Permalänk

Ny dator långsam på skrivbordet

Hejsan allihopa!

Jag är lite besviken på att min nya dator som jag köpte på komplett är långsam på skrivbordet och att den tar lång tid på att starta (speciellt när man startar om). Ska jag öppna upp saker som skype och firefox kan det också ta lång tid. Men det märkliga är att den fungerar laggfritt på spel som Bad Company 2 på högsta grafikinställningar. Har jag kopplat något fel, jag är tyvärr ingen datorexpert på högsta nivå, som om någon hade erfarenhet om detta så hade det varit riktigt trevligt om man skulle kunna ta del av några åtgärder som möjligen kunde fixa detta problem.

Mvh
Martin

P.s

Detta är datorn förresten Komplett.se - PC i delar - Intel Core i5 750

Permalänk
Hedersmedlem

Hårddisken i det paketet är en miljödisk (GreenPower). Det betyder att man offrat rätt mycket av prestandan för att få en tystare och mindre strömkrävande disk. Långsam disk stämmer rätt bra med de symptom du beskriver tycker jag.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Jag håller med giplet, låter som om hårddisken flaskar.

Permalänk

så det hade gått snabbare om jag hade köpt en ny hårddisk där jag också har opperativssytemet installerat på?

tack för svar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av martinwalter:

så det hade gått snabbare om jag hade köpt en ny hårddisk där jag också har opperativssytemet installerat på?

Helt rätt. Både operativsystem och program bör vara installerade på den snabbare disken.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk

ja men då får jag tacka för era snabba och bra svar :D!!