, kanske ha en annan processorkylare eftersom jag föredrar tysta datorer och vill klocka lite. Men det är upp till dig. Allting kommer funka ihop iaf.

Permalänk
Medlem

MSDNAA? Studentrabbatt eller vad är det?
Är ny till dator+ vill att dem ska testa den och sen deras garanti.
Kommer inte klocka och har inte råd atm med en processorkylare. Men en Corsair H50, har man bara den i datorn och med samma vätska hela tiden eller måste man fylla på eller hur fungerar det?
Okej, bra!

Permalänk
Medlem

Okej, blev ingen beställning, men idag måste det bli!!!
Men bör jag ta xfx + avp som kostar lite mer eller ska jag ta gigabyte?
Inga mer kommentarer?

Permalänk
Medlem

Xfx har väl bättre fläkt? (ljud och kylning)

Permalänk
Medlem

Köp istället PCS+ = tystare och härlig kylare=) + att du får mw2

PowerColor Radeon HD5850 PCS+ 1GB COD Modern Warfare 2 - Inet.se

nod32 kan man skaffa fullversion gratis genom att bara kolla från youtube, bygga själv ( det blir både roligare för dig och bättre till framtiden) och OS.. kan man även tanka ner eller om du är student kan du skaffa den legit för runt vid 100 lapp ungefär:) och för de pengarna kan du köpa bättre processor kylare=)

Visa signatur

| Asus Z97-AR | 1 TB Samsung Spinpoint HD103SJ + Samsung EVO 840 250GB| Intel i7 4790K, 4.00GHZ | Noctua NH-D14 | Corsair HX 750W/80+/Modulära kablar | Fractal DesignDefine R2, Silver | DVD+RW Samsung 22X DL Svart LightScribe | Corsair 4GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL-7-8-7-20/1.65V + Corsair Veng. 2x4GB| GTX 970 MSI

Permalänk
Medlem

Jag tycker du ska ta en AMD istället om det gör det möjligt att klämma in ett HD5870, grafikkort gör mycket mer i spel. Sen tycker jag verkligen du ska bygga datorn själv.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Okej, tack för svar.
@Baarry
Vill helst inte klocka, vill ha så lång livslängd som möjligt +har redan MW2. Studentrabatten gäller nog inte mig för jag går bara i 7:an och ska börja i 8:an tills hösten.

@Typhonos
Eftersom priset redan ligger långt över budget och man tjänar inte mycket på att byta till AMD. (Om man tar uppdateringspaket tjänar man ett par hundralappar)

Men av XFX och Gigabyte är XFX bättre eller? Eller spelar det ingen roll?

Permalänk
Medlem
Skrivet av naahooJ:

Okej, tack för svar.
Vill helst inte klocka, vill ha så lång livslängd som möjligt +har redan MW2. Studentrabatten gäller nog inte mig för jag går bara i 7:an och ska börja i 8:an tills hösten.

Eftersom priset redan ligger långt över budget och man tjänar inte mycket på att byta till AMD. (Om man tar uppdateringspaket tjänar man ett par hundralappar)

Du sparar genom att skaffa gratis OS nod32 och bygga själv, runt 2k nästan ju.

Visa signatur

| Asus Z97-AR | 1 TB Samsung Spinpoint HD103SJ + Samsung EVO 840 250GB| Intel i7 4790K, 4.00GHZ | Noctua NH-D14 | Corsair HX 750W/80+/Modulära kablar | Fractal DesignDefine R2, Silver | DVD+RW Samsung 22X DL Svart LightScribe | Corsair 4GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL-7-8-7-20/1.65V + Corsair Veng. 2x4GB| GTX 970 MSI

Permalänk
Medlem

Gällande OS och Nod32 vill jag inte ha något krångel, bara så det blir rätt och funkar. Och gällande byggnation så betalar jag hellre för garantin, testerna och monteringen.
Jag vet, det kostar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av naahooJ:

Okej, tack för svar.
@Baarry

@Typhonos

Men av XFX och Gigabyte är XFX bättre eller? Eller spelar det ingen roll?

Skrivet av naahooJ:

Gällande OS och Nod32 vill jag inte ha något krångel, bara så det blir rätt och funkar. Och gällande byggnation så betalar jag hellre för garantin, testerna och monteringen.
Jag vet, det kostar...

Nod32 kan jag redan garantera dig du kommer inte få någon problem med de, för jag har inte haft problem alls med de nu i ett år. men det är upp till dig:) jag kan inte tvinga dig!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kom ihåg att nätaggregatet inte beräknas vara i lager förrän i slutet av Juni...

Permalänk
Medlem

Okej. Får se gällande Nod.

Är det bättre att ta Cougar 550W +80 Modulärt som finns i lager då? För samma pris?

Permalänk

Köpa min ? 13k

Permalänk
Medlem

Aha, är det precis den datorn du har som du säljer, aha okej.

Permalänk
Medlem

Hur mycket watt kommer mitt sist-nämnda paket behöva? 550W Cougar? Den finns i lager, som int FD R2 Newton gör.

Permalänk
Medlem

Då var den beställd! Med ett Cougar nätagg!

Permalänk
Medlem

Congratz

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jo tack, fast jag inte riktigt lydde dina råd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av naahooJ:

Jo tack, fast jag inte riktigt lydde dina råd.

inget jag kan göra åt det:) det är ju dina pengar, hehe

Visa signatur