Microsoft Word: Hål i texten efter marginaljustering

Permalänk

Microsoft Word: Hål i texten efter marginaljustering

Hej

Precis som överskriften säger har jag marginaljusterat en text och efter detta har det blivit "hål" i texten.

Så här ser texten ut nu, mellanrummen är rödmarkerade.
Det vore fantastiskt om någon vet hur jag kan lösa detta. Känner mig som en riktig nybörjare men jag fattar verkligen inte

/markknopfler

Permalänk
Medlem

ta bort justeringen?
jag fattar inte syftet till den om den bara korrigerar sista raden och det ser ut som skit.
gör om till normal/brödtext och ta bort allt lull lull.
kan ju alltid klistra in texten i notepad och sen kopiera in den i word igen.
och nej jag kan inget alls om word om jag ska va helt ärlig

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk

Hej,

Jag håller på och skriver en uppsats och där krävs marginaljustering så jag kan inte ta bort den.

Men det är ju inte bara sista meningen som justeras... Som det går att se på bilden blir det ju jättebra med all text förutom sista raden.

Frågan kvarstår - hur får jag bort mellanrummen på sista raden?

Permalänk
Medlem

Kanske du redan har testat men... Markera understa raden, välj vänster justering?

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk

Yes det är någonting jag redan provat, tänkte också att det kunde fungera men tyvärr inte...

Det som händer då är att hela stycket vänsterjusteras vilket inte är meningen.

Permalänk
Medlem

Har du kollat exakt hur formaterringen ser ut, genom att slå på "Visa alla"? Knappen finns här;
http://farm4.static.flickr.com/3494/3223169047_9255b18751.jpg

Kolla efter Shift+Enter eller Enter för stycke/radbrytningar t.ex. Enter ser ut som knappen ovan, shift+enter ser ut som en pil med 90 graders krok. Shift+Enter gör att nästa rad ingår i samma stycke som ovan fast gör en ny rad, och tror att det orsakar problemet du har. I andra ord, Enter ger styckebrytning, Shift+Enter ger radbrytning.

Se bild från mitt epos som jag skrev som exempel;
http://img189.imageshack.us/img189/6773/wordprob.png

Permalänk

Tack tack tack!!!

Det där var precis vad som var problemet. Vilken hjälte du är Buio!