Permalänk
Medlem

Silver Power

Vad är det här för nätagg är dom bra eller vad är dom?
Vem är det som tillverkar dom.

Visa signatur

Fractal Design define R5 Black | Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING| M.2 Samsung 970 EVO 250GB | Corsair RM750X | Corsair 8gb DDR4 2666Mhz | EVGA GTX980 | Win10 home

Permalänk
Skrivet av Gameman:

Vad är det här för nätagg är dom bra eller vad är dom?
Vem är det som tillverkar dom.

En snabb sökning här på forumet skulle ge bl.a. en tråd med detta svar från Stefan555:

Silver Power är en division av Tagan

Tillverkare av aggregatet är Solytech, som inte är en höjdare, men de tillhör inte den absolut värsta gruppen av OEM'er

Jag personligen skulle inte köpa Silver Power 600W

Alla Tagan aggregat tillverkas av Topower, men då går de under namnet Tagan

http://www.sweclockers.com/forum/74-chassin-och-nataggregat/7...

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Köp hellre FSP om du är i den prisklassen, Silverstone Strider är ganska ok också om det är komplett du kollar på.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Innan jag hade det nätagg jag hade nu körde jag ett Silver Power 600W, skickade tillbaka den för att den tjöt när datorn var avstängd. Komplett skickade direkt ett nytt och det är det jag använder nu, Cooler Master Silent pro 700w.

Jag avråder dig att köpa Silver Power.

Permalänk
Medlem

Jag kör på ett Silver Power 600W, lyser blått. Aldrig haft några problem med det, och det har fått väldigt bra recensioner. Var några år sen det kom ut dock.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Huddit:

Jag kör på ett Silver Power 600W, lyser blått. Aldrig haft några problem med det, och det har fått väldigt bra recensioner. Var några år sen det kom ut dock.

Aldrig sett några "väldigt bra" recensioner av Silver power. Kan du länka?

Jag skulle aldrig köpa Silver power efter vad jag läst om dem. Finns så mycket andra garanterat bra agg som inte kostar speciellt mycket mer, om än alls.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag skulle aldrig köpa Silver power efter vad jag läst om dem. Finns så mycket andra garanterat bra agg som inte kostar speciellt mycket mer, om än alls.

Känns så, när Tagan varierar i kvalitet i sina serier genom åren så lär inte en budgetvariant vara bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Då är du inte bra att söka. De fyra första från Google, på det agget jag har. 600w silver power blue lightning. Har inte sett någon dålig recension, så vet inte var du kollar.

Men den har som sagt några år på nacken, men håller än idag en bra standard (85+). Dock finns det säkert liknande prestanda för mindre peng idag.

Overclock3D :: Review :: Silver Power Blue Lightning 600w PSU :: Conclusion

Tagan Silver Power 600w » Reviews - XSReviews.co.uk - Trusted Hardware Reviews

Silver Power Blue Lightning 600W - AnandTech :: Your Source for Hardware Analysis and News

Silver Power SP-600A2C - Bjorn3D.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huddit:

Då är du inte bra att söka. De fyra första från Google, på det agget jag har. 600w silver power blue lightning. Har inte sett någon dålig recension, så vet inte var du kollar.

Men den har som sagt några år på nacken, men håller än idag en bra standard (85+). Dock finns det säkert liknande prestanda för mindre peng idag.

Overclock3D :: Review :: Silver Power Blue Lightning 600w PSU :: Conclusion

Tagan Silver Power 600w » Reviews - XSReviews.co.uk - Trusted Hardware Reviews

Silver Power Blue Lightning 600W - AnandTech :: Your Source for Hardware Analysis and News

Silver Power SP-600A2C - Bjorn3D.com

Inga märkvärdigt kända märken förutom Gigabyte i testet som finns i ena länken, säger mig ingenting.

Känns illa att rekommendera ett nätaggregat som många har haft problem med hur bra du än tycker att ditt är, hade som sagt problem med mitt.

Lägg på en hundring eller två och få något bättre och förmodligen håller längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fm_buli:

Inga märkvärdigt kända märken förutom Gigabyte i testet som finns i ena länken, säger mig ingenting.

Känns illa att rekommendera ett nätaggregat som många har haft problem med hur bra du än tycker att ditt är, hade som sagt problem med mitt.

Lägg på en hundring eller två och få något bättre och förmodligen håller längre.

Overclock3d och anandtech är sidor att lite på när det kommer till tester då dom har bra utrustning för ändamålet.

En Silverpower slank in men som sagt tidigare Tagan har blandat bra och dåligt under åren och Silverpower är budgetsegmentet vilket syns tydligt på 85c kondisar för att spara pengar även om det fortfarande är ett kompetent nätagg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Overclock3d och anandtech är sidor att lite på när det kommer till tester då dom har bra utrustning för ändamålet.

En Silverpower slank in men som sagt tidigare Tagan har blandat bra och dåligt under åren och Silverpower är budgetsegmentet vilket syns tydligt på 85c kondisar för att spara pengar även om det fortfarande är ett kompetent nätagg.

Silver Power hade jag inte heller vågat välja men jag har inte läst en dålig recension på nyare Tagan nätagg i t.ex. Super Rock eller Pipe Rock serierna så jag skulle vilja hävda att man kan köpa ett Tagan nätagg med rätt effekt och gott samvete. Sen är det klart att det finns andra nätagg som billigare Corsair och Fractal som är bra med och rent av kan vara bättre alternativ då de är modernare och lättare att få tag i när man bor i Sverige.

OT tycker jag man inte ska få recensera nätagg utan att kunna belasta 100% samt mäta rippel, spänningar säger inte allt.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fm_buli:

Okej, de var de mest kända testen, så ta det som du vill. Aldrig hört att många har problem med dom, men säger du det så. Fick även bra betyg i den gamla Sweclockers listan över nätagg.

Permalänk
Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Hedersmedlem

Det är rätt känga till ett 9 månader gammalt inlägg.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=591222

Komplett säljer ett silver power 750w för 497kr i helgen.

Visa signatur

[Intel Core i5 2500K][Nvidia GTX 760]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sorath:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=591222

Komplett säljer ett silver power 750w för 497kr i helgen.

Om det där är samma nätagg som i recensionen:
http://www.overclock3d.net/reviews/power_supply/silver_power_...
så är det larvigt billigt.

Ett 750W nätagg med japanska kondensatorer och baseras på Seasonics S-12D plattform för 500 kr, det är tom bättre än VX550 erbjudandet var.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag drog ivag en bestallning nu sa att jag kan fa tyst pa datorn Enda som later just nu ar mitt CX400 som har lite for hog belastning hela tiden och som far all varmluft fran grafikkortet

Permalänk

Yep...snorbilligt....köpte ett!

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb